UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: MÜŞTERİYİ TANIMAK TANIMLAMAK 1

7 Ekim 2012 Pazar

MÜŞTERİYİ TANIMAK TANIMLAMAK 1






Satış verilerine göre Müşteriler


Platin Müşteriler
Bu gruptaki müşteriler toplam müşterilerin küçük bir kısmına karşılık gelir ama bize toplam karın yaklaşık dörtte birine yakın bir karlılık sağlarlar
Altın müşteriler
Eğer müşterilerin küçük bir dilimi, bize toplam karın bir kısmını getiriyorsa, bunlar altın müşterilerdir.
Gümüş Müşteriler
Eğer müşterilerin yarıya yakın bir kısmından karlılığın yarısı sağlanıyorsa, bunlar gümüş müşterilerdir.Bronz Müşteriler
Müşterilerin küçük bir kısmı karın çok az bir kısmını getiriyorsa, bu müşteriler 
bronz müşterilerdir.
Teneke Müşteriler
Karlılığı düşüren müşterilerdir.




Davranışlarına göre Müşteriler

Sadık Müşteriler
Bir ürünü/markayı yeniden satın alan ve bu markayla ilgili bilgi aramayanlardır.
Aranan Sadakatli Müşteri
Aşırı duygusal bağlılık gösterdiği bir hizmet için çok sık gelen veya bu özel hizmeti yüksek sıklıkta satın alan müşteridir.Durgun Sadakatli Müşteri Tipi
Duygusal bağlılık olmadan belli bir hizmeti tekrar satın alanları içerir.Sadakatsiz Müşteriler
Özel bir ürün veya hizmet için bağlılık ve tekrar alma amacı olmayan müşterilerdir.


Bağlılığa göre Müşteriler



Yeni Müşteri
İşletmenin daha önce satış yapmadığı tüketicidir.
Bağlı Müşteri (Opt-In)
Firmanın sunduğu, abone başvurusu tarzında bir uygulamayla, firmanın iletilerini ve iletişimin baştan kabul etmiş müşteridir.Değişebilir Müşteri
Bir kategorideki bir özel markayla duygusal bir yakınlığı olmayan müşteridir.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.