UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: OKUDUKLARIMDAN NOTLAR;KİŞİSEL MARKA NEDİR

7 Kasım 2012 Çarşamba

OKUDUKLARIMDAN NOTLAR;KİŞİSEL MARKA NEDİR



ÖNSÖZ: Önce kişisel imaj oluşturun sonra onu yayın,o zaman kişisel markasınız.

Günümüzde şirketler ürün ve hizmetleriyle marka yaratmak, başarılı markalar haline gelmek için uğraşırken, bireyler de bireysel farkındalıklarını geliştirip, kişisel özelliklerini güçlendirerek kişisel marka olmak için çabalıyorlar.
Kişisel Marka, kişinin yaşamda sahip olduğu her şeyle; özü, sözü, imajı ile hedef kitlesine,müşterisine verdiği mesaj, yarattığı fark, kendine, işine ve ilişkilerine kattığı değerlere dayalı bir kimlik tanımlamasıdır. Öncelikle kendinizi ve özel farklılıklarınızı belirlemenize, sonra başarınızı bunlar üzerinden gerçekleştirmenizi sağlar. 

Markanız; yeteneklerinizin, değerlerinizin ve tutkularınızın ifadesi olur.
Kişisel marka, sizin kendinize bir değer biçmenizi ve bu değeri başkalarının, dış dünyanın da görmesini sağlar.


Kişisel Markalaşmayı; aktif olarak kamuoyu algısını biçimlendirerek daha fazla cazibe oluşturmak olarak açıklayabiliriz. Kamuoyunun kendiniz hakkındaki algısını kontrol etmeniz mümkün, yani kendiniz hakkında eşsiz bir marka yaratabilir ve bunu yayabilirsiniz… 

Kişisel markalaşma, hem ünlüler için hem girişimciler hem de profesyoneller için kullanılmayı bekleyen bir fırsat, bu fırsatı değerlendirmek için ünlü olmanız gerekmiyor, kendinizin eşsiz güçlü yönlerinizi ve farklılaştığınız yönleri ortaya çıkartarak, kişisel marka olmak mümkün.


Çevrenizdekilere sizi sorsak, acaba nasıl tarif ederlerdi?
Siz nasıl olmasını isterdiniz?

Kişisel marka, kişinin hayattaki duruşu hakkında, dış dünyaya yansıttığı mesajdır.

Aynı işi yapan, ya da benzer hayatları yaşayan herkese göre yarattığı farka, işine ya da statüsüne kattığı değerlere dayanan, kişisel kimliktir.

Bu kimliğe, nitelikler, yetenekler, performans ve kişinin değerleri konusunda, diğer insanların algılarının bir toplamı da diyebiliriz.


Kişisel markalaşma, sizin kendinizi, başkalarından sizi tanımlamadan önce tanımlamanızdır.

İstemcilerin sizinle ilgili algılarını rahatlıkla şekillendirebilirsiniz, bunun için güçlü yönlerinizi, değerlerinizi, hedeflerinizi ve kişiliğinizi anlaşılır bir şekilde ortaya koymak yeterlidir. Kendinizi ve arkasında durduğunuz şeyleri tanıştığınız herkese anlatın;müşterilerinize, arkadaşlarınıza, komşularınıza ve hatta yabancılara. Eğer bunu yeterince sık ve tutarlı şekle yaparsanız, Kişisel Markanız yani Siz oluşacaktır.

Markalaşma bir ”şey”den, bir değer yaratmaksa, bir birey için başarılı bir kişisel marka yaratmak da, en az onun kadar değerli ve önemli bir süreç… Hayatınızdaki tüm kazanımlarınızın değerini belirleyen, önemli bir faktör. Marka uzmanları, kişisel marka yaratmanın, kişinin kendisine bir ürünü piyasaya sürmeye hazırlanan bir şirketin pazarlama sorumlusu gözüyle bakmasıyla mümkün olacağını belirtiyor.


Son yıllara kadar marka kavramı yalnız iş dünyasında konuşulur, tartışılırdı. Günümüzde toplumsal hayatın her alanında bir marka olma çabası başladı. Marka olmak statü sağlıyor, yüksek ve istikrarlı kazanç anlamına geliyor. 

Kişisel marka olmak siyasette ve sivil toplum örgütlerinde de prim yapıyor.
Günümüzde her şey, ülkeler bile marka oluyor. Turizmde, dış ticarette başarılı ve dünya politikasında etkili olmanın yolunun ülkenin marka haline gelmesinden geçiyor.

Sadece sanat, eğlence, politika ve iş dünyasında ki kişiler değil marka olmak isteyenler, birçok kişi kendi dünyalarında ve alanlarında kişisel marka olmak için çalışıyorlar. 

Kişisel marka olmak; istediğiniz kendiniz olmayı başarmak ve profesyonel yaşamınıza bunu aktarmayı başarmak diyebiliriz kısaca.


Kişisel Marka, kişinin yaşamda sahip olduğu her şeyle; özü, sözü, imajı ile hedef kitlesine/müşterisine verdiği mesaj, yarattığı fark, kendine, işine ve ilişkilerine kattığı değerlere dayalı bir kimlik tanımlamasıdır. Öncelikle kendinizi ve özel farklılıklarınızı belirlemenize, sonra başarınızı bunlar üzerinden gerçekleştirmenizi sağlar.

Markanız; yeteneklerinizin, değerlerinizin ve tutkularınızın ifadesi olur.
Kişisel marka, kendinize biçtiğiniz değerdir ve başkalarının, yani hedef kitlenizin kendinize biçtiğiniz değeri anlamasıdır.

 Kişisel markalaşma, bir bireyin sadece görsel ya da sahip olduğu bilgiyle değil, bir bütün olarak kişi ve kariyer anlamında marka olması ile ilgilidir. Yıllardır okuduğumuz kişisel gelişim kitaplarının bir adım ilerisi olarak düşünürsek, kişisel gelişimin getirdiği kişilik, davranış, tavır, konuşma gibi konuların da içinde olduğu bir bütüne ulaşabiliriz. Bu noktada kişisel markalaşma, yapılan çalışmaların başka insanlardan sizi farklı ve bir adım önde kılması noktasında ortaya çıkar.

Kısaca kişisel markalaşma kendimizi başkalarına nasıl pazarladığımızdır. 

Kişisel markalaşma ne sağlar?

  • Kariyerinizi gözünüzün önüne getirin. Nerede olmak istiyorsunuz? Olmak istediğiniz yere ulaşmak için neler gerekiyor?
  • Bir de kurumsal bir markayı düşünün. Nerede olmasını istiyoruz? Olmak istediği yere gelinceye kadar nelerle mücadele etmesi gerekiyor?
Şimdi bu iki gurubu birleştirelim. Kariyerinizde ileri bir tarihte olmak istediğiniz yer sadece sizin bilginiz ya da tecrübenizle değil, duruşunuz, davranışlarınız, sahip olduğunuz çevre, içinde olduğunuz ortamlarda takındığınız tavır ve diğer birçok pozitif özellik sayesinde kazanacaksınız. Buna giden yollardan biri de kişisel markanız.
      
Sahip olduğunuz mutluluk her şeyden daha önemlidir. Bu mutluluğu sağlarken kendinizi mutlu olacağınız bir yerde konumlandırabilir ve bu şekilde kişisel markanızı bu konu etrafında geliştirebilirsiniz.
      
Kişisel markanız sahip olduğunuz değeri bir ölçü daha büyütecek bir katma değerdir sizin için. Bir alışveriş merkezine gittiğinizde, aldığınız bir elbisenin markası nasıl sizin gözünüzde onu daha değerli kılıyorsa, sizin ona olan güveninizi daha yukarı seviyelere çıkarıyorsa, sizin kişisel markanız da sizi diğer gözlerde bir adım yukarı çıkaracak, size olan güveni ve inancı pekiştirecektir.

İş ile ilgili olan kısmına değinmiştik zaten. Siz markasınız, sizin bir değeriniz var, güvenilirsiniz, yaptıklarınız ve yapabilecekleriniz belli. Sizin tercih edilmemeniz için bir sebep kalmaz ortada.  Ve faydaları arasına diğer ekstra katma değerleri de ekleyebilirsiniz.İsminiz bir marka olduğunda artık siz aranılan insan haine gelirsiniz. Çeşitli etkinliklerde davetiyeler, özel günlerde özel ve sınırlı sayıda dağıtılan hediyeler gibi birçok ek değer sayabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.