UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: MARKA SÖZLÜĞÜ

6 Aralık 2012 Perşembe

MARKA SÖZLÜĞÜ

Alt Marka
Bir kişiliği ve onu ana markadan ayıran marka değerleri olan ürün veya hizmettir.

Ana Marka
Müttefik ürün veya hizmetleri marka kimliğini paylaşarak doğrudan veya onayla destekleyen markadır.



Ateşten Marka
Marka üreticisi firma ve diğer müşteriler ile olan etkileşimlerinin sonucunda, müşterinin kalbinde ve aklında tutuşan ve yanan markadır.

Ateşten Marka Modeli
E - hizmetlerin başarıyla uygulanmasını sağlayan strateji ve taktikler ile müşterilerle ve diğer yarar sahipleriyle bir firmanın nasıl güven ilişkilerini kuracağını gösteren kavramsal yol haritasıdır.

Ateşten Marka Sıcaklığı
Daha yakın müşteri katılımına açan, marka öyküleme sürecine eklenen çoklu medya değerleridir.

Ayrıcalıklı Konum
Markanın desteklenebilir, ayırt edici rekabet avantajıdır.

Birleşmiş Marka
Organizasyonun, fiziksel karakteristiklerini olduğu gibi felsefesi ve kültürünü de içerecek biçimde oluşturduğu markadır.

Birlikte Markalama / Co -Branding
Markaların bütünleştirilerek birlikte markalanmasıdır.

D.R.E.A.M.
Gerçek marka yapılandırmanın belirleyici faktörlerinin baş harfleri. Differentiation: Farklılaşma, Relevance: Uygunluk, ilgililik, Esteem: İtibar, Awareness: Farkındalık, Mind's eye: İmgelem.

Değişebilir Müşteri
Bir kategorideki bir özel markayla duygusal bir yakınlığı olmayan müşteridir.

Değişilebilir Marka
Müşterinin tanıdığı fakat yakınlık duymadığı, sadece aradığı markayı bulamayınca yerine satın aldığı ürün ve hizmettir.

Dövme / Tattoo
Tatminsiz bir müşterinin markayla bütünleştirdiği sabit, kalıcı algılama haline gelen markadır.

Geleceğin Markası
İş stratejisinin amaçlarını, gerçekten ayrıcalıklı bir şekilde bugün ve gelecekte temsil eden zorlama bir marka fikrinin yaratıcı ifadesi.

Gerçek Marka
Müşteri ve tüketicilerden gelen, onların imgeleminde algılanan duygusal ve işlevsel getirilere dayanan, ayrıcalıklı bir konum yaratan tüm izlenimlerin içselleştirilmiş bir özetidir.

Görsel Sözcük Dağarcığı
Markanın esnek bir; imajlar, semboller, renkler, ayrıntılı bir tarz ve sahip çıkılabilecek mesajlar dizisine görsel olarak dönüştürülmesidir.

Hizmet Markası
Spesifik bir hizmet veya hizmetler ailesini temsil eden markadır.

İkon
Bir ürün ya da iş ile ilgili bir imaj ya da grafik anlatım. Örneğin; Sturbucks Siren ya da denizkızı imajı.

İmgelem
Bir markanın, tüketicinin beyninde işgal ettiği yer.

İsimlendirme Anlaşması
Bir marka yöneticisinin, her markanın tanımladığı temel tatmini ürün veya ürünler ile şirketi bütünleştirmek amacıyla yürüttüğü isimlendirme stratejisidir.

Jenerik Markalar
Ambalajında üretici ya da markası bulunmayan ürünleri anlatmak için kullanılan bir terim. Örneğin; jenerik ilaç.

Logo - Amblem
Bir şirket ismi, ticari bir marka ya da bir kısaltmanın grafik bir anlatımı ya da bir sembolü vs.. Genellikle markanın tanınmasını kolaylaştırmak için benzersiz olarak tasarlanmıştır.Logo ismin özel yazılımı,amblem simgedir.

Marka
Bir veya bir grup üretici ve / veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerininkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların çeşitli bileşenleridir.

Marka Aklı
Marka gibi düşünebilme yeteneğidir.

Marka Alanı
Alıcıdan satıcıya iletilerin gönderildiği ve satın alma kullanma deneyimlerinin geri gönderildiği fiziki veya elektronik alandır.

Marka Alanı Modeli
Bir markanın nasıl başarıyla konumlandırılacağını, müşterilerinin kalplerinde ve akıllarında yer alacağını, rakiplerini yeniden konumlanmaya zorlayacak strateji ve taktikleri tanımlayan yol haritasıdır.

Marka Arenası
Kurumların, ayrıcalıklı bir marka kavramı yaratmak için tüm alanlarından -insan, ürünler, hizmetler vs…- yararlandıkları rekabet ortamıdır.

Marka Avantajı
Bir markayı sürekli olarak güçlendirme, geliştirme ve yenilemenin sonucu.

Marka Bilinirliği
Tüketici tarafından biriktirilen ürünle ilgili deneyimler bütünüdür.

Marka Çarı
Tüm kuruluş çapında markalama sürecini kontrol eden kişidir.

Marka Değeri
Tüketicinin o marka ile özleştirdiği ve diğer markalardan farklılaştırdığı ürün değerlerinin bütünüdür. Bir anlamda markaya yapılan geçmiş pazarlama yatırımları sonucunda o markayla özdeşleşmiş olan değerler toplamıdır.

Marka Değerlendirmesi
Markanın imaj ve algılanış biçiminin nesnel bir analizidir.

Marka Denetleme Süreci
Marka yönetim ekibinin, markanın durumu, müşterileri, rakipleri ve markaları ile ilgili gerçekleri değerlendirdiği belli periyotlarda yapılan çalışmalardır.

Marka Denkliği
Bir markanın; ürünleri ve hizmetlerinin göreceli kalitesi, finansal performansı, itibarı, müşteri sadakati, memnuniyeti gibi unsurlarla bütünsel algılanışına dayalı değeridir.

Marka Disiplini
Bir marka olarak; iş dünyasının gerçeklerinden, tüketici ve pazar araştırmalarından ve marka uzmanlığından yararlanarak kararlar alma.

Marka Ekseni
Markanın pazara giriş aşamasında işlevsel, sembolik ve deneyimsel olarak tanımlanan üç tüketici gereksinimine bağlı olarak markanın sahip olacağı anlamdır.

Marka Eylem Planı
Markaları yaratmak, planlamak, tasarımını yapmak ve oluşturmak için gerekli disiplinli faaliyet ve süreçlerdir.

Marka Farkındalığı
Markadan haberdar olma, tüketicinin hafızasında markanın rakiplerle karşılaştırmalı olarak aldığı yerdir.

Marka Genişlemesi
Başarılı bir markanın adının şirketin tüm sahip olduğu ek ürünlere aktarımıdır.

Marka Genişliği
Markanın hedef müşteri ve yarar sahipleri tarafından ne hızla kabul edildiğini ölçen bir tür devir süresi, marka yaratma kapasitesidir.

Marka Gerekliliği
Marka öz karakteristiklerinin çekirdek bir konsept içine yerleştirilmesidir.

Marka Güçlendirme
Bir markanın büyüklük ve değerinin, şirketin ölçeğiyle orantılı hale getirmek üzere optimizm edilmesini amaçlayan bilinçli bir plan geliştirmesidir.

Marka İfade Modeli
Bir firma ve stratejik ortaklarının marka öykülenme sürecinde kullandığı yöntemler bütününü ifade eder.

Marka İmajı
Ürün kişiliği, duygular, ve hafızada oluşan çağrışımlar gibi tüm belirleyici unsurları içerecek şekilde markanın algılanmasıdır. Kısaca marka imajı, tüketicinin marka hakkındaki sahip olduğu inançlar bütünüdür.

Marka İmzası
Müşterilerle açık bir iletişim kurabilmek, markaların ürün ve hizmetlerini imgelemlerinden nereye koymaları gerektiğini anlatmak için bir markaya eşlik eden kısa ibare ya da tamamlayıcı sözcük grubu.

Marka İsmi
Bir ürün veya ürünler dizisi ya da iyi tanınan bir markanın adını taşıyan hizmettir.

Marka İttifakları
Bir kurumun marka denkliğini geliştirmek için diğer uygun markalardan yararlanmaktır.

Marka Kimliği
Markanın ''biricik'' çağrışımlar setidir. Bu çağrışımlar, marka eksenini, inançları ye da kaliteyi temsil eder ve kurum üyelerinin müşterilere yönelik vaadini içerir.

Marka Kişiliği
Tüketicilerin markaya aktardığı insani özellikler toplamıdır.

Marka Konumlandırma
Markanın rekabetçi ortamda kendini tanımladığı yerdir. Konumlama marka niteliklerinin, kullanıcı karlarının ve hedef kitlenin ayrıştırılmasını ifade eder.

Marka Kültürü Oluşturma
Var olan ve gelecekte var olacak tüm çalışanlara ve ortaklara; inançların, davranışların ve belirli bir markanın karakteristik özelliklerinin genel toplamını sergilemektir.

Marka Mimarisi
Tüm çoğalan marka ve marka ilişkilerinin hiyerarşik düzenlemesidir.

Marka Odağı
Marka Stratejisi Doktrinini bir kurumun iş planlarında ve bütçesinde öncelikli odak noktası kabul eden konsantre bir düşünme sürecidir.

Marka uyumlandırması
Ürünler veya hizmetler çizgisi ve / veya coğrafi pazarda marka kimliğinin bütün elemanlarının senkronize hale getirilmesidir.

Marka Öyküleme
Satıcıların, tatmin yaşam döngüsü içinde müşterilerle iletişime geçtiğinde onları farkında olma, kabul etme, deneme, onaylama ve önerme olan beş aşamadan geçirme sürecidir.

Marka Paradigmasını Değiştirme
Markanın algılanan ayrıcalığında köklü ve önemli bir değişiklik.

Marka Sadakati
Markanın, müşteriler tarafından " dost" olarak algılanmaya öncelik vermesi durumunda beklenen sonuç. Müşteriler bir markaya karşı olumlu hislere sahip olduğunda, o markanın ürünlerini ve/veya hizmetlerini düzenli bir şekilde kullanırlar.

Marka Sermayesi
Bir markanın değişik aktiflerinin bir demet oluşturmasından kaynaklanan değeridir.

Marka Sloganı
Tüketicinin marka konusundaki hislerini etkilemek amacıyla, markanın duygusal ve işlevsel getirilerini dramatize etmek için kullanılan sözcük dizisi ya da kısa ibare. Örneğin; Nike "Just Do It"

Marka Strateji Doktrini
Bir kurum tarafından kendi özünü (marka vaadi) tanımlamak için kullanılan, amacı bir paradigma değişikliği ve "ayrıcalıklı konum" (sürdürülebilir rekabetsel avantaj) yaratmak, marka denkliğini en yüksek düzeye çıkarmak olan, kapsamlı bir içeriğe sahip hareket planı. (yol haritası)

Marka Sürücüleri
Marka denkliklerini yapılandırmak ve geliştirmek için markaların iletişim kurduğu başlıca yollar. Bunlar algılanan kalite, marka çağrışımları, isim farkındalığı, marka sadakati, ve diğer tescilli değerleri içerir.

Marka Tanınırlığı
Tüketicinin markayı kategorileştirmek için yeterli düzeyde bilgi sahibi olmasıdır.

Marka Uzantısı
Var olan bir markayla ilgili fakat farklı bir kar ve / veya farklı bir hedef kitleye yönelen yeni bir ürün veya hizmettir.

Marka Vaadi
Markanın sunduğu işlevsel ve duygusal faydaların özü, var olan ve potansiyel müşterilerin, markanın ürün ve hizmetlerini kullanırken ondan bekledikleri şeyler; bir marka değeri kavramı.

Marka Yolsuzluğu
Özellikle, ürünlerin çoğunlukla markasız pazarlandığı piyasalardaki bazı markaların kendilerine özgü bir Marka Vaadi veremedikleri ya da vermek istemedikleri zaman denedikleri " sadakat satın alma."

Marka Yöneticisi
Bir markanın tüm marka yürütme sürecinden, araştırmadan satış sonrası hizmete kadar, sorumlusu olan kişi.

Markalama Amacı Modeli
Firmanın iç kurumsal kültürünü dış müşteriye odaklı markalama faaliyetlerine dönüştürmesini ifade eden modeldir.

Markalaşma
Hem markanın hem de marka kimliğinin geliştirilme sürecidir.

Markaya Yeniden Hayat Verme
Markanın, konumlanmasından başlayıp marka kimliğinin yaratıcı bir şekilde yeniden oluşturulması boyunca ilerleyerek komple bakıma alınmasıdır.

Özel Etiket
Tedarikçiler tarafından perakende endüstriye sağlanan, perakendecisine göre onun mağazasının markasını veya yaratılmış başka bir ismi taşıyan ürün çeşitlerini tanımlamak için kullanılır.

Özel Marka
Perakendecilerin idari ya da özel kullanım için yarattıkları ürün çeşitlerini tanımlar.


3 yorum:


  1. sayfanızı kaydediyorum. Elinize-aklınıza sağlık.

    Marka konusunda sıkça geçen Relevance sözcüğüne
    en iyi Türkçe karşılığı ( tek kelime ile) arıyorum. Yanıtınızı bekliyorum. Teşekkürler cmeral@isbank.net.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Alaka" sözcüğü daha özel ve duygusal ilgi ve ilişkiyi anlattığına göre,
      Erişim ve alaka (reach and relevance))olarak kullanabiliriz sanırım.
      Cevap gecikmesi için özür dilerim,kısa bir tatil nedeniyle günlüğümden uzak kaldım.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.