UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: REKLAMCILIK VE SATIŞ YÖNETİMİ

31 Ocak 2013 Perşembe

REKLAMCILIK VE SATIŞ YÖNETİMİ
















ReklamcıLıK Ve Satış YöNetimi from Burhan Kadakal

BELGENİN AÇILIMINDAN SERDAR ERDEM NOTLARI

  • 1. REKLAMCILIK VE SATIŞ YÖNETİMİ 
ReklamıN temel amacı hedef pazarda ürünün bilinirlik oranı yükseltmektir.
 
nı Gençleri alkol ve sigaradan uzak tutmaya yönelik  olan bir reklam Sosyal reklama örnektir. Endüstriyel reklam üreticiye yöneliktir. 

Reklama ekonomik açı yöneltilen eleş dan tirilerden  biri yeni kurulan iş letmelerin piyasaya girmesini zorlaşrması r. tı dı 

Traş losyonu, kozmetikler, meş rubatlar reklam  yoluyla farklı tı yaparak katme değ laşrma er oluşturmanı daha kolay uygulandıı n ğürünlerdir. 

Reklam, ürün yada hizmet hakkı bilgi vererek nda  sosyal fayda yaratı r. 

Türkiye'de promosyon reklamları Milli Piyango için  İdaresinden izin alı nmasıgerekir. 

Ajans ağ , pazarlama ve reklam ları  kampanyaları ndaki bölgeselleş tirme çabaları n bir nı sonucu olarak ortaya çı şr. kmı tı 

Bir reklam ajansı n örgüt yapı daha çok quot;Matriks nı sı  organizasyonquot; 'a benzerlik gösterir. 

Yaratı bölümünün görevleri: Reklamı m n  hazı rlanması ilgili faaliyetlerin yürütülmesi, yla Reklam metninin hazırlanmasıReklam afiş , lerinin hazı rlanmasıFilm senaryoları storybord , için
2. hazı rlanması 
Reklam kampanyası ilgili yapı yla lacak ön  çalışmalarda pazar durumu, yasal kıtlamalar, sı işletmenin diğ satıçabaları er ş , reklama ayrı fon lan konuları hakkı bilgi toplanı nda r. 

Reklam faaliyetlerinin en yoğ ş un ekilde uygulandıı ğ  ürün yaş süreci aş am aması Geliş aş me aması r.dı 
Reklam kampanyası labilmesi için gerekli yapı  koşullar: Markanı tüketici nezdinde olumlu n algı lanan özelliklerinin olması , Marka farklığnı lıı n avantaj yaratmasıİ,ş letmenin reklama ayıracağı kaynağ asgari düzeyde olması ın , Markanı rakiplere n oranla ayrı üstünlüğ bir ünün olması Reklam kampanyası düzenlemekle ulaşı lmak istenen  amaçlar: Alış kanlı kları iş değ tirmek, Ürün dizisini tanı tmak, Kiş satı desteklemek, Ürün tercihini isel ş ı devam ettirmek, İ hizmeti vurgulamak, Ürünü yi denemeye ikna etmek, Ürünün kullanı nı mı yoğunlaşrmak, İ tı majı rulamak. doğ quot;Otmatik çamaş makineniz hem daha temiz yı ır kar,  hem de size zaman kazandır.quot; ş rı eklindeki bir reklam mesajı , reklam kampanyası teması n nı belirlenmesinde kullanı yaklaş lan ımlardan quot;Temel satıönerisi yaklaş quot; 'na örnektir. Asıvaadin ş ı mı l yanı yan vaadlere de yer verilir. nda Reklam metninde üslubu oluş turan öğeler:  inandıcık, gerçeklik, kolay okunabilme, yalı k, rılı nlı basitlik, insanlarıilgilendirme
3. quot;Fazla kiloları zdan nasıkurtulursunuz?quot; nı l  şeklindeki bir reklam başğquot;Meraklandıcı lıı rı başkquot; türüne örnektir. lı Ulaş kişbaş birim maliyet açından en düş ılan i ına sı ük  maliyetli medya Radyo'dur. Reklam medyası olarak televizyonun özellikleri:  Bası medyalara göre daha fazla kiştarafı lı i ndan izlenmesi, Yapı maliyetinin yüksek olması m , Okuma yazması olmayan kiş ilere kolaylı ulaş , Ürünle kla ması ilgili istenilen imajı yaratabilme imkanı vermesi Bir şirketin televizyonlarda 10 gün boyunca 30  saniyelik 10 reklam yayı nlatması , frekans ve ölçü bakı ndan Düzgün ve yoğ kullanı türünü mı un m tercih ettiğ gösterir. ini Reklam bütçesi hazı rlama yöntemlerinden biri  Videla-Wolfe modelidir. Primler gri listede yer alı r.  Reklam etkinliğ ölçülmesini güçleş inin tiren konular:  Etkinliğ ölçülmesinde kullanı in lacak değ kenler, iş Değ kenler arası iş ndaki ilş kinin yönü ve derecesi, Reklamı yapı ğdönem ve etkisinin ortaya çı ğ n ldıı ktıı dönem arasındaki fark, Değ kenlere reklam iş dındaki diğ faktörlerin etkisi ş ı er Aynı amaç için hazırlanmıikiden fazla reklamı ş n  olmasıhalinde kullanı reklam öncesi etki ölçme lan yöntemi Sıralama yöntemidir. Reklam öğelerinin ne kadar sürede tanı nabildiğini 
4. ölçmede kullanı mekanik yönteme Tachistascope lan denir. Reklam yayı nlatmak için ödenen ücretler ile ilan  edilen tarife fiyatlarıarası ndaki farkı giderek n artması n temel nedeni medyanı reklam ajansları nı n ve reklam verenlere büyük indirimler yapması r. dı Reklamı özellikleri: Kitle iletiş araçları n n im nı  kullanılması ürünle ilgili olmasıKiş olmayan , Bir , isel yolları kullanı n lmasıÜcret ödenmesi, Tek yönlü , iletiş olması im Reklamı sosyal gruplar arası n ndaki refah farkı n nı  kapatılması katkı bulunması na da kitlesel üretimi teş ederek sağ r. vik lanı Reklam planı n uygulanması reklam ajansı n nı nda nı  yapmasıgereken iş Medyadan yer satı alı ler: n nması, Reklamı kontrolü, Reklam metninin yazı , n mı Reklamı prodüksiyonu n Ürün analizi ile ilgili unsurlar: Ürünle ilgili fiyat  politikası , Ürünün dağtı kanalı ım , Ürün yaş am süreci, Ürünün türü Bir ürün reklamı n yapı nı lması kolaylaşran nı tı  koş ullar: Marka farklığ n avantaj yaratması lıı nı , Ürüne talep olmasıİ ,şletmenin yeterli mali güce sahip olmasıKuvvetli satı alma güdüsünün var , n olması , Malı tüketiciler tarafı n ndan olumlu algı lanan niteliklere sahip olması Bir reklam metninde reklamı lan mal ya da yapı  hizmetin hedef tüketiciye sağlayacağ yararı açı ı n kça
5. belirtildiğbaşk türüne Doğ i lı rudan vaad başğ lıı denir. Seçilen hedef kitleye doğrudan ulaş mayı layan sağ  reklam medyası Direkt (Doğrudan) postalama'dı r. Reklam bütçesinin belirlenmesinde dikkate alı nan  faktörler: Parakendecinin önemi, Rekabetin yoğunluğ Pazarı geniş i, Ürünün türü, Ürünün u, n liğ yeniliği Reklam sonrası ölçme yöntemleri: Tanı etki ma  yöntemi, satıyöntemi, hatı ş rlama yöntemi Uluslararasıreklam ajansları birleş ile melerin  Türkiye'nin gündemine girmesi 1980'li yı llarda olmuş tur. Günümüzde, işletmelerde satıiş ş levinin önem  kazanması n temel nedeni iş nı letmelerin pazarlama yönlü olmaları r. dı Satıyönetimi tanı nı unsurlarıSatıgücünü ş mı n : ş  oluş turan personelin denetlenmesi, Kiş satı isel ş işlevlerinin planlanması ş , Satıgücünü oluş turan personelin güdülenmesi, Satıgücünü oluş ş turan personelin seçilmesi Trend analizi yoluyla satıtahmini genellikle Uzun ş  süreli tahminlerde ve planlarda kullanır. lı Satıhedefi belirlenirken göz önünde bulundurulan ş  kriterler: Uygulanabilir olmasıKabul edilebilir , olması , Dengeli olması , TutarlıolmasdıÖnemine , göre sıralanmalı dengeli olmalı ı ve , alaş labilir olmalı
6. Satıyönetiminin örgütlendirilmesi sürecinin ş  aşamalarıKaynakları temini ve tahsisi, Yetki ve : n sorumlulukları belirlenmesi, Yapı n lacak faaliyetlerin kararlaşrı tılmasıYapı , lacak faaliyetlerin gruplandılması rı (bölümlendirilmesi) Satıyöneticisinin kurmayları devrettiğgörevler: ş na i  Satı ları eğ şçı n itimi, Satımasrafları n kontrolü, ş nı Satı ları seçimi, Satı ları denetimi şçı n şçı n Özel koordinasyon ş ekilleri: Grup satı yapmak, şı  Çeş bölgelere yayı ş teriye satı Parça ve itli lmımüş ş, hizmet satı şı Satı ile pazarlama elemanları şlar arası nda  koordinasyon kurulması gerektiren alanlar: nı Fiyatlama, reklam, pazarlama araşrması tı , üretim planlama Satıbirimlerini değ ş erlendirmek için yapı lan  analizler: Pazar payı göre analiz, Satıanalizi, na ş Müş grupları göre analiz, Mal çeş teri na itlerine göre analiz Satıbirimlerinin faaliyetlerinin hedeflere uygun ş  hale gelmesi için yapı lması gereken düzeltici iş lemler: Yeni faaliyet planı n yapı nı lması , Yeni emirler verilmesi, Yeni kaynakları tahsis edilmesi, n Hedeflerin düzeltilmesi, Yöneticilerin yeni yönetim davranı geliş şları tirmesi, Kiş ilerin davranı nı şları n düzeltilmesi Yöneticinin satı seçimini iyi bir ş şçı ekilde  yapabilmesi için öncelikle Görev tanı yapı dı mı lmalı r.
7. Satı adayı n kimliğ öğ şçı nı i, renim durumu ve iş  tecrübesi hakkı ndaki bilgiler satı seçim sürecinin şçı Kiş iyle ilgili bilgilerin toplanması aması iliğ aş nda sağ r. lanı Satı lara uygulanan aylı ücretlendirme sisteminin ş çı k  sakıncalarıNormalin üstündeki çabaları : n değerlememesi, Aylı değ mez maliyet elemanı r k iş dı satı azaldıı sorunlar ortaya çı şlar ğ nda kabilir. Satı alma davranını ekonomik ve psikolojik n şn ı  faktörlerle açı klanabileceğ öne süren model ini Katona modelidir. Tüketiciler açından, temel bir ihtiyaca cevap sı  vermeyen malları satı alı n n nması rol oynayan en nda önemli unsur Malı fiyatı r. Gerçek(temel) n dı ihtiyaçlarıgideren mallarda fiyat ikinci derecede önemlidir. İ ve yeterli bir takdim konuş yi masıyapabilmenin ilk  koş Satı malı ince ayrı sı kadar bütün ulu lan en ntına yönleriyle tanı r. madı Satıkonuş nda malı her yönüyle müş ş ması n teriye  tanıldı safha Takdim safhası r. tı ğı dı Tarı alet ve araçları n satında prospektüs, m nı şı  katalog, broş fotoğ kullanır. ür, raf lı quot;Teslimatı bugün mü yapalı yarı mı ş m, n ?quot; eklindeki  bir soru Çifte soru sorma bitirişyöntemine örnektir. i Satı alma kararı vermek üzere olan müş n nı terinin  itirazı son itiraz denir. na
8. Satı almaya karşaçı itirazları karş n ık n ı lanması nda  öncelikle Dikkat ve ilgi çekici cümleler kullanı dı lmalı r. Satısonrası teri ziyaretlerinde temel amaç ş müş  Müş terinin tatmin olup olmadı nı renmektir. ğ öğ ı Satı, müş şı terilerin ihtiyaçları sı açından fayda  yaratma süreci olarak gören yaklaş Yaratı ıma cı satı lı denir. şk çı Genel iş letme fonksiyonları sı açından reklam,  Pazarlama kapsamı girer. na James Webb Young'un öne sürdüğ reklamcık ü lı  koridorları n tanı nı mları1.koridor: Ürüne aş k : inalı yaratmak 2.koridor: Hatı rlatmak 3.koridor: Haber vermek 4.koridor: Ataletin üstesinden gelmek 5.koridor: Değ katmak er İngiltere'de yapı bir araşrmada, çocukları lan tı n  ülkede üretilen toplam çikolatanı üçte birini n tüketmesine karş ancak onda birini satı aldı ın, n kları gözlenmiş bu konuda asısorumluluğ ailelere ve l un ait olduğ sonucuna ulaş şr. Ulaş bu sonuç u ı tı lmı ılan reklamı Sosyal yönüyle ilgilidir. n Reklamı sosyal fayda yaratması sağ n nı layan özelliği  Bilgi vermek yoluyla tüketicileri eğitmesidir. Reklam planı n uygulanması reklam ajansı n nı nda nı  yapması gereken iş Reklamı prodüksiyonu ler: n (yapı Reklamı kontrolü, Reklam metninin m), n yazı , Medyadan yer satı alı mı n nması
9. Algı n özellikleri: Düzenleyicilik, Soyutluk, nı  Seçicilik, Geçicilik Tutumu oluş turan öğeler: Biliş öğ Duygusal öğ sel e, e,  Davranı öğ şsal e Reklam kampanyaları tema sürekliliğ nda ini  sağlamak için ses, görsel, sözel ve tutum benzerliğinden yararlanır.lı Televizyon reklamları en uygun anlatı biçimi için m  Demonstrasyon 'dur. Gazetelerde yayı mlanan reklamları maliyeti n  Ayarlanmıkişbaş maliyet ile hesaplanı şi ına r. Reklam bütçesi hazı rken ürünün yeniliğ rlanı i,  ürünün türü, pazarı geniş i, rekabet koş n liğ ulları dikkate alı r. nı Reklam öncesi etki ölçme yöntemleri: 1-Tüketici  jürisi 2-Mekanik yöntemler 3-Direkt posta yöntemi Satın iş ş letmeler açından önemini arttı temel ı sı ran  nedenler: İ şletmelerarasırekabetin artması n , Satı almada rasyonel güdülerin etkisinin artması, tüketicilerin satı alma davranı nı değ mesi, n şları n iş Malları karmaş hale gelmesi, Teknolojinin n ı k geliş mesi Satıfaaliyetleri planlaması n aş ş nı amalarıSatı: ş  tahmini yapılması ş , Satıhedeflerinin belirlenmesi, Satıstratejileri ve programları tirilmesi, Satı ş geliş ş bütçesinin hazırlanması Merkezin dındaki taş satıörgütünün yapını şı ra ş sı 
10. belirleyen unsurlar: Kullanı teknoloji, Pazar lan koşullarıMüş , terilerin özellikleri, Rekabetin yapı sı Satıyönetiminin örgütlendirilmesi sürecinin ş  aşamalarıYapı : lacak faaliyetlerin gruplandılması rı , Yetki ve sorumlulukları belirlenmesi, Yapı n lacak faaliyetlerin kararlaşrı tılması , Kaynakları temini ve n tahsisi Satıyöneticisinin, kendisine bağ birimlerin ş lı  çalış maları düzenli bir grup çalı nı ş na ması dönüş türerek, belirlenen hedeflere ulaş ılması nı sağlamaya yönelik faaliyetlerine Koordinasyon denir. Satıbiriminin faaliyetleriyle ilgili olarak düzeltici ş  tedbirler belirlenirken dikkate alınması gereken faktörler: Hedeflerin uygunluğ Planlamanı u, n etkinliğ Yöneticinin etkinliğ organizasyonun i, i, uygunluğ planları uygulanması u, n Satı ları faaliyetlerinin kontrolünde yararlanı ş çı n lan  başca bilgi kaynaklarıMüş lı : teriler, Programlanmış raporlar, planlama raporlarıgözlemler , Satı ları seçiminde, tanı şçı n mlanan iş nitelikleri ile in  adayı özelliklerinin karş tıldı aş n ı rı ğ ama: Ayrı lı laş ı ntı görüşme Satı ları eğ ş çı n itiminde kullanı programlanmamı lan ş  eğ yöntemleri: Birlikte müş ziyareti, Kiş itim teri isel değ erleme, müş durum analizi teri Satı lara uygulanan aylı ücretlendirme sisteminin şçı k  sakı ncalarından biri Normalin üstündeki çabaları değerlememesidir.
11. İşletmeler açından iyi bir ücretlendirme sisteminde sı  olması gereken özelliklerinden biri Uygulanması n nı kolay olması r. dı Tüketicinin, satı alma kararı verirken n nı  başkaları n gözünde itibar kazanma saikinden nı önemli ölçüde etkilendiğ ileri süren model ini Sosyoekonomik modeldir. Sosyo-ekonomik modele göre tüketicilerin satı alma n  davranı nı şları etkileyen faktörlerden biri Danışma grupları r. dı İ ve yeterli bir takdim konuş yi masıyapabilmenin ilk  koş satı malı ince ayrı sı kadar bütün ulu lan en ntına yönleriyle tanı r. madı Mal ve hizmetin müş teriye sağlayacağdirekt veya ı  endirekt tüm faydaları görsel ve iş olarak n itsel anlatı ğsatıkonuş ldıı ş ması aması aş Dramatizasyondur. Müş terilerin mala iliş tereddütleri: Malı amaca kin n  uygunluğ malı iş u, n levselliğ malı teslim koş i, n ulları , malı satısonrası n ş hizmetleri Mekanik hesap makinesi kullanan bir müşterinin  dijital hesap makinesi satı alı n rken duyabileceği tereddüt Yeniliğ iliş tereddüte örnektir. e kin Satı alma fikrine karşaçı itirazlar genellikle satı n ık ş  konuş nı Giriş aması sözkonusudur. ması n aş nda Satın takibi ve kontrolünde satı ya düş şı şçı en  görevler : Sipariş takibi, Müş ziyaretleri, Kayı in teri t,
12. Raporlama Satı, müş şı terilerin ihtiyaçları sı açından fayda  yaratma süreci olarak gören yaklaş Yaratı ıma cı satı lı denir. şk çı Yüksek Mühendis Naim Uygun tarafı ndan  hazı rlanmı r. ştı Pencereyi Kapat (Close the window)  Y.Müh. Naim Uygun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.