UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: ALICI BAĞLAMA İLİŞKİSİ

5 Şubat 2013 Salı

ALICI BAĞLAMA İLİŞKİSİ

mal,almaya,ikna

Başarılı bir ikna için hedef kitlenin doğru seçilmesi başarılı pazarlama faaliyetleri için son derece önemlidir. Reklam, halkla ilişkiler ve diğer tüm iletişim mecralarında “ürün odaklı” olmayı bırakarak “insan odaklı” yaklaşım kullanıldığında o markaya daha fazla ilgi gösterilmekte ve o markaya yönelim artmaktadır. Tüketici odaklı pazarlama anlayışında çok büyük öneme sahip cinsiyet kavramı demografik faktörlerin en önemlilerindendi




Sunudan Serdar Erdem notları
________________________________________________________

İLETİŞİM ARAÇLARI
Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen addır. Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır.

Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır.(örnek: e-postalar, form, chat ler, messengerlar, web kameralar, bloglar, vs) 

Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, mültimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin tv,sinema,radyo vs..) 

Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik,elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır.(Örneğin telefon, cep telefonu, fax, teleks,vs..) 

Kali-Grafik iletişim araçları: yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basın-yayın araçları ile yapılan gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.) 

Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim – gezmek - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır(fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferans vs.) 

Sanatsal iletişim araçları: ister plastik, ister estetik olsun her türlü sanat faaliyeti veya sanatçı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (dans,resim,müzik, şarkı, sergi,konser,tiyatro, defile, heykel,seramik,animasyon vs)

Günümüzde iletişimciler doğru ikna için çok çeşitli mecralara sahipler.Yüz yüze etkileşim, telefon etkileşimi, radyo, televizyon, bilgisayar ve yazılı mesajlar(kitap, dergiler, gazeteler, broşürler).Farklı iletişim araçları iknanın sonuçlarını etkiler.

Araçların etkisini anlamamızda ki asıl engel iletişim çevresinin doğasıdır. Genel iletişim araçlarının bizlere sunduğu farklı özelliklerin ve iletişim araçlarının arasındaki farklılıkları çözümlemek o kadar da kolay değildir.

Her mecra birbirinden farklıdır. Hepsi birbirine karşı avantaj ve dezavantajlar teşkil eder.Bir şirket düşünün ki yat ve yat malzemeleri üretiyor. Radyo bunun için etkili bir mecra olmayabilir. Çünkü görsel değildir. Göze hitap etmez. Radyoda duyduklarımızı sadece hayal edebiliriz. Tabi hedef kitlemizin ne kadar radyo dinleyicisi olduğu da tartışılır. Televizyonunda yerine bu işe en uygun reklam mecrasının sektörel dergiler veya bu işle ilgilenen insanların vakit geçirdiği websiteleri olduğunu düşünebiliriz.

Yada bazı şirketler için en iyi yol yüz yüze iknadır.(örnek: Fahiş fiyatla kapıdan pazarlayan şirketler)Burada en önemli özellik iletişimin interaktif olması ve tüketicinin sorularının anında öğrenilebilmesidir.

______________________________________________________________




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.