UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: İŞLETME GRUP BECERİLERİ

18 Şubat 2013 Pazartesi

İŞLETME GRUP BECERİLERİ


işletme,grup,yönetim

YÖNETİMİN TANIMI GELENEKSEL ANLAMDA Başta insan olmak üzere, tüm örgütsel kaynakların, örgütsel amaçlar doğrultusunda iş birliği ve uyum içerisinde çalıştırılmasıdır. Örgütsel kaynakların, örgütsel amaçlar için sistematik örgütlenmesidir.

İNSANCIL ANLAMDA İnsanın, İnsan tarafından, İnsani amaçlar için, İnsanca yönlendirilmesidir.

STRATEJİK ANLAMDA Geleceği beklemek yerine; geleceği şekillendirmek, geleceği yönetmektir.
Kısaca FÜTZ + Rakipler 
F =Fırsatlar 
Ü = Üstünlükler 
T =Tehditler 
Z = Zayıflıklar (Gelişmeye açık yönlerimiz)

Yönetim Beşeri bir süreçtir. Başkaları vasıtasıyla amaçlara ulaşma Başkalarına iş gördürme becerisidir.

Yönetimin Kapsamı Yönetim; En küçüğünden, Aile – İşletme gibi, En büyüğüne kadar, Devlet – Uluslararası örgütler gibi, Tüm örgütlerde geçerli ve gerekli bir işlevdir. Kamu ve özel sektör ayırımı çok anlamlı değildir.
Yönetimin Düzeyleri 
Üst (Stratejik) Düzey (Tepe Yönetim) 
Orta (Yönetsel) Düzey (Fonksiyonel Yönetim) 
Alt (Eylemsel) Düzey (Birinci Kademe Yönetim)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.