UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA-SATIŞ FARKLILIKLARI VE TANIMLARI

4 Mart 2013 Pazartesi

PAZARLAMA-SATIŞ FARKLILIKLARI VE TANIMLARI

pazarlama,satış,farklılıkları,tanımları
Pazarlama endüstriyel bir bilimdir. 

  • pazarın yapısını 
  • pazarın büyüklüğünü 
  • pazarın talebini
  • pazara uygun ürünü/ürünleri
  • pazarın gelişimini 
inceler . Pazarlama, yukarıda sözü edilen araştırmaları yaparak,

  • müşterinin istediği üretilecek ürünü,hizmeti,fikri tespit eder
  • üretim yerine veya şekline karar verir
  • ambalajını veya paketleme şeklini belirler
  • doğru fiyatlandırır
  • dağıtım stratejisini oluşturur
  • müşteriye sattırır
  • müşteriyi özendirecek,satın alma isteği verecek tanıtım-tutundurma faaliyetlerini planlar ve hayata geçirir 
Bütün bunlardan sonra, 

  • ürünün pazardaki konumunu
  • pazar payını
  • tüketici gözündeki imajını
  • rakip ürün ve şirketlerin faaliyetini 

araştırır ve bütün bu verilere göre, pazarlama stratejileri oluşturur. Gerekirse, ürünü pazardan çeker, ürünü çeşitlendirir veya ürün üzerinde bir takım değişiklikler yapar. İşte bu faaliyetlerin hepsi ve hatta daha fazlası “Pazarlama” departmanının ve “Pazarlamacıların” görevleridir.

Satış ve pazarlama birbirinden çok ayrı kavramlardır ve her ikisinin de görevleri çok farklıdır. “Pazarlama” (Pazarlama departmanı) ürünü hazırlar, “Satış”a (Satış departmanına) satması için sunar.Ancak, “Pazarlama” hiçbir zaman satıştan kopmaz, satışla birlikte hareket eder. Her türlü bilgiyi satıştan alır ve değerlendirir. Satış sonrası ise “Pazarlama”nın görevleri bitmez, ürünün tutundurma (Tanıtım, promosyon ve benzeri) çalışmalarına devam eder.

Satış

  • ürünü kime satacağını
  • kaç tane satacağını
  • müşterinin ticari riskini
  • satılan ürün bedelinin tahsilâtını 

üstlenir. Aslında, pazarlama olmazsa, satış yapılamaz; satış olmazsa, pazarlama yapılamaz. Doğru pazarlama çalışmaları yapmadan satışa sunulan bir ürünün satış şansı düşük olur.

Satış para getiren,kaynak yaratan bölümdür,pazarlama ise satışın artması için harcama yapılan bölümdür.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.