UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ A-B

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ A-B



A Sosyo-Ekonomik Statü
Sosyal elit tabaka, soylu aileler, serveti en az 2-3 nesilden gelenler, büyük sanayiciler, üst düzey yöneticiler ve ünlü serbest meslek sahiplerinden (doktor, avukat) oluşan gruptur.

ABC Analizi (ABC analysis): Ürün gruplarını bir kârlılık ölçüsüne göre sıralayan ve gruplayan bir analizdir. Hangi ürünlerin devamlı stoklarda bulundurulması, hangi ürünlerin stoklarının tükenmesine zaman zaman izin verilmesi ve hangi ürünlerin stoklardan çıkarılması gerektiğini belirlemek amacıyla kullanılır


ABC Analizi (ABC analysis)
 Ürün gruplarını bir kârlılık ölçüsüne göre sıralayan ve gruplayan bir analizdir. Hangi ürünlerin devamlı stoklarda bulundurulması, hangi ürünlerin stoklarının tükenmesine zaman zaman izin verilmesi ve hangi ürünlerin stoklardan çıkarılması gerektiğini belirlemek amacıyla kullanılır.

Acenta (Agent - Broker)
 Üretici ile tüketiciyi bir araya getiren bir aracı (kişi veya kuruluş).Perakende satışta Ürünlerin mülkiyetini üzerine almadan satışın yapılmasına yardımcı olan aracı kuruluştur.


Açık Kod (Open Code)
Açık kod, kaynak kodu gizlenmemiş bir yazılıma denir. Dolayısıyla da birçok katılımcının katkılarıyla farklı şekillerde geliştirilebilir. Örneğin, Microsoft Windows kapalı kodlu bir işletim sistemidir. Yazanlar dışında içinde ne olduğunu, nasıl işlediğini tam olarak bilen yoktur. Ancak Linux açık kodlu bir yazılımdır ve dünyanın her yerinde farklı Linuxlar olabilir zira bu kodu değiştirebilen, geliştirebilen herkes Linux’a kendinden bir şeyler katabilmektedir.

Açıkhava Reklamcılığı
İnsanların dış mekanlarda bulunma sıklıkları ile doğru orantılı olarak yaygınlaşmış bir reklamcılık türüdür. Açıkhava reklamcılığı çok büyük kitlelere düşük maliyetle ulaşılabilmekte ve reklamı yapılan ürünün, hizmetin sürekli yinelenerek akıllarda kalması sağlanmaktadır.

Açılan Banner (Rollover Banner)
468x60 piksel büyüklüğündeki standart bir banner gibi gözüken, fare işaretçisi ile üzerine gelmeniz durumunda aşağıya doğru açılarak 468x240 piksel büyüklüğe ulaşan ve istenen mesajın bu geniş alanda daha rahat bir biçimde sunulmasına imkan veren bir banner şeklidir. Bu reklamın en önemli avantajı, asıl mesajı ileten web sayfasına yönlendirmeden önce daha fazla bilgi verebilme yeteneğine sahip olmasıdır.

Açılır Pencere Engelleyicisi (Pop-Up Blocker)
İstenmeyen üste açılan pencereler ve alta açılan pencerelerin açılmasını engelleyerek kullanıcıların rahatsız olmadan İnternet’te gezinmelerini sağlayan programlardır. Yeni sürüm tarayıcılar artık entegre açılır pencere engelleyicilerine sahiptirler.

Adanmış Barındırma (Dedicated Hosting)
Web barındırma firmasının sadece bir müşterinin kullanımı için adanmış bir sunucu ayırması hizmetine denir. Normal (paylaşımlı) barındırmada, yüzlerce site aynı sunucuda barındırılırken adanmış sunucular sadece bir müşteriye hizmet eder. Bu hizmette müşteri kendi donanımını sağlamak zorunda olmayabilir, donanım barındırma firması tarafından da sağlanabilir.

Adanmış Sunucu (Dedicated Server)
Adanmış barındırma hizmeti dahilinde kullanılan sunuculara denir. Adanmış sunucularda yayın, ölçümleme ve bakım daha verimli bir şekilde yapılmaktadır. Paylaşımlı barındırmada yüzlerce site aynı sunucuda barındırılırken adanmış sunucular sadece bir müşteriye veya işleve hizmet edebilir, performans ve kontrol edilebilirlik açısından tercih edilse de, web sitenizin paylaşımlı bir sunucuda barındırılmasına kıyasla daha maliyetli bir çözümdür.

Adhesion: Bir programın, ilgili hedef kitle bazında izleyicilerinin, tüm izleyicilere oranı. İlgili hedef kitle izleyicilerinin toplam izleyici sayısı içindeki oranı.

Affinity Index: Bir hedef kitlenin, analiz konusu programdaki izleyici yoğunluğunun, tüm kişiler içinde varolma yoğunluğuna oranı. programın bu hedef kitle tarafından özlellikle tercih edilip edilmediği saptanır.


Ağızdan Ağza İletişim
 Bir kişi ile (mesajın alıcısı) ticari bir menfaatten yoksun olarak algıladığı bir diğer kişi (mesajın göndericisi) arasında oluşan iletişim.

Ajans Komisyonu
TV, radyo, gazete ya da dergi gibi bir iletişim aracı tarafından, müşteriye ajansça fatura edilen brüt reklam ücreti üzerinden yapılan indirim şeklinde reklam ajansına ödenen komisyondur.

Akıllı Kart (Smart Card)
Akıllı kartlar, görünüm açısından, kredi kartlarına benzeyen, mikroçip ihtiva eden plastik kartlardır. Akıllı kartlar farklı türdeki veriyi hafızalarında saklayabilir ve işleyebilir. Akıllı kartların pek çok kullanım alanı vardır. Türkiye’de de özellikle bankacılık ve finans sektöründe faaliyet gösteren kurumlar birçok uygulamayı üzerinde barındırabilen ve tam güvenli olan “Akıllı Kartlara” geçiş yapıyorlar ve yapmaya devam edecekler. Buna ek olarak, birçok uygulama ve bilginin üzerinde rahatça saklanabildiği akıllı kartlar, bu özellikleri nedeniyle Loyalty (Sadakat), e-Kimlik, e-Cüzdan, Sağlık gibi farklı alanlarda da hayatımıza giriyor.

Aktivistler
 Şikayetlerinin çözülmesi için şikayetle yetinmeyip yaşadıkları kötü deneyimi başka insanlara anlatma eğilimine sahip müşteri grubudur.

Alacak hesapları (Accounts receivables)
 Malların kredili satışı nedeniyle perakendecinin almayı beklediği paranın miktarı.

Alan Adı (Domain)
Bir sitenin İnternet üzerindeki adresidir. Bu adres yazılarak siteye ulaşılabilir. Kısaca, bir kişinin, bir şirketin ya da kurumun İnternet’teki kimliğidir. İnternet’te yer almak için başvuru yapıldığında size bir İnternet protokol numarası verilir. Buna IP Adresi (İnternet Protokol adresi) denilmektedir. İnternet’teki her bilgisayarın bir IP adresi vardır. Diğer bir bilgisayarla bağlantı kurabilmek için karşı bilgisayarın IP adresinin tanınmış olması gerekir. İnternet’teki diğer bilgisayarlar, sizi bu IP numarası sayesinde bulurlar. Alan adı ise bu numaranın sadece bir görüntüsüdür. Daha kolay olduğu için, tarayıcının adres çubuğuna IP numaralarını yazmak yerine o IP numaralarının kodlandığı/bağlı olduğu alan adlarını yazarak web sitelerine ulaşırız. Alan adı bu anlamda hafızada kalması zor olan IP numaralarının daha kolay kullanımını sağlar.

Alt Marka
Bir kişiliği ve onu ana markadan ayıran marka değerleri olan ürün veya hizmettir.

Alta Açılan Pencere (Pop-Under)
Alta açılan pencereler, İnternet’te gezinirken bilginiz ve isteğiniz dışında, kullanmakta olduğunuz pencerede değil tarayıcının arka tarafında açılan reklam içerikli pencerelerdir. Üste açılan pencereler kadar rahatsız edici değildir. Ancak bu yöntem üste açılan pencereler kadar etkili de değildir.

Altın müşteriler
 Eğer müşterilerin küçük bir dilimi, bize toplam karın bir kısmını getiriyorsa, bunlar altın müşterilerdir.

Altın Üçgen (Golden Triangle)
Ya da diğer bir adıyla Google’ın altın üçgeni, tıpkı Bermuda Şeytan Üçgeni’nin gemileri ve uçakları kendine çekmesi gibi web’de arama yapan İnternet kullanıcılarını kendine çekiyor! Yapılan araştırmaya göre insanlar arama sonuç sayfasını üçgen bir yol izleyecek şekilde gözleriyle tarıyorlar. Kullanıcı okumaya önce sol üstten başlıyor, daha sonra yataya daha az önem vererek tıpkı bir “F” harfindeki gibi aşağıya doğru bakıyor. Araştırmaya göre altın üçgen ilk üç sıradaki sonuçları içeriyor. İlk üç sıranın görülme ve dikkati çekme olasılığı %100 iken bu olasılık dördüncü için %85, beşinci için %60 ve altıncı için ise %50’ye kadar düşüyor. Bu da arama sonuçlarında ilk sıralarda görülebilmenin önemini yansıtıyor.

Amaca Yönelik Pazarlama
 Amaca yönelik pazarlama, işletmelerin sosyal sorunları ele almaları ve ürünlerinin/markalarının satış gelirleriyle bu sorunların çözümüne katkıda bulunurken kendilerine de imaj geliştirme, marka bağlılığı yaratma gibi olumlu katkılar sağlamalarıdır.İşletmenin sosyal bir konu, dava ya da fikre destek olduğunu pazarlama mesajlarında işlemesi ve bu süre içinde elde edilen satış gelirinin bir bölümünü bu sosyal konu, fikir veya davanın gerçekleşmesine çaba gösteren tarafa bağlanmasıdır.

Amaca Yönelik Perakende Pazarlama 
 Amaca yönelik pazarlama, işletmelerin sosyal sorunları ele almaları ve ürünlerinin/markalarının satış gelirleriyle bu sorunların çözümüne katkıda bulunurken kendilerine de imaj geliştirme, marka bağlılığı yaratma gibi olumlu katkılar sağlamalarıdır.

Amaç
 Belirli bir sürenin sonunda gerçekleştirilmesi düşünülen, hedeflenilen başarı.

Amblem
Kurumlara kimlik kazandırmak amacıyla üretilen; soyut veya somut görüntüler veya harflerle oluşturulan simgelerdir.

Ana Baba Benlik
 Kişiliğimizin insanlara nasıl davranmamız gerektiği konusunda öğütler, emirler veren kısmıdır.

Ana Marka
Müttefik ürün veya hizmetleri marka kimliğini paylaşarak doğrudan veya onayla destekleyen markadır.

Anahtar Kelime (Keyword)
Bir arama motorunda kullanıcıların bir konu hakkında araştırma yaparken girmiş oldukları kelimelere denir.

Analitik CRM
 Kullanıcılara ait verilerin elde edilmesi, depolanması, işlenmesi, analiz ve tahminlere dönüştürülerek raporlanması işlemleri ile ilgili CRM türüdür.Müşteriler ile ilgili bilgilerin toplandığı ve karar almada yardımcı olan sistemdir.

Anında Kısa Mesaj (Flash SMS)
Anında kısa mesaj, mesaj alıcıya ulaştığında alıcının cep telefonun tuşlarına basmasına gerek duymadan, doğrudan ekranda görünen mesajdır.

Anında Mesajlaşma (Instant Messaging)
İki kullanıcının birbiri ile İnternete bağlı herhangi bir bağlantılı cihaz (kişisel bilgisayar, cep telefonu v.b.) üzerinden eş zamanlı olarak sohbet edebilmelerini sağlayan programlar için kullanılan bir addır. En yaygın anında mesajlaşma programları MSN Messenger ve Yahoo! Messenger 2005 yılında Google da anında mesajlaşma platformu olan Google Talk’u piyasaya çıkarmıştır.

Anonim Şirket
 Her türlü amaç ve konuda kurulabilen, belirli bir unvana sahip ve esas sermayesi paylara bölünmüş, borçları nedeniyle mal varlığı ile sorumlu olan, ortakların sorumluluğu taahhüt ettikleri sermaye miktarı ile sınırlı bulunan şirket türü.

Anüite
 Eşit zaman aralıklarıyla yapılan eşit ödemeler serisi.

Ara Reklam (Intersititial)
Bir web sitesinde sayfalar arasında gezinme yapılırken bir sayfadan diğerine geçişte ziyaretçinin isteği dışında ortaya çıkan reklamlardır. Aşmış reklamların aksine ön planda yüklenir ve ortaya çıkar. Kullanıcıların Tacizkar pazarlama olarak değerlendirebilecekleri yöntemlerden biridir.

Aracı Kişi ve Kuruluşlar
 Ürünleri tüketicilere ya da kullanıcılara satan üretici işletme dışında dağıtım kanalında yer alan bağımsız toptancı, perakendeci, komisyoncu, distribütör gibi aracı işletmelerdir.

Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization - SEO)
Web sitenizin veya sayfalarınızın arama motorları tarafından daha kolay bulunup listelenmesini, arama sonuç sayfalarında üst sıralarda çıkmasını sağlamak ve daha fazla ziyaretçi çekebilmek amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.

Arama Motoru Pazarlaması (Search Engine Marketing - SEM)
Doğal arama sonuçlarında görünme sırasını geliştirme veya ücretli gösterim yoluyla arama motorlarında kullanıcıların görmesini sağlayarak bir marka ya da hizmet web sitesinin pazarlanmasıdır.

Aranan Sadakatli Müşteri
 Aşırı duygusal bağlılık gösterdiği bir hizmet için çok sık gelen veya bu özel hizmeti yüksek sıklıkta satın alan müşteridir.

Arka Kapı (Backdoor)
Bir yazılım, bir bilgisayar sistemi ya da bir çevrimiçi hizmete yetkisiz olarak girebilmeyi sağlayan yazılım ya da kod dizisine denir. Arka kapılar ciddi güvenlik açıklarıdır.

Aşırı Talep
 İşletmenin,mağazanın  belli bir ürününe ve hizmetine karşı oluşan ve işletmenin karşılamasının mümkün olmadığı talep miktarı.

Aşmış Reklam (Superstitial)
Bir web sayfası incelendiği sırada arka planda yüklenen, zengin çoklu ortam içeriği bulunan ve sadece yükleme tamamlandığı zaman bir tarayıcı penceresi açarak kendini gösteren reklam çeşididir. Sıradan reklam başlıklarından daha etkileşimli ve daha geniş içeriğe sahiptirler.

Ateşten Marka
Marka üreticisi firma ve diğer müşteriler ile olan etkileşimlerinin sonucunda, müşterinin kalbinde ve aklında tutuşan ve yanan markadır.

Ateşten Marka Modeli
E - hizmetlerin başarıyla uygulanmasını sağlayan strateji ve taktikler ile müşterilerle ve diğer yarar sahipleriyle bir firmanın nasıl güven ilişkilerini kuracağını gösteren kavramsal yol haritasıdır.

Ateşten Marka Sıcaklığı
Daha yakın müşteri katılımına açan, marka öyküleme sürecine eklenen çoklu medya değerleridir.

Atmosferik (Atmospherics): Mimari, ışıklandırma ve yerleşim gibi dikkat çeken ve satışları uyaran faktörler - mağaza içi dekor.


Atmosferik (Atmospherics)
 Mimari, ışıklandırma ve yerleşim gibi dikkat çeken ve satışları uyaran faktörler - mağaza içi dekor.

Avcı (Crawler)
Arama motorları avcı denilen bu robot yazılımlar ile web sitelerine sanal bir ziyaretçi göndererek içeriğin belli kısımlarını kendi hafızasına kaydederler. Daha sonra arama yapıldığı zaman burada kaydedilen bilgiler içerisinden sonuçlar getirilerek arama sonucu olarak kullanıcılara gösterilmektedir. Örneğin bir kullanıcı "Kitap" anahtar kelimesini girerek arama yaptığında, arama motoru kendinde kayıtlı tüm içeriklerde bu kelimeyi arayarak en uygun olanları kendine özgü sıralama kurallarına göre listelemektedir

Average Minute Rating: 
Dakika başına düşen ortalama izleyici oranı.

Ayrıcalıklı Konum
Markanın desteklenebilir, ayırt edici rekabet avantajıdır.

Azalan Talep
 Aşırı rekabet ve ürünün yaşam sürecinde gerileme aşamasına girmesiyle o ürünün talebinde meydana gelen azalmadır.

B Sosyo-Ekonomik Statü
Yeni zengin olan bu grup, özel sektör yöneticileri, gazeteci, yazar, kamu üst düzey yöneticileri ve orta-büyük esnaftan oluşmaktadır.

Bağlantılı pazarlama
Kilit tarafların-müşteriler,tedarikçiler ve dağıtıcılar gibi-uzun vadede işlerini kazanmak ve elde tutmak için onlarla uzun vadeli ,karşılıklı olarak tatmin edici ilişkiler kurmak...En yakın örneği emanete alınarak yapılan satışlar.

Bağlı Kelimeler (Semantic Map)
Bağlı kelimeler arama motorlu pazarlamada çok önemlidir. Arama yapan kişi kafasındaki birkaç kelimeyle arama yapabilir ancak sonuçlara göz atarken arama yaptığı konuyla ilgili diğer kelimeleri gördüğünde dikkatini hemen o bağlantıya verir. Örneğin anahtar kelime olarak “dijital fotoğraf makinesi” yazan bir kişi arama sonuçları arasında “mega piksel” kelimesini gördüğünde o sonuç şüphesiz ilgisini çekecektir. Bu da bağlı kelimelerin önemini ortaya koyar. AME yaparken bağlı kelimeler dikkatli seçilmelidir.

Bağlı Müşteri (Opt-In)
Firmanın sunduğu, abone başvurusu tarzında bir uygulamayla, firmanın iletilerini ve iletişimin baştan kabul etmiş müşteridir.

Bağlı Pazarlama Programı (Affiliate Marketing Program)
Çevrimiçi reklamverenler ve yayıncılar / mecra sahipleri arasındaki bazı performans değerleri karşılığı yapılan ve komisyona dayalı pazarlama tekniğidir. Bu performans değerleri, satış rakamları, tıklama sayısı, toplam kayıt olan kullanıcı sayısı olabileceği gibi bunlardan bazılarından oluşan melez bir model de olabilir. Bağlı pazarlamanın faydalarından biri reklam sürecinin büyük bir bölümünü (başvuruların kabulü ve onayı, farklı satış bağlantıları oluşturulması, sonuçların takibi ve raporlanması gibi) otomasyona bağlamasıdır Bir diğer avantajı ise sadece istenilen sonuçlar elde edildiğinde ödeme yapılmasıdır. Örneğin aylık 1000 sipariş ön şartı koyulup bu hedefe ulaşıldığında mecra sahibine ödeme yapılabilir. Sadece performans karşılığı ödeme yapmak reklam riskini reklamverenden yayıncıya aktarır. Bağlı pazarlama pek çok çevrimiçi şirketin doğmasına da sebep olmuştur. Gerek Türkiye’deki, gerekse yurtdışındaki pek çok e-perakendeci tarafından bağlı pazarlama programları yoğun olarak kullanmaktadır.


Bağlı talep (Derived demand)
 Bir başka nedene bağımlı olarak değişen talep. Endüstri mallarının talebi o sektörün ürettiği tüketici mallarının talebine bağlıdır.

Baliğ
 Anapara ile faizin toplamı.

Banner
Web sitelerinin içine yerleştirilen reklam panoları olarak tanımlanabilir. Marka ya da kurum web sitenizin dışında, fakat sizin ilgi duyduğunuz bir müşteri kitlesi veya izleyicisi bulunan bir başka web sitesine ücret karşılığı sizin reklam panonuz yerleştirilebilir. Böylece o siteye girenler sizin reklamınızı izler, ilgi duyan kişi bannerınızı tıkladığında ekranda sizin web alanınız açılır.

Bant Genişliği (Bandwidth)
Sitenizin belli bir süre içinde -aylık ya da yıllık olabilir- görüntülenme ve kullanılan uygulamalara göre yapılabilecek toplam veri transferi miktarıdır. Örneğin 1 Mb’lık bir dosya sizin web sunucunuzdan indirildiyse indiren kişi sizin veri transfer hakkınızdan 1 MB kullanmıştır demektir. Bant genişliği web barındırma hizmetlerinde kullanılır ve barındırma hizmetleri bu genişliğe göre fiyatlandırılır. Veri transferinin bant genişliğini aşması durumunda -yani web sitenizin trafiği arttığında- web siteniz açılmayarak hata mesajı verebilir. Bant genişliği sınırını web sitenizin ziyaretçi sayısına göre belirlemeniz mantıklı olacaktır.

Barter
Reklam verenin, reklam ücretini kısmen veya tamamen mal ya da hizmet vererek ödemesidir.

Başa Baş Noktası Analizi
Farklı satış düzeylerinde kârlılığı belirlemek için toplam gelirlerle toplam maliyetler arasındaki ilişkiyi değerlendiren bir teknik.

Başabaş Fiyatlandırma
 Bir ürünün satış fiyatının kar olmaksızın üretim ve pazarlama maliyetlerini karşıladığı bir fiyatlandırma yöntemi.

Başabaş noktası (Breakeven point)
 Toplam gelirlerin toplam giderlere eşit olduğu satış miktarı. Bu miktardan daha fazla satış kârlılık sağlayacaktır.Bir ürünün maliyetinin o ürünün satılması ile elde edilecek gelire eşit olduğu nokta.

Başabaş noktası (Breakeven point): Toplam gelirlerin toplam giderlere eşit olduğu satış miktarı. Bu miktardan daha fazla satış kârlılık sağlayacaktır

Başabaş noktası analizi (Breakeven analysis)
 Farklı satış düzeylerinde kârlılığı belirlemek için toplam gelirlerle toplam maliyetler arasındaki ilişkiyi değerlendiren bir teknik.

Başabaş rekabet
 Sektördeki bir rakip firmanın lidere meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği strateji.

Kıyaslama (Benchmark)
 Bir perakende işletmenin kendi performansını benzer bir strateji uygulayan bir başka perakendeci ile kıyasla değerlendirmesi.

Biçimsel Olmayan Satış Örgüt
 Satış departmanında kendiliğinden ve doğal olarak oluşan ilişkilerin ifade edildiği yapı.

Biçimsel Satış Örgütü
 Satış gücünü meydana getiren temel elemanlar ile bu elemanlar arasında satış hedeflerine ulaşmak yolunda ilişkiler kurulan satış örgütü.

Biçimselleşme (Formalleşme) Derecesi
 Bir organizasyon bünyesinde işler yürütülürken belirli ilke ve yöntemlerin izlenmesine yönelik bağlılık.

Bilanço
 Belli bir tarihte işletmenin sahip olduğu varlıkların neler olduğunu ve bunların hangi kaynaklardan sağlandığını gösteren tablo.

Bilgi Ambarı
Şirketle, şirketin ürün veya hizmetleri ile ilgili, müşteriler ile ilgili tüm bilgilerin saklandığı veri deposudur.

Bilgi Köşkü (Kiosk)
Bilgi köşkü sistemleri, kabin içine gizlenmiş bir bilgisayar ve çoğunlukla dokunmatik bir ekrandan oluşan, tanıtım, reklam, bilgilendirme ve yönlendirme amaçlı kullanılan gelişmiş etkileşimli tanıtım araçlarıdır. Sistem tamamen dokunmatik olarak da çalışabilmekte, ekranda beliren butonlara dokunularak istenilen bilgilere ulaşılabilmektedir. Bilgi köşkü sistemlerinin getirdiği bazı kolaylıklar vardır. Bilgisayar kullanım bilgisine ihtiyaç olmaması nedeni ile herkes tarafından kolaylıkla kullanabilmekte, bu yönüyle de özellikle kamuya açık mekanlarda, kalabalık bölgelerde ve bilgi akışının yetersiz kaldığı mekanlarda 7 gün 24 saat açık ve ücretsiz bir kullanım alanına sahip olmaktadır. Bağımsız bilgi köşklerinin yanı sıra kullanıcıların yerel ağ ya da İnternet üzerinden bilgilere ve web sayfalarına ulaşabildiği, e-posta alıp gönderebildiği sistemler de mevcuttur.

Bin Kişi Başına Maliyet (Cost Per Thousand Impressions - CPM)
Bir reklam maliyeti hesaplama değeridir. Reklamın her bin gösterimi için ne kadara mal olduğunu görmek ya da reklamcıya bu performans değeri üzerinden ödeme yapmak için kullanılır.

Bin Kişiye Erişim Maliyeti (CPM)
Belli bir hedef kitle içindeki bin kişiye ulaşma maliyidir.

Bire Bir Pazarlama
Müşterinin, şirkete ne dediğine ve şirket çalışanlarının müşteri hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak, istekli biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir. Amaç, müşteri ile şirket arasında sağlıklı, verimli, karlı ve güvene dayalı uzun süreli bir ilişkinin oluşturulmasıdır.

Bire-bir Perakende Pazarlama 
 Bireysel müşterinin, işletmeden ve istediklerine ve çalışanlarının müşteriler hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak, gönüllü biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir.

Birleşen Yaklaşımı
 CRM uygulamalarında değişik kaynaklardaki bilgilerin (veri silolarını) tek bir sistemde birleştirilmesi ile oluşmaktadır.

Birleşme (merger, aquaisition)
 Genellikle büyük bir firmanın daha küçük bir firmayı satın alması, ele geçirmesi ile sonuçlanan finansal stratejidir.

Birleşmiş Marka
Organizasyonun, fiziksel karakteristiklerini olduğu gibi felsefesi ve kültürünü de içerecek biçimde oluşturduğu markadır.

Birlikte markalama (co-branding)
 Tek bir ürün üzerinde imalat yapan iki firmanın iki markasının bir araya getirilerek tek bir ürün markası olarak sunulması.Markaların bütünleştirilerek birlikte markalanmasıdır.

Blog
Net günlükler kullanımı ve güncellenmesi kolay günlük tarzında girişlerin yapıldığı web siteleridir. Net günlüklere kolaylıkla ve çabucak içerik girebilir. Net günlüklerde en güncel içerik en üstte görüntülenir böylece ziyaretçiler bağlantılara tıklamadan en yeni bilgiyi, haberi ya da görüşü görebilirler. İzin verildiği takdirde ziyaretçiler girdilere yorum da yazabilir.

Bölgesel pazarlama (Regional marketing)
 Belirli bir bölgenin insanlarının özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama anlayışı.Belli bir bölgede yaşayan insanların özel ihtiyaçlarını odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama yöntemidir.

Bölgesel Talep Fonksiyonları
 Bölgesel bazdaki talebi oluşturan bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki fonksiyonel ilişkinin belirlenmesi.

Bölümlendirme
 Müşterileri ortak istek ve ihtiyaçlarına göre homojen bölümlere ayırmaktır.

Bölümlendirme
 Organizasyondaki iş bölümü ve uzmanlaşma derecesine göre, belirli görevler ve belirli işler bir araya getirilerek bölümlerin oluşturulması.

Brick and Mortar
Sadece fiziksel ortamda varlık ve faaliyet gösteren geleneksel işletme stratejisi ve modeline denir.

Bricks-and-Clicks
Bricks-and-clicks e-ticarette bir şirketin geleneksel “tuğla ve topla” stratejisinden farklı olarak hem çevrimiçi hem de fiziksel olarak varlık ve faaliyet göstermesine dayalı işletme stratejisi ve modeline denir. Bir başka adı da “click and mortar”’dır. “Bricks” yani “Tuğla” mağaza ya da ofislerinizi, “clicks” yani “tıklamalar” ise, çevrimiçi olarak varlık göstermenizi ve yürüttüğünüz faaliyetleri temsil eder. Bu modeli kullanan şirketler hem geleneksel pazarlama yöntemlerini hem de etkileşimli pazarlama yöntemlerini kullanırlar. Türkiye’de Teknosa bu modeli uygulamaktadır. Birçok fiziksel satış noktasının yanı sıra çevrimiçi olarak da satış yapmaktadır.

Bronz Müşteriler
 Müşterilerin küçük bir kısmı karın çok az bir kısmını getiriyorsa, bu müşteriler bronz müşterilerdir.

Brüt Kâr
 Net satışlardan satışların maliyeti çıkarıldığında ulaşılan sonuç.

Bulaşıcı Pazarlama (Viral Marketing)
Bulaşıcı pazarlama kulaktan kulağa pazarlamanın yeni şeklidir. Tek farkı, bulaşıcı pazarlamanın Internet ortamında yer almasıdır. Oluşturulan bir etkileşimli pazarlama kampanyasıyla tüketicilerin sizin pazarlama mesajınızı diğer insanlara iletmesi / tavsiye etmesi ve sonuç olarak da bu mesajın çok geniş kitlelere iletilmesine dayalı pazarlama tekniğine denir. Örneğin markanızın karakterine uygun olarak hedef kitlenizin ilgisini çekecek ücretsiz bir e-kitap yayınlarsanız, kişiler konuya ilgisi olan başka kişilere bu e-kitabı çekinmeden yollayacaklardır. Internet ortamında ücretsiz hizmetler çok çabuk bir şekilde yayılır. Bulaşıcı pazarlama burada devreye girer. Bu da sizin marka web sitenizin, dolayısıyla da markanızın, reklamının yapılmasına yardımcı olacaktır. Bulaşıcı pazarlama için mutlaka ücretsiz bir ürün/hizmet olması gerekmez. Eğer web siteniz veya yarattığınız uygulama yaratıcı ve kullanıcı dostu bir tasarıma ve aynı zamanda ziyaretçilerin ilgisini çekecek bir içeriğe sahipse, (yarışmalar, oyunlar , v.b.) İnternet kullanıcıları bunu pek çok kişiyle paylaşacağından, markanız adeta bir Virüs gibi yayılacaktır.

Butik Düzenleme
 Mağaza içerisinde birbiriyle ilişkili ürünleri sunan departmanlar yaratmayı amaçlayan mağaza içi düzenleme tarzı.


Buzz pazarlama: Bir başka popüler ağızdan ağza pazarlama biçimi buzz pazarlama ya da Türkçe 
çevrimiyle fısıltıyla pazarlama, üst profilli eğlence veya haberleri oluşturarak ve yayarak, insanları markalar hakkında konuşmaya zorlayan yöntemleri ifade eder.

Buzz PR Fısıltıyla pazarlamanın internette dijital halkla ilişkiler kanalı olarak uygulanan biçimi de, Buzz PR ya da fısıltıyla halkla ilişiler olarak adlandırılıyor. 


Bütçe
 Belirli bir dönem için işletmenin amaçlarını “finansal” dil ile ifade eden bir araç.

Bütçe Süreci
 Satış bölümü yöneticisinin, satabileceği malı tahmin edip bu değerleri deneme niteliğinde üretim, finansman ve satın alma bölümlerine göndermesi ve bu departmanlardan gelen geri bildirim ile bütçeyi oluşturması.

Bütünleşik Örgüt Kültürü
 Çalışan ve müşterilerin ihtiyaçlarını etkilemeye, değiştirmeye yönelik kültür.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Müşteriler, hedef tüketici grupları, hissedarlar, çalışanlar ve diğer ilgili gruplara gönderilen mesajlar ile bu grupların yada bu gruplar ile birlikte kuruluşun ürününün, markanın topluma gönderdiği tüm mesajların stratejik olarak denetlenmesini ve bu mesajlara etki edilmesini sağlayan, karşılıklı olarak yararlı, çift yönlü ve uzun süreli bir iletişim sürecidir.

Büyüme aşaması (Growth Stage)
Ürünün yaşam evrelerinden satışların arttığı dönem.

İLGİLİ YAZILARIMIZ


PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ C-D








PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ T-U-Ü







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.