UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ C-D

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ C-D



C1 Sosyo-Ekonomik Statü
Profesyonel meslek sahipleri ve yöneticilerinden oluşan bu grup C2 ile beraber ülke genelinin büyük bir bölümünü oluştururlar.

C2 Sosyo-Ekonomik Statü
Beyaz yakalı çalışanlar (memurlar ve işçiler) ve küçük iş sahiplerinden (esnaf) oluşmaktadır.

Cam tavan (Glass Ceiling)
 Azınlıkların ve kadınların belirli bir düzeyden daha yukarı terfi etmelerini güçleştiren görünmez engel.


Cari aktifler (Current assets)
 Nakit veya normal koşullarda bir yıl içinde nakde dönüştürülebilecek maddi varlıklar.

Cari borçlar (Current liabilities)
 Bir yıldan daha kısa bir sürede ödenmesi beklenen borçlar.

Cari oran (Current ratio)
 Cari aktiflerin cari borçlara bölünmesidir. Firmanın cari borçlarını cari aktifleriyle ödeyebilme gücünü gösterir.

Casus Yazılım (Spyware)
Bazen reklamlı yazılımlar, kullanıcının haberi olmadan kişisel bilgileri toplayıp üçüncü şahıslara gönderirler. Genel amaç istatistik ve veri toplamaktır. Bu tür yazılımlara casus yazılım denir. İzinli Pazarlama prensipleri gereği, casus yazılım kullanarak hedef kitlenizin güvenini kazanmanız imkansızdır, bu tip uygulamalar, markanıza zarar verir.

Cemaat pazarlama olarak Türkçeye çevirebileceğimiz community marketing, markalarla ilgili fan kulüp, topluluk, dernek gibi marka toplulukları oluşturarak yada en azından bunları destekleyerek markayla ilgili fikir dolaşımını sağlamaktır.


CRM
 Kar getiren ve sadık müşterilerin belirlenmesi, seçilmesi, elde edilmesi ve geliştirilmesi için bir işletmenin yerine getirdiği faaliyetlerdir.

Çalışan indirimi (Employee discount)
 Çoğu perakende işletmenin çalışanlarına perakende fiyattan yaptıkları ıskonto.

Çalışan verimliliği (Employee productivity)
 Çalışanların aktiviteleri sonucu elde edilen çıktı. Bunun bir ölçüsü çalışan başına satışlar olabilir.

Çapa dükkân (Anchor store)
 Bir yerel alışveriş merkezinde bulunan ve müşteriler için bir çekim (cazibe) merkezi görevini yapan büyük, iyi bilinen bir perakende işletmesi.

Çapraşıklık Derecesi
 Organizasyonun dikey, yatay ve coğrafi olarak yayılma derecesi

Çapraz Satış
 Müşteriye sunulan esas ürünün yanında diğer ürünlerin de satışının yapılması.

Çapraz satış (Cross selling)
 Bir bölümün veya departmanın satıcısının müşterilerine diğer departmanlardan tamamlayıcı ürünler de satmaya çalışmasıdır.

Çapraz Satış (Cross Selling)
Birbirleriyle ilişkili ürün ya da hizmetlerin müşteriye satılmasıdır.

Çekme stratejisi (Pull strategy)
 Nihai tüketicilere yönelik olarak yapılan ve onları perakendecilerden ürünleri istemeye cesaretlendiren tanıtım, tutundurma, reklâm ve benzeri etkinlikleri içeren strateji 

Çerez (Cookie)
Çerez terimi web sitesi sunucusunun kullanıcıların bilgisayarlarına yerleştirdiği ufak bir metin dosyası için kullanılmaktadır. Bu dosyanın içeriği sadece o web sitesinin bir sonraki ziyarette sizi tanıması için gerekli bir bilgidir. Çerezlerin amacı; kullanıcılar o siteyi yeniden ziyaret ettiğinde web sunucusuna bildirmektir yani bir şekilde kullanıcıyı takibe almaktır. Böylece kullanıcının hangi sayfaları ziyaret ettiğini, ne zaman gelip ne zaman gittiğini ya da nereden geldiğini öğrenebilirsiniz. Her ziyaretinde kullanıcıyı ismiyle karşılayabilmek ya da kullanıcıya kişiselleştirilmiş içerik ve mesajlar sunabilmek çerezler sayesinde çok kolaydır.

Çeşit Tutarlılığı
 Mağaza müşterilerinin istedikleri anda, istediklerini/tercih ettiklerini satın alabilmeleri için belirli markaların, büyüklüklerin, ebatların, renklerin ve tatların her satış döneminde stoklarda tutulması kararlılığı.

Çevrimdışı (Offline)
Çevrimiçi olmama durumuna denir, İnternet dışında olan aktiviteleri ve kavramları tanımlayan bir sıfat olarak kullanılır. .

Çevrimiçi (Online)
İnternet’e erişebilir durumda ve İnternet vasıtasıyla erişilebilir olma durumuna denir. Eğer bir bilgisayar ya da herhangi bir aygıt (buzdolabınız bile olabilir!) İnternet’e bağlı durumdaysa, bu aygıt o an için çevrimiçi olarak adlandırılır.

Çevrimiçi Aktarım (Online Streaming)
Bir görüntü ya da sesin İnternet üzerinden eşzamanlı olarak ve duraksamadan ziyaretçilere iletilmesidir. Ziyaretçiler böylece görüntüyü izleyebilmek ya da sesi dinleyebilmek için dosyanın tamamen indirilmesini beklemek zorunda kalmazlar.

Çevrimiçi Profil Çıkarma (Online Profiling)
Çevrimiçi profil çıkarma site ziyaretçilerinin İnternet’te gezinme bilgilerinin ve alışkanlıklarının takip edilmesi, toplanması ve analizi sayesinde hedef kitleye yönelik daha etkili pazarlama iletişimi çalışmaları oluşturabilmeyi kapsar.

Çıkmalı (Opt-Out)
Çıkmalı terimi; kişilerin haberi ya da izni olmadan e-posta pazarlama kampanyalarında alıcı listesinde yer almaları, fakat isterlerse gönderilen e-posta mesajında bulunan bir bağlantı vasıtasıyla listeden çıkabilecekleri durumunu anlatan bir terimdir. Çıkmalı e-posta pazarlama tekniği, tartışmalara sebep olmakla beraber bir izinli pazarlama yöntemi olarak AB yasaları çerçevesinde de kabul edilmektedir..

Clutter: 
Tv ve radyoda kısa bir sürede üst üste yayınlanan reklam, program tanıtımı, duyuruların toplamı. Kirlilik(reklamın etkinliğini azaltıcı etkisi nedeniyle olumsuz anlamda kullanılır

Çocuk Benlik
 Kişiliğimizin, merak, kendiliğindenlik, yaratıcılık gibi bazı doğal çocuk eğilimlerini kapsar.

Çok Çalış Sert Oyna Kültürü
 Ekip halinde karıncalar ya da arılar gibi organize çalışan, böylece yüksek satış hacmini elinde tutan satıcılardan oluşan örgüt kültürüdür.

Çok Katlı Pazarlama
Satışçıların, iki farklı faaliyetleri sonucunda kazanç elde edebildikleri bir doğrudan satış türüdür. Bunlardan birincisi, kişisel olarak yaptıkları satışlardan doğan kazanç; diğeri de, uygulanan plana göre, ekiplerine kayıt ettikleri kişilerin ve sonra da bu kişilerin kayıt ettiklerinin satışlarından doğan kazanç. Bu nedenle çok katlı pazarlama, kişiye kendi bağımsız işini kurma ve geliştirme şansını sunan bir olanaktır.

Çoklu Platform (Cross-Platform)
Platform donanım ve işletim sisteminin birleşimidir. Mesela Macintosh ve PC'ler ayrı platformlardır. Birden fazla platformda kullanılabilen uygulamalar; örneğin İnternet teknolojisinde kullanılan HTML formatı ise bir çoklu-platform uygulamasıdır. Günümüzde kampanyaları düzenlerken sadece PC'leri değil, bağlantılı aygıtları (örnek: PDA'ler), mobil cihazlar gibi bir çok platformu göz önüne alıyor olmak gerekiyor. Etkileşimli pazarlama kampanyalarında önemli olan bir diğer nokta da kampanya iletişiminin kullanıcıların kullandığı platforma göre farklılık göstermemesidir. Diğer bir deyişle yayınladığınız bir çoklu ortam görüntüsü Windows işletim sistemli bir PC'de veya bir Macintosh'da aynı şekilde görüntülenebilmelidir.

D Sosyo-Ekonomik Statü
Mavi yakalı çalışanlar, kalifiye ve yarı kalifiye işçilerden oluşmaktadır.

D.R.E.A.M.
Gerçek marka yapılandırmanın belirleyici faktörlerinin baş harfleri. Differentiation: Farklılaşma, Relevance: Uygunluk, ilgililik, Esteem: İtibar, Awareness: Farkındalık, Mind's eye: İmgelem.

Dağıtım (Perakende,Pazarlama ) Kanalı
 Bir malın üreticiden tüketiciye veya endüstriyel alıcıya akışında izlediği yol.


Dağıtım Kanalı
Üreticiler ile tüketiciler arasındaki bağlantıyı sağlayan, ürünü hedef pazara taşıyan yoldur.Bir malın üreticiden tüketiciye doğru izlediği yoldur.

Dağıtım kanalı (Distribution channel)
 1-Üreticilerle ürünlerin kullanıcıları arasındaki bağlantıyı sağlamak için gerekli bütün aktiviteleri yerine getiren birimlerin bir network oluşturacak şekilde organize olması. 2- Ürünü hedef pazara taşıyan ve böylelikle satın almaya uygun hale getiren bir pazarlama karması bileşeni.

Dağıtım Yoğunluğu
Belirli bir ürünü yada hizmeti stoklarda saklayan perakendecilerin sayısıdır.

Dağıtım yoğunluğu (Distribution intensity)
 Belirli bir kategoriyi stoklarında bulunduran perakendecilerin sayısı.

Damping
 Bir işletme yurt dışında sattığı malın fiyatını yurt içi satış fiyatından çok fazla düşük tutarsa damping yapmış olur.

Damping (Dumping)
 Bir ürünü maliyetinin altında veya iç piyasada geçerli olan fiyatın altında fiyatlandırma uygulaması.

Danışma Paneli
 Müşteri ilişkileri konusunda tutum ve fikirlerin işletmeye aktarılmasında kullanılan araçtır.

Dava destekli pazarlama olarak tanımlayabileceğimiz cause-related marketing, markalara bağlı, sadık tüketici grupları yaratmak için sempati yaratma fikrine odaklanır ve bu doğrultuda sosyal konulara destek verir


Dayanıklı mallar (Durable goods)
 Uzunca bir süre kullanım ömrü olan mallar.

Dayanıksız mallar (Non durable goods)
 Kısa bir süre içinde bir ya da birkaç kullanımda tüketilen mallar.

Değer
Fonksiyonun beklenen kalite ve zamanda gerçekleşmesini, mümkün olan minimum maliyetle elde ederken ortaya çıkar. Kişinin herhangi bir şeyi almak veya vermek konusundaki arzusuyla ölçülebilen bir kavram olarak görülebilir.

Değer
 Bir işletmede bazı davranış ve amaçları, diğer davranış ve amaçlardan daha tercih edilebilir bulan, sürekliliği olan ve yaygın inançların bütünü.

Değer (Value)
 Algılanan faydaların fiyata oranı.

Değer analizi (Value analysis)
 Satın alma ya da imalat maliyetini azaltmak amacıyla bir ürünün tasarımını, kalitesini veya performans gerekliliklerini sistematik olarak değerlendirmektir.

Değer fiyatlama (value pricing)
 Ürünün değerinin rakip ürünlerin değerinden daha fazla olmasını sağlayacak bir fiyat belirleme. Ürünün yararlarını ve hizmeti artırırken eş anlı olarak fiyatları aşağıya çekme uygulaması

Değer İlişkisi Diyagramı
Yüksek düzeyde bir iş istihbaratı yaratmak için firmaların hangi tür veriler toplayacağını ve ilgili veritabanlarına bağlanacağını gösteren teknik yol haritalarıdır.

Değer Kazanma
Firma tarafından alıcı ve satıcı işlemleri için yapılandırılan özel sistem ve genel stratejidir.

Değer Oluşturma Modeli
Bir ürün ya da hizmette ekonomik yada yaşam stili olarak, yatırım getirisi sağlayacak şekilde, bir müşteriye tatminin nasıl sunulduğunu tanımlayan iş tasarımıdır.

Değer Yaratma
Sunu - Pazar geliştirme, talep yaratma, satış dönüşümü, çözüm sağlama ve ve stratejik gelişim evrelerini kapsayan beş aşamalı süreçtir.

Değer Yaratma Modeli
Bir firmanın kaynak, hammadde, işçilik, bilgi veya sermaye kullanarak bir ürün ye da hizmet dönüştürmesi ve bunların müşteriler tarafından satın alınarak, tatmin yaratılan bir süreci gösteren kavramsal yol haritasıdır.

Değer Zinciri
Son kullanıcı tarafından satın alınan ve kullanılan ürün yada hizmetin yaratılmasına katkıda 
bulunan işletmelerdir.

Değişebilir Müşteri
Bir kategorideki bir özel markayla duygusal bir yakınlığı olmayan müşteridir.

Değişilebilir Marka
Müşterinin tanıdığı fakat yakınlık duymadığı, sadece aradığı markayı bulamayınca yerine satın aldığı ürün ve hizmettir.

Değişim
 Planlı ya da plansız bir şekilde sistemin bir durumdan başka bir duruma dönüşmesidir.

Değişim Değeri
Bir ürün ya da hizmeti diğerine tercih etmemize neden olan niteliklerin parasal ölçüsüdür. Değişim değerinin fiyat ile karıştırılmaması gerekir,fiyat değişim değerinin para ile ifadesidir.

Değişken maliyet (variable cost)
 Üretilen veya satılan ürünün miktarıyla doğrudan bağlantılı olarak değişen firma harcamalarıdır.Üretilen birim sayısıyla doğru orantılı olarak değişme gösteren üretim maliyeti.

Demografi
 Nüfus sayımı ve toplumsal istatistik bilgi.

Demografik Değişkenler
İzleyicilerin, dinleyicilerin, okuyucuların veya insanların cinsiyet, yaş, gelir, eğitim vb. değişkenlere göre sınıflandırılmasıdır.


Deneyimsel Pazarlama
 Ürünün fonksiyonel özellikleri ve faydaları yerine, müşterinin deneyimlerini anlamaya odaklanan pazarlama yaklaşımıdır.Pazarlama yapmak için ürünün faydalarından ziyade müşterinin deneyimlerinden yararlanmayı esas alan bir anlayıştır.

Dış Kaynaklar
 Gönüllü müracaat edenleri, resmi ve özel iş bulma kurumlarını, eğitim kurumlarını, rakipleri, eski personeli ve ilanları içeren ve örgüt dışında yer alan kaynaklar.

Dış Müşteri
 Kuruluşun ürün ve hizmetini son kullanıcıya kadar ulaştıran zincir içerisinde yer alan tüm kullanıcılar.

Dikey Banner (Vertical Banner)
İnternet üzerinde yer alan120x240 piksel boyutlarındaki reklam panolarıdır.

Dikey Ortaklaşa Reklam Anlaşması
 Bir üretici ile bir perakendecinin veya bir perakendeci ile bir toptancının reklam harcamalarını paylaşmaları.

Distribütör (Distributor)
 Endüstriyel pazarlarda çalışan, bir ürünün ticari desteklerle ve çeşitli hizmetlerle toptan satışını yapan aracı.

Doğal Arama Optimizasyonu (Organic Search Optimization)
Doğal arama optimizasyonu, arama motorlarında web sitenizin sonuçlarda belirme önceliğini arttırmaya yönelik bir çalışmadır. Böylece söz konusu web sitesi, ekstra maliyet olmadan belli anahtar kelimelerle arama yapıldığında arama motorlarında üst sıralarda yer alır.

Doğal Arama Sonucu
Bir arama motorunda girilen anahtar kelimelerle ilgili olarak kullanıcıya gösterilen sıralamaya denir. Organik sonuçlar olarak da adlandırılan bu sonuç listesi, birçok internet kullanıcısı için aradıkları anahtar kelimeyle ilgili siteleri ziyaret etmede belirleyicilik taşır. Organik sonuçlar arasında ilk üç içerisinde yer alan siteler, büyük bir ihtimalle o anahtar kelime arayışının sonucunda trafik alacak olan sitelerdir.

Doğrudan Pazarlama
Herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye ve / veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile, bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir pazarlama sistemidir.

Doğrudan pazarlama (Direct marketing)
 1- Herhangi bir aracının olmadığı dağıtım kanalı. 2- Doğrudan satış, doğrudan postalama, telefonda pazarlama ve benzeri yöntemlerle tüketiciden sipariş alma yöntemi.


Doğrudan satış (Direct selling)
 Bir satış temsilcisinin müşterilere bir ürün veya hizmetle ilgili kişisel sunuş yapması ve tanıtması yoluyla satışı. Bir mal ya da hizmetin, tüketicilere yüz yüze bir ilişkiyle ve genellikle de evlerde, işyerlerinde ve perakende satış noktası sayılamayacak yerlerde, bir satışçı tarafından anlatılarak pazarlandığı bir satış yöntemidir.

Dönen Varlıklar
 Bir yıl içerisinde nakde dönüştürülebilen, hazır değerler, menkul kıymetler, alacaklar ve stoklardan oluşan işletme varlıkları.

Dönüştürme fonksiyonu (Transactional function)
 Dağıtım kanalının tedariklediği mallar üzerinde yer, zaman, miktar, çeşit ve mülkiyet faydalarının kazandırılmasına hizmet eden faaliyetlerin tümüdür.

Dönüşüm Maliyeti (Conversion Cost)
Dönüşüm maliyeti potansiyel müşteri ya da ziyaretçinin istenen bir eylemi yapmasının maliyetidir. Mesela bir reklam kampanyasına 2.000 YTL harcanmışsa ve bu da 20 satışla sonlanmışsa, dönüşüm maliyeti 100 YTL’dir. Yani potansiyel bir müşteriyi bir alıcı yapmak 100 YTL’ye mal olmuştur.

Dövme / Tattoo
Tatminsiz bir müşterinin markayla bütünleştirdiği sabit, kalıcı algılama haline gelen markadır.

Durgun Sadakatli Müşteri Tipi
 Duygusal bağlılık olmadan belli bir hizmeti tekrar satın alanları içerir.

Durum Analizi
 İşletmenin dış ve iç çevresel koşulları ile güçlü ve zayıf yönlerinin analiz edilmesini içeren bir teknik. Durum analizi ya da SWOT analizi olarak bilinir. SWOT, sözcüklerin İngilizce karşılıklarının baş harflerinin (Strengths- Güçlü yönler, Weaknesses-Zayıf yönler, Opportunities-Fırsatlar ve Threats-Tehditler) bir araya getirilmesiyle oluşmuştur.

Duygu Ortaklığı (empathy)
 Karşısındaki gibi duyabilme yeteneği. Başka bir deyimle karşısındaki kişinin tepkilerini sezebilme, ne duyabildiğini anlayabilmelidir.

Duyuru Tahtası Sistemi (Bulletin Board System - BBS)
Duyuru tahtası sistemi üyelerin mesaj bırakmasına ve kayıtlı bilgiye erişmesine imkan veren bilgisayar sistemleridir. Genellikle İnternet vasıtasıyla bağlanılan DTS’lere yerel ağ kullanılarak da erişilebilir. DTS’lerin sunduğu bazı hizmetler arasında; tartışma ortamları sağlamak, dosya yükleme ve indirme hizmeti sağlamak, yerel mesajlaşma hizmeti veya yerel DTS’lerde dış ağa erişim hizmeti sağlamak sayılabilir.

Düşey Çatışma (Vertical conflict)
 Bir pazarlama kanalında farklı düzeyler arasındaki anlaşmazlıklardır.

Düşey pazarlama sistemi (Vertical marketing systems)
 Dağıtım kanalı boyunca maliyet tasarrufları sağlamak ve en yüksek düzeyde etki yaratmak amacıyla tasarlanan, merkezi olarak koordine edilen ve profesyonelce yönetilen pazarlama kanalları sistemidir.

Düzensiz Talep
 Talebin özellikle mevsimlere bağlı olarak dalgalanma göstermesidir.







İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.