UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ E-F

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ E-F


E - Pazarlama
Pazarlama bileşenlerinin elektronik ortama uygun olarak planlanması ve hedef kitle ile online ve sürekli bir etkileşimin kurulmasına dayanan pazarlama stratejisidir. E–pr, e–markalama, e–reklam, e–crm, vb. kavramlar bu stratejinin bir gerekliliği olarak ortaya çıkmıştır.

E Sosyo-Ekonomik Statü
Kalifiye olmayan işçiler, vücutları ile çalışanlar (tarım işçileri, hamallar vb.), küçük esnaflar ve işsizlerden oluşmaktadır. Gelir ve eğitim seviyesi en düşük olan gruptur.

E-Bülten (e-Zine)
Elektronik dergi’nin kısaltılmış halidir. Hali hazırda yayınlanan bir derginin çevrimiçi web sitesine denildiği gibi sadece çevrimiçi varlık gösteren ya da sadece e-posta ile periyodik olarak dağıtılan dergilere de denir.


E-CRM
 İnternetin devrimsel avantajlarını kullanarak web, kablosuz teknolojiler ve ses teknolojileri gibi yeni elektronik kanal teknolojilerini CRM stratejilerine entegre etmektir.

E-Cüzdan (e-Wallet)
Genel olarak bir kart çıkaran kuruluş tarafından sağlanan ve kart sahibinin tarayıcısına eklenen, gerekli güvenlik bilgilerinin yanı sıra kart sahibinin ve sahip olduğu kartların bilgilerini saklayan bir yazılımdır. Bu yazılımın kullanılması plastik kartlara ihtiyaç duyulmadan herhangi bir ödeme bilgisinin kart sahibinin kişisel bilgisayarından, işyerinin web sitesine aktarılmasını sağlar. Microsoft Passport ve Yahoo! Wallet, e-cüzdan hizmetlerine örnektir.

Eğilim Başı Komisyon (Pay Per Lead - PPL)
Bir reklam kampanyası fiyatlandırma modelidir. Reklamveren tarafından yönlendirilmiş ziyaretçilerden bir formu dolduran, üye olan, e-posta listesine giren ve/veya satın alma eğilimi olan ziyaretçi başına belli bir miktar ödeme yapılır.

Eğitim
 Personelin mevcut ya da olası işindeki performansını geliştirme amacı ile gerçekleştirilen faaliyet.

Eğitim İçeriği
 Esaslı ve süreklilik kazanan eğitimin, özellikli hedeflerinin yönetimce belirlenen, ürün bilgisi, satış tekniği, pazar ve şirket bilgisini kapsayan başlıklarının oluşturulması.

Eğitim Politikası
 Gerçekleştirilmek istenen amaçlarla, bunların gerçekleştirilmesinde izlenecek yolların belirlenmesi.

E-hizmet
 Elektronik veya internet gibi teknolojik ortamlar aracılığı ile müşterilere sunulan işlem, süreç ve performanslardır.

Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity)
 Sipariş vermenin ve elde stok bulundurmanın toplam maliyetini en düşük (minimum) düzeyde gerçekleştiren sipariş miktarıdır.

Elektronik data değişimi (EDI)
 Perakendeci ve tedarikçi arasında karşılıklı iş evraklarının, belgelerin elektronik ortamda (bilgisayarlarla) değişimi.

Empati
 Bir kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletilmesi sürecidir.

En Çok Büyüyebilir Müşteri
Firma için stratejik değeri gerçek değerini geçebilecek müşteri tipidir. Bu tür müşteriler çapraz satış, daha uzun süreli müşteri bağlılığı hatta belli işbirliğine girilerek etkin maliyet yönetimi ile firma için en karlı müşteri haline dönüştürülebilir.

En Değerli Müşteri
Firma için gerçek değeri en yüksek, en karlı, en bağlı ve firma ile öğreten ilişki çerçevesinde en fazla işbirliği yapan ya da yapmak isteyen müşteri tipidir.

Endüstriyel Mallar
 En son tüketiciye satılmayıp, üretimde kullanılan veya üzerinde bazı işlemler yapıldıktan sonra satılan mallardır.

Endüstriyel Ürün
 En son tüketicilere satılmayıp, üretimde kullanılan veya üzerinde bazı işlemler yapıldıktan sonra satılan mallardır.

E-Perakendecilik (e-Tailing)
Perakendecilerin satışlarını elektronik ortam ile çevrimiçi hizmetleri kullanarak ve doğrudan müşteriye ulaşarak İnternet üzerinden yapmasıdır. Bazı e-perakendeciler sadece çevrimiçi varlık göstermektedirler. www.hepsiburada.com, www.ideefixe.com bunlara örnek olarak gösterilebilir.

Erişim (Reach)
Pazarlama iletişimi kampanyalarınızın kaç kişiye ulaştığını belirten kavramdır. Örneğin bir banner kampanyasının İnternet üzerinde kaç kişi tarafından görüldüğü erişim olarak tanımlanabilir.Bir markanın reklamıyla bir veya birden fazla kez karşılaşmış farklı hane ve kişilerin sayısı. Erişim, ana kitle / Evrenin bir yüzdesi olarak ifade edilir.

Erken benimseyenler (Early adopters)
 Kendi sosyal konumlarında yeniliklere öncülük eden ve diğer insanlar için bilgi,tecrübe kaynağı olan insanlardır.

Esnek fiyatlandırma (Elastic pricing)
 Müşterilerin satış fiyatları üzerinde pazarlık yapmasına izin veren bir fiyatlandırma stratejisi.

Esnek talep (Elastic demand)
 Fiyatlardaki belirli bir oranda düşüşün talep edilen miktarda çok daha büyük oranda bir artışa yol açtığı ve dolayısıyla satış gelirlerini önemli oranda artırdığı durumlar

E-Ticaret
Satıcı, üretici ve alıcılar arasındaki ilişkinin elektronik ortamda sağlandığı ve internetin kullanıldığı ticaret şeklidir.

Etik (Ethic)
 Evrensel ahlak anlayışına ve yükümlülüklerine dayalı olarak ortaya konulan ve bir kişinin nasıl davranması gerektiğini gösteren iş yapma kuralları veya sistemi.

Etiket Avcısı (Metacrawler)
Etiket avcıları kendi veri tabanı bulunmayan, arama yapıldığında sonuçları diğer arama motorlarını kullanarak listeleyen arama motorlarıdır. Etiket avcıları sayesinde aynı anda birden fazla arama motoru kullanılabilir.

Etkileşim Merkezi Uygulamaları
 Müşterilerin kişisel hizmet modeline uygun olarak, etkin bir şekilde sorunlarını çözmelerini sağlayan faaliyetlerdir.

Etkileyici Değer
Bir ürünü daha çekici kılan etmenlerin sağladığı değerdir. Alıcının istediği görünüşü, biçimi ve özellikleri sağlayan en düşük maliyet olarak da ifade edilebilir.

Etkili Erişim
Farkındalık, tutum, veya satınalma davranışlarında pozitif bir değişiklik yaratması için yeterli görülen reklam yayın sayısıyla karşılaşan hedef kitle yüzdesidir.

Etkili Sıklık
Farkındalık, tutum, veya satınalma davranışlarında pozitif bir değişiklik yaratması için yeterli görülen reklam yayın sayısıdır.

Eylem Başına Maliyet (Cost Per Action - CPA)
Reklam başlıkları ve reklam kampanyaları söz konusu olduğunda reklamverenin istenen eylemin yapılması başına mecra sahiplerine ödediği paradır. Mesela Amazon.com bir yayıncıdan gelen ziyaretçinin getirmiş olduğu gelirin belli bir yüzdesini yayıncıya öder. İstenen eylem; katılımcının bir ürün ya da hizmeti satın alması, bir siteye kayıt olması, bir konu ile ilgili daha fazla bilgi istemesi gibi, söz konusu olan etkileşimli pazarlama kampanyasının hedefi doğrultusuna herhangi bir şey olabilir.

Eyleme Dayalı Nedensellik
 Deney tasarımı yoluyla olayların başlatılması ve aralarındaki ilişkilerin araştırılması.

Fabrika outlet (Factory outlet)
 Bir üreticinin sahip olduğu düşük fiyatla satış yapılan perakende satış birimi.

Farklılaşma Stratejisi
Yeni bir ürünle yeni bir pazar oluşturmaktır.

Farklılaştırılmış Bölümleme Stratejisi
 İşletmenin iki ya da daha çok Pazar bölümünde faaliyet göstermesi ve her bölüm için farklı bir pazarlama karması oluşturmasıdır.

Farklılaştırılmış Bölümleme Stratejisi (perakende)
 mağazanın iki ya da daha çok Pazar bölümünde faaliyet göstermesi ve her bölüm için farklı bir pazarlama karması oluşturmasıdır.

Farklılaştırma (Diversification)
 Henüz hizmet götürülmemiş bir pazar dilimine yönelik olarak tümüyle yeni bir perakende formatının geliştirilmesini içeren bir stratejik yatırım fırsatı.

Fikir liderleri (Opinion leaders)
 Belirli bir konu hakkında bilgiye ve uzmanlığa sahip olduğu kabul edilen ve fikirleri, tutumları, tercihleri ve eylemleri başkalarını etkileyen kişiler.

Finans
 Para, fon, kaynak.

Finansal Kaldıraç
 İşletme varlıklarının yüzde kaçının yabancı kaynaklarla finanse edildiğini gösteren oran.

Finansal Piyasalar
 Fon akımlarını düzenleyen kurumlar, akımı sağlayan araç ve gereçlerle, bunları düzenleyen hukuki ve idari kurallar.

Finansal Tablolar
 Finansal bilgi sistemi süreci içinde kaydedilen ve toplanan bilgilerin, belirli zaman aralıkları ile bu bilgileri kullanacak olanlara iletilmesini sağlayan araçlar.

Finansal Yönetim
 İşletmenin ihtiyacı olan fonların sağlanarak uygun varlıklara yatırılması.

Finanslama Fonksiyonu (finance function)
 Bu fonksiyon, dağıtım kanalı boyunca ödeme ilişkilerinin düzenlenmesiyle ilgilidir.

Finansman
 İhtiyaç duyulan paranın, sermayenin sağlanması.

Firmadan Çalışana (Business to Employee - B2E)
Şirketlerin çalışanlarına bazı hizmetleri çevrimiçi olarak sağlamasıdır. Genellikle şirketler, şirketten çalışana ağları ile çalışanlarla ilgili işlemleri otomasyona bağlamak amacıyla kullanmaktadırlar.

Firmadan Dağıtıcıya (Business to Distributor - B2D)
Bir şirket ile şirketin dağıtım kanalı üyeleri, yani distribütörler, acenteler ya da perakendeciler gibi, arasındaki çevrimiçi işlem ve iletişime verilen addır. Türkiye’deki Şirketten Dağıtıcıya uygulamalar için en iyi örneklerden biri de www.pencer-e.com’dur.

Firmadan Devlete (Business to Government - B2G)
Şirketler ile devlet birimleri arasındaki çevrimiçi iletişime verilen isimdir. Şirketten devlete kavramı genellikle devlet birimleri ve şirketler arasında İnternet kanalıyla yapılan bilgi alışverişi ve ticareti anlatmak için kullanılır. Şirketten devlete işlemleri devlet birimlerinin satın alımlarını da kapsar. Şirketler devlet birimlerinin ihtiyaçlarını İnternet kanalıyla öğrenebilir ve çevirim içi teklif verebilirler. Örneğin İETT web sitesinde yapılacak olan satın almalar önceden duyurulmakta ve işletmelerden teklif beklenmektedir.

Firmadan Tüketiciye (Business to Consumer - B2C)
Hizmetleri ve malları e-ticaret yoluyla doğrudan son tüketiciye sağlamak üzerine kurulu işletme modeline ve pazarlama stratejisine verilen addır. E-ticarette firmalarla tüketici arasındaki ticari işlemlere de denir. Şirketten tüketiciye e-ticaret, İnternet üzerinden doğrudan tüketicilere çeşitli ürünler (kitap, CD, kaset, bilgisayar, yazılım, donanım vb.) satma veya elektronik ödeme, bankacılık, sigortacılık, borsa işlemleri gibi hizmetler verme şeklinde gerçekleşmektedir. Çok çeşitli örnekleri mevcuttur. Örneğin Biletix (www.biletix.com) Türkiye'nin ilk çevrimiçi bilet satış ve dağıtım organizasyonudur.

Fiyat (Price)
 Bir ürünün, hizmetin ya da fikrin satın alınması ya da kullanılması karşılığında talep edilen para veya benzeri değerler.Bir mal değerinin para ile belirtilmesi.

Fiyat farklılaştırma (Price discrimination)
 Bir tedarikçinin aynı ürünü farklı müşterilere farklı fiyatlarla satış yapmasıdır. Yasal ve etik bir davranış değildir. Genellikle müşteri rantını almayı amaçlamaktadır.

Fiyat Rekabeti
 Benzer kalitede olan aynı türden ürünlerin üreticileri ya da satıcıları arasında fiyata dayalı rekabet

Fiyat sabitleme (Price fixing)
 Bir ürün için perakende satış fiyatlarını ortak belirleme konusunda bir dağıtım kanalının üyeleri arasında varılan (gizli) anlaşmadır. Yasal ve etik olmayan bir uygulamadır.

Fiyatlandırma Politikası
 Girişimin üst yöneticilerinin üretimlerini pazarlarda kârla satmak için yer verdikleri, fiyatla ilgili düşüncelerin tümü.

Fiziki dağıtım fonksiyonu (Physical distribution function)
 Dağıtım kanalının kendisinden beklenen görevlerini yerine getirebilmesi için malların fizik olarak üretim noktalarından tüketim noktalarına kadar akışını gerçekleştirmesidir.

Fiziksel Dağıtım
 Hammaddelerin, yarı bitmiş ürünlerin ve son kullanıma yönelik ürünlerin, üretim noktalarından tüketim noktalarına kadar etkin bir şekilde akışını planlamak, uygulamak ve denetlemek amacıyla yapılan faaliyetlerin bütünüdür.

Fiziksel dağıtım sistemi (Physical distribution system)
 Bir şirketin sipariş işleme, ürünlerin yükleme-boşaltması, stoklara kaydedilmesi, depolama ve nakliye fonksiyonlarının bileşimi ve ürünlerin imalatçıdan tüketiciye ulaştırıldığı araçlar topluluğu.
Focus grup mülakatı (Focus group interview)
 Az sayıda insanın oluşturduğu bir grubun bir toplantı yöneticisinin açık uçlu sorularına verdiği cevaplarla gerçekleştirilen bir pazarlama araştırması tekniğidir.

Fokus Grup
 Doğal bir toplantı ortamı biçiminde 8-12 kişi ile yürütülen bir grup görüşmesi türüdür.


Franchising (Franchising)
 Sözleşmeye dayalı bir dağıtım sistemi. Ana firmanın kendi pazarlama planına bağlı olarak kendi markasıyla satış yapması için bir ücret karşılığında iş yapma haklarını vermesi. Belirli bir ticari faaliyetin önceden belirlenmiş kurallara göre ve belirli bir ticari unvan altında yapılması için ana şirket tarafından başka bir işletmeye yazılı sözleşmeyle verilmesidir.


İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.