UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ G-H-I-İ

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ G-H-I-İ


Garanti (Guarantee, Warranty)
 Bir ürünün kendisinden beklenenleri kabul edilebilir bir süre yerine getireceğine söz verme.

Gecikme (Latency)
Pazarlama kampanyaları analizinde kullanılan bir kavramdır. Bir kullanıcının iki satın alması (veya pazarlama açısından önemli olan herhangi iki davranış) arasındaki zamana denir.

Geleceğin Markası
İş stratejisinin amaçlarını, gerçekten ayrıcalıklı bir şekilde bugün ve gelecekte temsil eden zorlama bir marka fikrinin yaratıcı ifadesi.


Gelir Tablosu
 İşletmenin belli bir döneminde elde ettiği tüm gelirleri, aynı dönemde katlandığı bütün maliyet ve giderleri ve bunların sonucunda işletmenin elde ettiği dönem net kârını veya net zararını kapsayan tablo.

Geliştirme
 Personeli örgütteki diğer konumlara hazırlamaya yardımcı olan, görev değişikliği için gereken ancak henüz bulunmayan becerileri yaratıp, destekleme amaçlı faaliyetler.

Geliştirme Tartışması
 Diğer adı satış semineri olan eğitim yöntemi. Yöntemin amacı, eğitilen şirket elemanlarını daha pratik yetiştirmektir. Bu metot daha çok, tecrübeli satış elemanlarının kendi kendilerini daha fazla geliştirmeleri üzerine kurulmuştur.

Genel Kurul
 Bütün ortakları temsil eden en yetkili karar organı.

Geniş Bant İnternet (Broadband Internet)
Günümüzde oldukça yaygınlaşan ve yüksek hızda İnternet erişimi sağlayan sistemlere denir. Hızı 56Kbps’ye kadar olan bir bağlantı dar bant olarak nitelendirilirken 56kbps’yi aşan her bağlantı geniş bant olarak nitelendirilir. Ülkemizde yaygın olarak 128Kbps, 256Kbps ve 512Kpbs’lik bağlantılar kullanılmaktadır.

Gerçek Fiyat (Pazar Fiyatı)
 Belirli bir yerde ve belirli bir zamanda ya da değişik yerlerde ve değişik zamanlarda, pazarda uygulanan fiyat.

Gerçek Marka
Müşteri ve tüketicilerden gelen, onların imgeleminde algılanan duygusal ve işlevsel getirilere dayanan, ayrıcalıklı bir konum yaratan tüm izlenimlerin içselleştirilmiş bir özetidir.

Gerçek Müşteri Değeri
Müşterinin gelecekte firmaya sağlayacağı kar akışının bugünkü değeridir.

Geri dönen sipariş (Back order)
 Tedarikçinin aldığı siparişin zamanında karşılayamadığı ve söz konusu ürünler imalat, ithalat vb. yollardan temin edildiğinde en kısa sürede teslim etmeyi istediği kısmı.

Geribildirim (Feedback)
 Bir kişinin kendisine gönderilen mesaja tepkisidir. İletişim sürecinin başarısını sağlayan ayrılmaz bir parçasıdır.İletiyi gönderen konuşmacıya dinleyicinin verdiği yanıttır.

Gerileme dönemi (Decline stage)
 Ürünlerin yaşam evrelerinden, satışın ve kârlılığın düşüş gösterdiği dördüncü ve sonuncu dönemdir.

Geriye doğru bütünleşme (Backward integration)
 Bir perakendecinin kendi tedarikçilerinin bir kısmına veya tümüne sahip olması anlamına gelen dikey bütünleşme türü.

Giriş aşaması (Introduction stage)
 Ürünün yaşam evrelerinden ilki ve yeni bir ürünün pazara sunulduğu dönemdir. Bu dönemde satışların artış hızı yavaş, kârlar düşüktür.

Giriş engeli (Entry barrier)
 Perakende pazarında yeni firmaların pazara girmelerini zorlaştıran koşullar.

Gizli müşteri (Mystery shopper)
 Müşteri memnuniyetini, satış standartlarını ve hizmet anlayışını denetlemek amacıyla çoğunlukla bağımsız kuruluşlar veya danışmanlar tarafından yürütülen bir değerlendirme ve iyileştirme çalışmasıdır

Gizli Sadakatli Müşteriler
 Belli bir ürün veya hizmete bağlılık hisseden müşteriler olmakla beraber bu ürünü sık sık olarak satın almamaktadır.

Gizli Talep
 Özlemi duyulan ancak açıkça pek ifade edilmeyen ürün, hizmet, çevre koşulları ya da durumu içeren talep.

Gizlilik (Privacy)
Bir bireyin ya da kurumun, kişisel veya kurumsal bilgisinin ne zaman ve nasıl açıklanacağını, bu bilgilerin kim tarafından toplanabileceğini, saklanabileceğini ve nasıl kullanılacağını kontrol edebilme hakkına denir.

Gizlilik İlkeleri (Privacy Policy)
Bir web sitesinde yer alan ve kullanıcıları; web sitesinin kullanıcılar hakkında nasıl bilgi topladığını, bu bilginin ne amaçla ve nasıl kullanıldığını, kullanıcıların bilgilerini sistemden nasıl silebileceklerini, kişisel bilgilerin mahremiyetinin korunması için hangi güvenlik önlemleri alındığını ve bu bilgilerin eğer paylaşılıyorsa hangi durumlarda üçüncü şahıslarla paylaşıldığını anlatan bir bildiridir. Müşterilerin ve ziyaretçilerin pek çoğunun bu gizlilik ilkelerini iyi okumadığı bilinen bir gerçektir. Ancak ciddi ve doğru hazırlanmış bir gizlilik ilkeleri bildirisi kullanıcıların güvenini kazanmanızı sağlayacaktır. 

Gondol (Gondola)
 Sırt sırta raflarla oluşturulmuş, ortada bir ada gibi konumlandırılmış self servis tezgâhı.

Gökdelen Banner (Skyscraper Banner)
120x600 boyutlarındaki bannerlara denir.

Görsel E-Posta Mesajı (Html E-Mail)
Resimli ve etkileşimli e-posta mesajlarına denir. Renkli resimler ve web sitelerine ya da varış sayfalarına bağlantılar içerir. Sadece metinden oluşan e-posta mesajlarından daha dikkat çekicidirler. Adrese gönderilen e-bültenler gelişmiş e-posta mesajlarına örneklerdir. Gelişmiş e-posta mesajları bir web sitesi kadar görsel ve etkileşimli olabilir ve alıcının açma, tıklama gibi davranışları analiz edilebilir.

Görsel Sözcük Dağarcığı
Markanın esnek bir; imajlar, semboller, renkler, ayrıntılı bir tarz ve sahip çıkılabilecek mesajlar dizisine görsel olarak dönüştürülmesidir.

Gösterim
 Tüketicileri ürün hakkında deneyim sahibi yapan araçlar ve çabalar.

Gözleme Dayalı Nedensellik
 A olayına bağlı olarak B olayının ortaya çıkma nedenlerinin irdelenmesi.

Grafik Yöntemi
 İşletmelerde başarı değerlemede kullanılan en basit tekniklerden biri. İyi bir düzenleme ile çok yönlü analizlerin yapılması da bu yöntemle mümkündür. Grafik değerleme tekniğinde ölçek, ölçüm birimine göre oluşturulan 5 seçim noktasından oluşur.


Grassroots marketing ve Evanjelist pazarlama : 
Türkçeye esastan pazarlama olarak
çevirebileceğimiz grassroots marketing, marka gönüllülerinin yetiştirilip, bunları motive ederek bir açılım yakalamayı amaçlar.

Gümrük Tarifeleri
 Bir ülkeye ithal edilen mal ve hizmetler üzerinden alınan vergi

Gümüş Müşteriler
 Eğer müşterilerin yarıya yakın bir kısmından karlılığın yarısı sağlanıyorsa, bunlar gümüş müşterilerdir.

Günlük Kütüğü Analizi (Log Analysis)
Günlük kütüğü dosyalarının bir analiz programı vasıtasıyla incelenerek siteyi belirli bir periyot içinde kaç kişinin ziyaret ettiği, ziyaretçilerin siteden ne kadar faydalandıkları, sitede en çok ziyaret edilen sayfaları, ziyaretçilerin sitenin neresinden ayrıldıkları, siteye hangi sitelerin ziyaretçi trafiği yarattığı, siteyi İnternet’te bulabilmek için hangi anahtar kelimelerin kullanıldığı gibi birçok bilginin ortaya çıkartılmasıdır.

Günlük Kütüğü Dosyası (Log File)
Bir web sunucusunda meydana gelen tüm olayların ve hareketlerin tutulduğu dosyalardır.

Gürültü
 Kaynağın amaçladığı ileti bozan, alıcının ileti kaynağın istediği biçimde almasına müdahale eden herhangi bir şeydir.

Güvenilirlik
 Söz verilen hizmetin doğruluğu, tutarlılığı ve o hizmeti gerçekleştirebilme yeteneğidir

Halkla İlişkiler (PR)
Kamuya yada özel ait kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmaları için gerekli tanıtım politikasının saptanması, kuruluşların bu doğrultuda yönlendirilmesi, insan grupları ve kuruluşlar arasında bilgi akışının sağlanması ve bu bilgi akımının gerekli etkinliği kazanarak amaçlanan sonuca ulaşması için yapılan planlı faaliyetlerdir.Özel ya da tüzel kişilerin belirli kitlelerle dürüst ve sağlam bağlar kurup geliştirerek, onları olumlu inanç ve eylemlere yöneltmesi, talepleri değerlendirerek tutumuna yön vermesi, böylece karşılıklı yarar sağlayan ilişkileri sürdürme yolundaki planlı çabaları kapsayan bir yöneticilik sanatı.

Halkla İlişkiler (Public relations)
 Bünye içi ve dışı menfaat gruplarından oluşan çevrenin, firma, marka, ürün veya kişiyle “barışını” sağlamaya ve geleceğini iyileştirmeye (yatırım yönlü) dönüktür.

Halo Etkisi
 Çalışanın, belirli bir özelliği ve/veya belirli bir konudaki başarısı nedeniyle, genel olarak ‘olumlu’ değerlendirilmesi veya tersi bir şekilde, belirli bir özelliği ve/veya belirli bir konudaki başarısızlığı nedeniyle, genel olarak ‘olumsuz’ değerlendirilmesi. Örneğin, bir satış elemanının çok iyi planlama yaptığını ancak iletişim becerisinin düşük olduğunu varsayalım. Bu çalışanın yöneticisinin, kişinin sadece planlama becerisini dikkate alarak bu başarıyı genele mal etmesi ve kişiyi ‘olumlu’ değerlendirmesi, halo etkisi olarak adlandırılmaktadır.

Ham Tıklama (Raw Click)
Etkileşimli bir kampanyaya katılan bir ziyaretçinin yapmış olduğu tıklamaların hepsine denir. Mesela aynı kişi bir banner’a 3 kez tıklarsa bu 3 ham bir tekil tıklama olarak değerlendirilmelidir.

Hatırlatıcı reklâm (Reminder advertisements)
 Bir ürünle ilgili olarak önceden verilen bilgileri ve eğitimleri pekiştirme yoluyla hatırlatma ve isimleri zihinlere yerleştirme çabasıdır.

Hatırlı pazarlama (influencer marketing)

Toplulukları konuşturmaya yöneltecek kanaat önderlerini ortaya çıkarmayı hedefler.

Havadan Veri Aktarımı (Over-the-Air - OTA):
Havadan kablosuz veri aktarımına denir. İletişim dünyasında, herhangi bir kablo ya da aksesuar kullanmadan uygulama, çoklu ortam dosyaları ve mesajların kablosuz aygıtlara –cep telefonu v.b.- iletilmesine denir.

Hedef Kitle
Hedef kitle yapılan tüm faaliyetlerin yönlendirildiği, bu faaliyetler sonucunda kendilerinden eylem ve düşünce değişimi beklenen kişiler ya da gruplardır.

Hedef Pazar (Target market)
 İşletmenin pazarın tümünü ya da belirli bir bölümünü hedefleyerek malını hedeflediği pazarı oluşturan tüketicilerin ortak özellikleri doğrultusunda konumlandırdığı pazar.

Hedef Pazar (perakende)
 mağazanın pazarın tümünü ya da belirli bir bölümünü hedefleyerek malını hedeflediği pazarı oluşturan tüketicilerin ortak özellikleri doğrultusunda konumlandırdığı pazar.Bir perakende işletmesinin kendi perakende karması için hedeflediği müşteri grubu.

Hipermarket (Hypermarket)
 Büyük bir toptancı binasına benzer bir yerde indirim mağazasını ve süpermarket gıda perakendecisini birleştiren ve düşük fiyatla satış yapılan çok büyük ölçekli perakende alışveriş mağazasıdır. En az 2500 m 2 ‘lik bir satış alanına sahip, gıda ve gıda dışı pek çok ürünün indirimli fiyatlarla sunulduğu, müşterilerin bir yerden çoğu gereksinimlerini karşılamasına yönelik olarak kurulmuş çok büyük alışveriş merkezidir.

Hit
Bir web sunucusu bir tarayıcıya her dosya gönderdiğinde bu bir hit olarak kaydedilir. Bir hit, tarayıcı tarafından ulaşılan sayfanın her bir öğesi (resim, ses, metin ve diğer etkileşimli öğeler) için kaydedilir. Mesela 2 adet resim içeren bir sayfa bir kez ziyaret edilirse, erişim sayısı 3 olarak (iki resim için 2 ve sayfanın kendisi için de 1) kaydedilir. Bir siteye giren ziyaretçi sayısı aynı olsa da, sadece tasarıma göre hit sayısı değişebilir. Dolayısıyla web sitenizin ne kadar kişi tarafından görüldüğünü ve ilgili trafiği belirlemek için hit kavramı zayıf bir ölçüm birimidir. Site trafiği analizinde özellikle tekil ziyaretlerin sayısı dikkate alınmalıdır. Hit kavramı ise, daha çok web sitenizi barındıran sunucu bilgisayarın teknik iş yükünün belirlenmesinde kullanılır.

Hizmet (Services)
 Bir malın satışına bağlı olmaksızın son tüketicilere ve işletmelere pazarlandığında istek ve ihtiyaç doygunluğu sağlayan ve bağımsız olarak tanımlanabilen eylemlerdir.Müşterilere hizmetler sunan perakende kuruluşları, banka, hastane, doktor, eğlence yerleri, okullar gibi, elle tutulamayan, gözle görülemeyen ürünler.

Hizmet İçi Eğitim
 Personelin bilgi, beceri ve yetenek düzeyini işinin gerekleriyle eşitlemek amacıyla yapılan eğitim.

Hizmet Markası
Spesifik bir hizmet veya hizmetler ailesini temsil eden markadır.

Hizmet perakendecisi (Service retailer)
 Nihai müşterilere mallardan çok hizmetler satan perakendeci işletme.

Horn Etkisi
Halo Etkisi Tersi bir şekilde, çalışanın belirli bir alandaki başarısızlığının genele mal edilerek, ‘olumsuz’ değerlendirilmesi ise horn etkisi olarak adlandırılır. Bu tür değerlendirme hatalarından kaçınmak için, değerlendirme yaparken somut örneklerin üzerinden gitmek faydalı olacaktır. Değerlendirmeler, kanıtlarla desteklenebildikleri sürece objektif olur.

ICANN–Internet Corporation for Assigned Numbers and Names
ICANN kar amacı gütmeyen uluslararası bir kurumdur. ICANN’in sorumluluk alanlarından en önemlisi IP adresi dağıtımı ve alan adı sistemi yönetimidir.

IP Adresi
İnternet’te yer almak için başvuru yaptığınızda size bir İnternet protokol numarası verilir. Buna IP Adresi (İnternet Protokol adresi) denilmektedir. İnternet’teki her bilgisayarın bir IP adresi vardır. Diğer bir bilgisayarla bağlantı kurabilmek için karşı bilgisayarın IP adresinin tanınmış olması gerekir. İnternet’teki diğer bilgisayarlar, sizi bu IP numarası sayesinde bulurlar. Ancak kullanım kolaylığı açısından web sitelerine alan adları verilmiştir.

Ismarlama Seri Üretim
 Her müşteriye farklı muamele yapabilmek, ürün ve hizmetlerimizi bireysel farklıklara uyarlayabilmek için gerekli olan dijital teknolojidir.
Izgara Düzenleme
 Mağaza içerisinde raflar ve diğer sergi elemanlarının yer aldığı koridorlardan oluşan mağaza içi düzenleme tarzı.

İç Kaynaklar
 Mağazada halen çalışmakta olan personel ile bu personelin önerecekleri kişileri içeren ve örgüt içinde yer alan kaynaklar.

İç Müşteri
 Bir kuruluşta tedarikçiden başlayarak dış müşterilere kadar devam eden süreçlerde birbirine ürün ve hizmet verenler iç tedarikçi, ürün ve hizmet alanlar ise iç müşteri olarak adlandırılmaktadır.

İkincil Kullanıcılar
İlk kullanıcıların ayak izlerini takip eden kullanıcılardır. Hızlı takipçiler.

İkon
Bir ürün ya da iş ile ilgili bir imaj ya da grafik anlatım. Örneğin; Sturbucks Siren ya da denizkızı imajı.

İleri doğru bütünleşme (Forward integration)
 Bir şirketin imalat ve dağıtım zincirinde müşteriye doğru olan birimleri elde ederek gerçekleştirdiği dikey büyüme türü.

İleti
 Bir iletişim sürecinde iletilen şey olarak tanımlanabilecek olan ileti kavramı, her hangi bir yerde bir biçimde açığa vurulan bir dizi sözcük ya da imgeyi tanımlar.

İletişim
 İletişim, simgeler aracılığıyla bir kişiden ya da gruptan diğerine veya diğerlerine bilginin, fikirlerin, tutumların veya duyguların iletimidir.

İlişki pazarlaması (Relations marketing)
 Mevcut müşteriler arasında bağlılığı yaratmak ve sürdürmek amacıyla tasarlanan pazarlama çabalarıdır.


İlişkisel pazarlama 
Yeni Müşteri Elde Etme (Potansiyel Müşteri) Programları, Mevcut Müşterilere Çapraz Satış Programları, Müşteri Elde Tutma (Retention) Programları, Müşteri Bağlılık Programları,Müşteri Hareketlerini Yönlendirme Programları, Müşteri Değerini Yönetmeyi Hedefleyen Programlar,Pasifleşmeyi Önleme Programları (Churn Management), Müşteri Aktivasyon ve Geri Kazanım Programları, Ürün Kârlılığını Artıracak Programlar, Kişisel ıletişimi Artırmaya Yönelik Programlar,
Bağlılık Programları, Frekans Programları, Life-Style / Yaşam Tarzı Bazlı Programlar, Life-Stage / Yaşam Evresi Bazlı Programlar, Topluluk Yönetimi Programları, Entegre Kanal Yönetimi Uygulamaları

İlişkisel Pazarlama
Firmaların müşterileri ve ilişki içinde olduğu diğer gruplarla (tedarikçiler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, rakipleri, aracıları vb.) karşılıklı bağlılık, işbirliği ve uzun dönemli kar elde etmek amacıyla, her iki tarafında kazanması için geliştirilen bir pazarlama stratejisidir.Müşteri sadakatini ve müşteri tatminini artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan, mevcut müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla iş ve sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.

İlişkisel Perakende Pazarlama 
 Müşteri sadakatini ve müşteri tatminini artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan, mevcut müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla iş ve sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.

İmgelem
Bir markanın, tüketicinin beyninde işgal ettiği yer.

İndirim mağazası (Discount store)
 Çok çeşitli malları indirimli fiyatlarla satan ve yalnızca sınırlı hizmet veren perakende mağaza.

İnsan Kaynakları Planlaması
 İhtiyaç duyulan zamanda ve yerde, uygun becerilere sahip, yeterli sayıda kişinin bulundurulması için yapılan bir çalışma.

İnteraktif Medya
 Çağrı merkezleri, web siteleri, satış otomasyonu ve POS otomasyonu gibi her müşterinin nasıl bir muamele istediğinin belirlenebileceği ortamlardır.

İnternet Görgü Kuralları (Netiquette)
İnternet görgü kuralları, İnternet üzerinde gezinen, konuşan, haberleşen, sitelere girip çıkan, haber gruplarıyla yazışan bütün insanların uymaları beklenen ahlak ve nezaket kurallarıdır. Tıpkı toplumda uymak zorunda olduğumuz kurallar gibi İnternet’in de belli kuralları vardır. Örneğin birine mesaj yazarken sürekli büyük harf kullanmak bağırmak ile eş anlamlıdır, birden fazla ve birbiriyle hiçbir tanışıklığı, ilişkisi olmayan kişilere e-posta gönderirken herkesin adresini açık olarak alıcı kısmına eklemek doğru değildir, v.b…

İsimlendirme Anlaşması
Bir marka yöneticisinin, her markanın tanımladığı temel tatmini ürün veya ürünler ile şirketi bütünleştirmek amacıyla yürüttüğü isimlendirme stratejisidir.

İskonto (Discount)
 Satıcının liste fiyatından yaptığı indirim, fiyat ayarlama türü. Belirli bir miktarda, yılın belli zamanında satın almaya ya da peşin ödemeye teşvik etmenin bir yolu.

İstemci (Client)
Sunucuların sunduğu hizmetlerden yararlanan programlara denir. Örneğin elektronik posta programları, İnternet tarayıcıları gibi.

İş Analizi
 İlk adım satış çalışmalarıyla ilgili görevlerin sınıflandırılması, ikinci adım ise sınıflandırılmış görevler için yapılacak işlerin belirlenmesidir. Bu işler açık olarak tanımlanmalı ve önem derecesine göre sıralanmalıdır. İş analizi yalnızca iyi bir seçim için değil, başarı değerlendirmesi, geliştirilmesi ve motivasyonu içinde gereklidir.

İşbirliğine Yönelik CRM
 Müşteri ile etkileşime imkân veren tüm fonksiyonları içeren CRM türüdür.

İşe Alıştırma
 İşe yeni başlayan bir personelin iş çevresini tanımasını ve ortamına alışmasını sağlamak üzere belirli bir program çerçevesinde ve bazı ilkelere uyularak yapılan eğitim faaliyetleri.

İşlem Yapılabilen Reklam (Transactional Ad)
Web teknolojileri kullanarak bir ziyaretçinin reklamın bulunduğu siteyi terk etmeden reklamverenin ürünleri ya da hizmetleri hakkında bilgi alabildiği reklam çeşididir.

İtiraz (Objection)
 Bir müşteri adayının bir satın alma kararını vermeye direnç göstermesidir.

İtme stratejisi (Push strategy)
 Dağıtım kanalı üyelerine, aracı kurumlara yönelik olarak yapılan ve onları ürünleri sipariş ederek stoklamaya cesaretlendiren tanıtım, tutundurma, indirim, prim vb. etkinlikleri içeren stratejidir.

İzinli Pazarlama (Permission Marketing)
İzinli pazarlama, hedef kitleden onunla iletişim kurabileceğinize ilişkin izni almaya, bireyleri birer yabancı olarak görmeyip birebir ilişkileri başlatmaya, bu ilişkiler esnasında yine izinli olarak elde edilen bilgileri pazarlama hedefleri için kullanmaya dayanan bir müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlama stratejisidir. İzinli pazarlamanın amacı pazarlama iletişimi faaliyetlerine gönüllü olarak katılan bireyler oluşturmaktır.Tüketicinin gönüllü olarak pazarlama etkinliğine katılmasıdır. Tüketiciler ile izin alarak ilişkinin başladığı; uzun vadeli, manalı (kişinin ilgi alanına giren), kişisel ve etkileşimli pazarlama stratejisidir.

İzlenim (Impression)
İnternet üzerinde reklam yapılırken reklamın her görüntülenmesi bir izlenim olarak sayılır. Genelde bir reklam maliyet değeri olan “BİM” hesaplanmasında kullanılır.

İzlenme Oranı (Rating)
Bir reklam aracıyla karşılaşan insan veya hane sayısının ana kitle / evre tabanına yüzdesel oranıdır.



İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.