Garanti
(Guarantee, Warranty)
Bir
ürünün kendisinden beklenenleri kabul edilebilir bir süre yerine getireceğine
söz verme.
Gecikme
(Latency)
Pazarlama
kampanyaları analizinde kullanılan bir kavramdır. Bir kullanıcının iki satın
alması (veya pazarlama açısından önemli olan herhangi iki davranış) arasındaki
zamana denir.
Geleceğin
Markası
İş
stratejisinin amaçlarını, gerçekten ayrıcalıklı bir şekilde bugün ve gelecekte
temsil eden zorlama bir marka fikrinin yaratıcı ifadesi.
Gelir
Tablosu
İşletmenin belli bir döneminde elde ettiği tüm
gelirleri, aynı dönemde katlandığı bütün maliyet ve giderleri ve bunların sonucunda
işletmenin elde ettiği dönem net kârını veya net zararını kapsayan tablo.
Geliştirme
Personeli örgütteki diğer konumlara
hazırlamaya yardımcı olan, görev değişikliği için gereken ancak henüz
bulunmayan becerileri yaratıp, destekleme amaçlı faaliyetler.
Geliştirme
Tartışması
Diğer adı satış semineri olan eğitim yöntemi.
Yöntemin amacı, eğitilen şirket elemanlarını daha pratik yetiştirmektir. Bu
metot daha çok, tecrübeli satış elemanlarının kendi kendilerini daha fazla
geliştirmeleri üzerine kurulmuştur.
Genel
Kurul
Bütün ortakları temsil eden en yetkili karar
organı.
Geniş Bant
İnternet (Broadband Internet)
Günümüzde
oldukça yaygınlaşan ve yüksek hızda İnternet erişimi sağlayan sistemlere denir.
Hızı 56Kbps’ye kadar olan bir bağlantı dar bant olarak nitelendirilirken
56kbps’yi aşan her bağlantı geniş bant olarak nitelendirilir. Ülkemizde yaygın
olarak 128Kbps, 256Kbps ve 512Kpbs’lik bağlantılar kullanılmaktadır.
Gerçek
Fiyat (Pazar Fiyatı)
Belirli bir yerde ve belirli bir zamanda ya da
değişik yerlerde ve değişik zamanlarda, pazarda uygulanan fiyat.
Gerçek Marka
Müşteri
ve tüketicilerden gelen, onların imgeleminde algılanan duygusal ve işlevsel
getirilere dayanan, ayrıcalıklı bir konum yaratan tüm izlenimlerin
içselleştirilmiş bir özetidir.
Gerçek Müşteri
Değeri
Müşterinin
gelecekte firmaya sağlayacağı kar akışının bugünkü değeridir.
Geri dönen
sipariş (Back order)
Tedarikçinin
aldığı siparişin zamanında karşılayamadığı ve söz konusu ürünler imalat,
ithalat vb. yollardan temin edildiğinde en kısa sürede teslim etmeyi istediği
kısmı.
Geribildirim
(Feedback)
Bir
kişinin kendisine gönderilen mesaja tepkisidir. İletişim sürecinin başarısını
sağlayan ayrılmaz bir parçasıdır.İletiyi gönderen konuşmacıya dinleyicinin
verdiği yanıttır.
Gerileme dönemi
(Decline stage)
Ürünlerin
yaşam evrelerinden, satışın ve kârlılığın düşüş gösterdiği dördüncü ve sonuncu
dönemdir.
Geriye doğru
bütünleşme (Backward integration)
Bir
perakendecinin kendi tedarikçilerinin bir kısmına veya tümüne sahip olması
anlamına gelen dikey bütünleşme türü.
Giriş aşaması (Introduction stage)
Ürünün
yaşam evrelerinden ilki ve yeni bir ürünün pazara sunulduğu dönemdir. Bu
dönemde satışların artış hızı yavaş, kârlar düşüktür.
Giriş engeli
(Entry barrier)
Perakende
pazarında yeni firmaların pazara girmelerini zorlaştıran koşullar.
Gizli müşteri
(Mystery shopper)
Müşteri
memnuniyetini, satış standartlarını ve hizmet anlayışını denetlemek amacıyla
çoğunlukla bağımsız kuruluşlar veya danışmanlar tarafından yürütülen bir
değerlendirme ve iyileştirme çalışmasıdır
Gizli Sadakatli
Müşteriler
Belli bir ürün veya hizmete bağlılık hisseden
müşteriler olmakla beraber bu ürünü sık sık olarak satın almamaktadır.
Gizli Talep
Özlemi duyulan ancak açıkça pek ifade
edilmeyen ürün, hizmet, çevre koşulları ya da durumu içeren talep.
Gizlilik
(Privacy)
Bir
bireyin ya da kurumun, kişisel veya kurumsal bilgisinin ne zaman ve nasıl
açıklanacağını, bu bilgilerin kim tarafından toplanabileceğini,
saklanabileceğini ve nasıl kullanılacağını kontrol edebilme hakkına denir.
Gizlilik
İlkeleri (Privacy Policy)
Bir
web sitesinde yer alan ve kullanıcıları; web sitesinin kullanıcılar hakkında
nasıl bilgi topladığını, bu bilginin ne amaçla ve nasıl kullanıldığını,
kullanıcıların bilgilerini sistemden nasıl silebileceklerini, kişisel
bilgilerin mahremiyetinin korunması için hangi güvenlik önlemleri alındığını ve
bu bilgilerin eğer paylaşılıyorsa hangi durumlarda üçüncü şahıslarla
paylaşıldığını anlatan bir bildiridir. Müşterilerin ve ziyaretçilerin pek
çoğunun bu gizlilik ilkelerini iyi okumadığı bilinen bir gerçektir. Ancak ciddi
ve doğru hazırlanmış bir gizlilik ilkeleri bildirisi kullanıcıların güvenini
kazanmanızı sağlayacaktır.
Gondol
(Gondola)
Sırt
sırta raflarla oluşturulmuş, ortada bir ada gibi konumlandırılmış self servis
tezgâhı.
Gökdelen Banner
(Skyscraper Banner)
120x600
boyutlarındaki bannerlara denir.
Görsel E-Posta
Mesajı (Html E-Mail)
Resimli
ve etkileşimli e-posta mesajlarına denir. Renkli resimler ve web sitelerine ya
da varış sayfalarına bağlantılar içerir. Sadece metinden oluşan e-posta
mesajlarından daha dikkat çekicidirler. Adrese gönderilen e-bültenler gelişmiş
e-posta mesajlarına örneklerdir. Gelişmiş e-posta mesajları bir web sitesi
kadar görsel ve etkileşimli olabilir ve alıcının açma, tıklama gibi
davranışları analiz edilebilir.
Görsel Sözcük
Dağarcığı
Markanın
esnek bir; imajlar, semboller, renkler, ayrıntılı bir tarz ve sahip
çıkılabilecek mesajlar dizisine görsel olarak dönüştürülmesidir.
Gösterim
Tüketicileri ürün hakkında deneyim sahibi
yapan araçlar ve çabalar.
Gözleme Dayalı
Nedensellik
A olayına bağlı olarak B olayının ortaya çıkma
nedenlerinin irdelenmesi.
Grafik Yöntemi
İşletmelerde başarı değerlemede kullanılan en
basit tekniklerden biri. İyi bir düzenleme ile çok yönlü analizlerin yapılması
da bu yöntemle mümkündür. Grafik değerleme tekniğinde ölçek, ölçüm birimine göre
oluşturulan 5 seçim noktasından oluşur.
Grassroots marketing ve Evanjelist pazarlama :
Türkçeye esastan pazarlama olarak
çevirebileceğimiz grassroots marketing, marka gönüllülerinin yetiştirilip, bunları motive ederek bir açılım yakalamayı amaçlar.
Gümrük
Tarifeleri
Bir ülkeye ithal edilen mal ve hizmetler
üzerinden alınan vergi
Gümüş
Müşteriler
Eğer müşterilerin yarıya yakın bir kısmından
karlılığın yarısı sağlanıyorsa, bunlar gümüş müşterilerdir.
Günlük Kütüğü
Analizi (Log Analysis)
Günlük
kütüğü dosyalarının bir analiz programı vasıtasıyla incelenerek siteyi belirli
bir periyot içinde kaç kişinin ziyaret ettiği, ziyaretçilerin siteden ne kadar
faydalandıkları, sitede en çok ziyaret edilen sayfaları, ziyaretçilerin sitenin
neresinden ayrıldıkları, siteye hangi sitelerin ziyaretçi trafiği yarattığı,
siteyi İnternet’te bulabilmek için hangi anahtar kelimelerin kullanıldığı gibi
birçok bilginin ortaya çıkartılmasıdır.
Günlük Kütüğü
Dosyası (Log File)
Bir
web sunucusunda meydana gelen tüm olayların ve hareketlerin tutulduğu
dosyalardır.
Gürültü
Kaynağın amaçladığı ileti bozan, alıcının ileti
kaynağın istediği biçimde almasına müdahale eden herhangi bir şeydir.
Güvenilirlik
Söz verilen hizmetin doğruluğu, tutarlılığı ve
o hizmeti gerçekleştirebilme yeteneğidir
Halkla
İlişkiler (PR)
Kamuya
yada özel ait kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmaları için gerekli tanıtım
politikasının saptanması, kuruluşların bu doğrultuda yönlendirilmesi, insan
grupları ve kuruluşlar arasında bilgi akışının sağlanması ve bu bilgi akımının
gerekli etkinliği kazanarak amaçlanan sonuca ulaşması için yapılan planlı
faaliyetlerdir.Özel ya da tüzel kişilerin belirli kitlelerle dürüst ve sağlam
bağlar kurup geliştirerek, onları olumlu inanç ve eylemlere yöneltmesi,
talepleri değerlendirerek tutumuna yön vermesi, böylece karşılıklı yarar
sağlayan ilişkileri sürdürme yolundaki planlı çabaları kapsayan bir yöneticilik
sanatı.
Halkla
İlişkiler (Public relations)
Bünye
içi ve dışı menfaat gruplarından oluşan çevrenin, firma, marka, ürün veya
kişiyle “barışını” sağlamaya ve geleceğini iyileştirmeye (yatırım yönlü)
dönüktür.
Halo Etkisi
Çalışanın, belirli bir özelliği ve/veya
belirli bir konudaki başarısı nedeniyle, genel olarak ‘olumlu’
değerlendirilmesi veya tersi bir şekilde, belirli bir özelliği ve/veya belirli
bir konudaki başarısızlığı nedeniyle, genel olarak ‘olumsuz’ değerlendirilmesi.
Örneğin, bir satış elemanının çok iyi planlama yaptığını ancak iletişim
becerisinin düşük olduğunu varsayalım. Bu çalışanın yöneticisinin, kişinin
sadece planlama becerisini dikkate alarak bu başarıyı genele mal etmesi ve
kişiyi ‘olumlu’ değerlendirmesi, halo etkisi olarak adlandırılmaktadır.
Ham Tıklama
(Raw Click)
Etkileşimli
bir kampanyaya katılan bir ziyaretçinin yapmış olduğu tıklamaların hepsine
denir. Mesela aynı kişi bir banner’a 3 kez tıklarsa bu 3 ham bir tekil tıklama
olarak değerlendirilmelidir.
Hatırlatıcı
reklâm (Reminder advertisements)
Bir
ürünle ilgili olarak önceden verilen bilgileri ve eğitimleri pekiştirme yoluyla
hatırlatma ve isimleri zihinlere yerleştirme çabasıdır.
Hatırlı pazarlama (influencer marketing)
Toplulukları konuşturmaya yöneltecek kanaat önderlerini ortaya çıkarmayı hedefler.
Havadan Veri
Aktarımı (Over-the-Air - OTA):
Havadan
kablosuz veri aktarımına denir. İletişim dünyasında, herhangi bir kablo ya da
aksesuar kullanmadan uygulama, çoklu ortam dosyaları ve mesajların kablosuz
aygıtlara –cep telefonu v.b.- iletilmesine denir.
Hedef Kitle
Hedef
kitle yapılan tüm faaliyetlerin yönlendirildiği, bu faaliyetler sonucunda
kendilerinden eylem ve düşünce değişimi beklenen kişiler ya da gruplardır.
Hedef Pazar
(Target market)
İşletmenin pazarın tümünü ya da belirli bir
bölümünü hedefleyerek malını hedeflediği pazarı oluşturan tüketicilerin ortak
özellikleri doğrultusunda konumlandırdığı pazar.
Hedef Pazar
(perakende)
mağazanın pazarın tümünü ya da belirli bir
bölümünü hedefleyerek malını hedeflediği pazarı oluşturan tüketicilerin ortak
özellikleri doğrultusunda konumlandırdığı pazar.Bir perakende işletmesinin
kendi perakende karması için hedeflediği müşteri grubu.
Hipermarket
(Hypermarket)
Büyük
bir toptancı binasına benzer bir yerde indirim mağazasını ve süpermarket gıda
perakendecisini birleştiren ve düşük fiyatla satış yapılan çok büyük ölçekli
perakende alışveriş mağazasıdır. En az 2500 m 2 ‘lik bir satış alanına sahip,
gıda ve gıda dışı pek çok ürünün indirimli fiyatlarla sunulduğu, müşterilerin
bir yerden çoğu gereksinimlerini karşılamasına yönelik olarak kurulmuş çok
büyük alışveriş merkezidir.
Hit
Bir
web sunucusu bir tarayıcıya her dosya gönderdiğinde bu bir hit olarak
kaydedilir. Bir hit, tarayıcı tarafından ulaşılan sayfanın her bir öğesi
(resim, ses, metin ve diğer etkileşimli öğeler) için kaydedilir. Mesela 2 adet
resim içeren bir sayfa bir kez ziyaret edilirse, erişim sayısı 3 olarak (iki
resim için 2 ve sayfanın kendisi için de 1) kaydedilir. Bir siteye giren
ziyaretçi sayısı aynı olsa da, sadece tasarıma göre hit sayısı değişebilir.
Dolayısıyla web sitenizin ne kadar kişi tarafından görüldüğünü ve ilgili
trafiği belirlemek için hit kavramı zayıf bir ölçüm birimidir. Site trafiği
analizinde özellikle tekil ziyaretlerin sayısı dikkate alınmalıdır. Hit kavramı
ise, daha çok web sitenizi barındıran sunucu bilgisayarın teknik iş yükünün
belirlenmesinde kullanılır.
Hizmet
(Services)
Bir
malın satışına bağlı olmaksızın son tüketicilere ve işletmelere pazarlandığında
istek ve ihtiyaç doygunluğu sağlayan ve bağımsız olarak tanımlanabilen
eylemlerdir.Müşterilere hizmetler sunan perakende kuruluşları, banka, hastane,
doktor, eğlence yerleri, okullar gibi, elle tutulamayan, gözle görülemeyen
ürünler.
Hizmet
İçi Eğitim
Personelin bilgi, beceri ve yetenek düzeyini
işinin gerekleriyle eşitlemek amacıyla yapılan eğitim.
Hizmet Markası
Spesifik
bir hizmet veya hizmetler ailesini temsil eden markadır.
Hizmet
perakendecisi (Service retailer)
Nihai
müşterilere mallardan çok hizmetler satan perakendeci işletme.
Horn Etkisi
Halo
Etkisi Tersi bir şekilde, çalışanın belirli bir alandaki başarısızlığının
genele mal edilerek, ‘olumsuz’ değerlendirilmesi ise horn etkisi olarak
adlandırılır. Bu tür değerlendirme hatalarından kaçınmak için, değerlendirme
yaparken somut örneklerin üzerinden gitmek faydalı olacaktır. Değerlendirmeler,
kanıtlarla desteklenebildikleri sürece objektif olur.
ICANN–Internet
Corporation for Assigned Numbers and Names
ICANN
kar amacı gütmeyen uluslararası bir kurumdur. ICANN’in sorumluluk alanlarından
en önemlisi IP adresi dağıtımı ve alan adı sistemi yönetimidir.
IP Adresi
İnternet’te
yer almak için başvuru yaptığınızda size bir İnternet protokol numarası
verilir. Buna IP Adresi (İnternet Protokol adresi) denilmektedir. İnternet’teki
her bilgisayarın bir IP adresi vardır. Diğer bir bilgisayarla bağlantı
kurabilmek için karşı bilgisayarın IP adresinin tanınmış olması gerekir.
İnternet’teki diğer bilgisayarlar, sizi bu IP numarası sayesinde bulurlar.
Ancak kullanım kolaylığı açısından web sitelerine alan adları verilmiştir.
Ismarlama Seri
Üretim
Her müşteriye farklı muamele yapabilmek, ürün
ve hizmetlerimizi bireysel farklıklara uyarlayabilmek için gerekli olan dijital
teknolojidir.
Izgara
Düzenleme
Mağaza içerisinde raflar ve diğer sergi
elemanlarının yer aldığı koridorlardan oluşan mağaza içi düzenleme tarzı.
İç
Kaynaklar
Mağazada halen çalışmakta olan personel ile bu
personelin önerecekleri kişileri içeren ve örgüt içinde yer alan kaynaklar.
İç Müşteri
Bir kuruluşta tedarikçiden başlayarak dış müşterilere
kadar devam eden süreçlerde birbirine ürün ve hizmet verenler iç tedarikçi,
ürün ve hizmet alanlar ise iç müşteri olarak adlandırılmaktadır.
İkincil
Kullanıcılar
İlk
kullanıcıların ayak izlerini takip eden kullanıcılardır. Hızlı takipçiler.
İkon
Bir
ürün ya da iş ile ilgili bir imaj ya da grafik anlatım. Örneğin; Sturbucks
Siren ya da denizkızı imajı.
İleri doğru
bütünleşme (Forward integration)
Bir
şirketin imalat ve dağıtım zincirinde müşteriye doğru olan birimleri elde
ederek gerçekleştirdiği dikey büyüme türü.
İleti
Bir iletişim sürecinde iletilen şey olarak
tanımlanabilecek olan ileti kavramı, her hangi bir yerde bir biçimde açığa
vurulan bir dizi sözcük ya da imgeyi tanımlar.
İletişim
İletişim, simgeler aracılığıyla bir kişiden ya
da gruptan diğerine veya diğerlerine bilginin, fikirlerin, tutumların veya
duyguların iletimidir.
İlişki
pazarlaması (Relations marketing)
Mevcut
müşteriler arasında bağlılığı yaratmak ve sürdürmek amacıyla tasarlanan
pazarlama çabalarıdır.
İlişkisel pazarlama
Yeni Müşteri Elde Etme (Potansiyel Müşteri) Programları, Mevcut Müşterilere Çapraz Satış Programları, Müşteri Elde Tutma (Retention) Programları, Müşteri Bağlılık Programları,Müşteri Hareketlerini Yönlendirme Programları, Müşteri Değerini Yönetmeyi Hedefleyen Programlar,Pasifleşmeyi Önleme Programları (Churn Management), Müşteri Aktivasyon ve Geri Kazanım Programları, Ürün Kârlılığını Artıracak Programlar, Kişisel ıletişimi Artırmaya Yönelik Programlar,
Bağlılık Programları, Frekans Programları, Life-Style / Yaşam Tarzı Bazlı Programlar, Life-Stage / Yaşam Evresi Bazlı Programlar, Topluluk Yönetimi Programları, Entegre Kanal Yönetimi Uygulamaları
İlişkisel
Pazarlama
Firmaların
müşterileri ve ilişki içinde olduğu diğer gruplarla (tedarikçiler, kamu
kurumları, sivil toplum kuruluşları, rakipleri, aracıları vb.) karşılıklı
bağlılık, işbirliği ve uzun dönemli kar elde etmek amacıyla, her iki tarafında
kazanması için geliştirilen bir pazarlama stratejisidir.Müşteri sadakatini ve
müşteri tatminini artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan,
mevcut müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla
iş ve sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.
İlişkisel
Perakende Pazarlama
Müşteri sadakatini ve müşteri tatminini
artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan, mevcut
müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla iş ve
sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.
İmgelem
Bir
markanın, tüketicinin beyninde işgal ettiği yer.
İndirim
mağazası (Discount store)
Çok
çeşitli malları indirimli fiyatlarla satan ve yalnızca sınırlı hizmet veren
perakende mağaza.
İnsan
Kaynakları Planlaması
İhtiyaç
duyulan zamanda ve yerde, uygun becerilere sahip, yeterli sayıda kişinin
bulundurulması için yapılan bir çalışma.
İnteraktif
Medya
Çağrı merkezleri, web siteleri, satış
otomasyonu ve POS otomasyonu gibi her müşterinin nasıl bir muamele istediğinin
belirlenebileceği ortamlardır.
İnternet Görgü
Kuralları (Netiquette)
İnternet
görgü kuralları, İnternet üzerinde gezinen, konuşan, haberleşen, sitelere girip
çıkan, haber gruplarıyla yazışan bütün insanların uymaları beklenen ahlak ve
nezaket kurallarıdır. Tıpkı toplumda uymak zorunda olduğumuz kurallar gibi
İnternet’in de belli kuralları vardır. Örneğin birine mesaj yazarken sürekli büyük
harf kullanmak bağırmak ile eş anlamlıdır, birden fazla ve birbiriyle hiçbir
tanışıklığı, ilişkisi olmayan kişilere e-posta gönderirken herkesin adresini
açık olarak alıcı kısmına eklemek doğru değildir, v.b…
İsimlendirme
Anlaşması
Bir
marka yöneticisinin, her markanın tanımladığı temel tatmini ürün veya ürünler
ile şirketi bütünleştirmek amacıyla yürüttüğü isimlendirme stratejisidir.
İskonto
(Discount)
Satıcının
liste fiyatından yaptığı indirim, fiyat ayarlama türü. Belirli bir miktarda,
yılın belli zamanında satın almaya ya da peşin ödemeye teşvik etmenin bir yolu.
İstemci
(Client)
Sunucuların
sunduğu hizmetlerden yararlanan programlara denir. Örneğin elektronik posta
programları, İnternet tarayıcıları gibi.
İş Analizi
İlk adım satış çalışmalarıyla ilgili
görevlerin sınıflandırılması, ikinci adım ise sınıflandırılmış görevler için
yapılacak işlerin belirlenmesidir. Bu işler açık olarak tanımlanmalı ve önem
derecesine göre sıralanmalıdır. İş analizi yalnızca iyi bir seçim için değil,
başarı değerlendirmesi, geliştirilmesi ve motivasyonu içinde gereklidir.
İşbirliğine
Yönelik CRM
Müşteri ile etkileşime imkân veren tüm
fonksiyonları içeren CRM türüdür.
İşe
Alıştırma
İşe yeni başlayan bir personelin iş çevresini
tanımasını ve ortamına alışmasını sağlamak üzere belirli bir program
çerçevesinde ve bazı ilkelere uyularak yapılan eğitim faaliyetleri.
İşlem
Yapılabilen Reklam (Transactional Ad)
Web
teknolojileri kullanarak bir ziyaretçinin reklamın bulunduğu siteyi terk
etmeden reklamverenin ürünleri ya da hizmetleri hakkında bilgi alabildiği
reklam çeşididir.
İtiraz
(Objection)
Bir
müşteri adayının bir satın alma kararını vermeye direnç göstermesidir.
İtme stratejisi
(Push strategy)
Dağıtım
kanalı üyelerine, aracı kurumlara yönelik olarak yapılan ve onları ürünleri
sipariş ederek stoklamaya cesaretlendiren tanıtım, tutundurma, indirim, prim
vb. etkinlikleri içeren stratejidir.
İzinli
Pazarlama (Permission Marketing)
İzinli
pazarlama, hedef kitleden onunla iletişim kurabileceğinize ilişkin izni almaya,
bireyleri birer yabancı olarak görmeyip birebir ilişkileri başlatmaya, bu
ilişkiler esnasında yine izinli olarak elde edilen bilgileri pazarlama
hedefleri için kullanmaya dayanan bir müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlama
stratejisidir. İzinli pazarlamanın amacı pazarlama iletişimi faaliyetlerine
gönüllü olarak katılan bireyler oluşturmaktır.Tüketicinin gönüllü olarak
pazarlama etkinliğine katılmasıdır. Tüketiciler ile izin alarak ilişkinin
başladığı; uzun vadeli, manalı (kişinin ilgi alanına giren), kişisel ve
etkileşimli pazarlama stratejisidir.
İzlenim
(Impression)
İnternet
üzerinde reklam yapılırken reklamın her görüntülenmesi bir izlenim olarak
sayılır. Genelde bir reklam maliyet değeri olan “BİM” hesaplanmasında
kullanılır.
İzlenme Oranı
(Rating)
Bir
reklam aracıyla karşılaşan insan veya hane sayısının ana kitle / evre tabanına
yüzdesel oranıdır.
İLGİLİ YAZILAR
İLGİLİ YAZILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.