UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ J-K-L

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ J-K-L


Jenerik Markalar
Ambalajında üretici ya da markası bulunmayan ürünleri anlatmak için kullanılan bir terim. Örneğin; jenerik ilaç.

Jenerik ürün (Generic product)
 Yalnızca genel ürün sınıfı ile isimlendirilen ürünler.

Jeodemografik Değişkenler
Küçük coğrafi bölgelerin demografik özelliklerine dayanan bir bölümlendirme sistemidir.


Joint Venture
 Uluslararası ticarette yerel bir işletme ile yabancı bir işletmenin yerel bir yatırım veya iş yapmak için işbirliğinde bulunmalarıdır.

Kalitatif Pazar Analizi
 İşletmenin (mağazanın ) hedef pazarını oluşturan tüketicilerin ve tüketici gruplarının ortak özelliklerinin ortaya çıkarılarak bunların betimsel şekilde incelenmesidir.

Kalite (Quality)
 Bir ürünün müşterinin ihtiyaçlarını tatmin etme yeteneğini etkileyen karakteristik özellikleri, Ürünün müşteri beklentilerini karşılama derecesi

Kanal Çatışması (Channel Conflict)
E-ticarette, bir üretici ya da imalatçının geleneksel satış kanallarının yanı sıra – dağıtımcılar, acenteler ya da perakendeciler- İnternet kanalıyla da doğrudan satış yapmasıyla ortaya çıkan durumdur. Genellikle her iki kanal da aynı hedef kitleye hitap ediyorsa bu sorun ortaya çıkar. Örneğin bir bilgisayar üreticisi çevrimiçi mağazasında kampanyalı ve daha düşük fiyattan satış yapmaya başlarsa bu durum bayilerin zararına olacaktır ve bayilerle bir kanal çatışmasına girme olasılığı vardır.

Kanallararası Pazarlama (Cross-channel Marketing)
Şirketlerin iletişim kanallarından birini bir diğer iletişim kanalıyla paslaşarak, entegrasyon içerisinde kullanmasıdır. Örneğin; bir şirket, web sitesi kanalıyla duyurduğu bir etkileşimli pazarlama iletişimi mesajından çağrı merkezine yönlendirme yapabilir, çağrı merkezini arayan bir müşteri, cep telefonuna gelen bir şifreyi telefondaki çağrı merkezi çalışanına söyleyerek kampanyadan yararlanabilir, bütün kanalları desteklemek ve promosyon mekanizmasının nasıl çalıştığını hedef kitleye detaylı olarak anlatmak için web sitesine yönlendiren bağlantılar içeren bir e-posta mesajı atılabilir, v.b...

Kapatma (Closing)
 Satın alma sürecinde bir müşteri adayından satın alma kararının ve sözünün alındığı an. Satışın gerçekleştirilmesi.

Kapsam / Ulaşım (Coverage)
Bir reklam aracı izleyicilerinin / dinleyicilerinin toplam nüfusa oranıdır.Bir perakendecinin hedef pazarında bulunan ve belirli bir medya kanalında verilen reklâmın ulaşabileceği potansiyel müşterilerin teorik sayısı.

Kâr (Profit)
 Bir işletmenin bir ürünü ya da hizmeti üretmek ve satmak için üstlendiği risklerin karşılığında elde ettiği ödüldür. Toplam masrafların toplam gelirlerden çıkarılmasından sonra kalan kısımdır.

Kârlılık Oranları
 İşletmenin faaliyetleri sonucunda ulaşılan başarıyı ölçmek, ölçülü ve yeterli bir kârlılığın elde edilip, edilmediğini değerlendirmek için yararlanılan oranlar.

Karşılaştırma Yöntemi
 İş görenlerin yaptıkları işin kalitesine, gerçekleştirdikleri işin ölçülür miktarına, işbirliği anlayışıyla birbirlerine göre derecelendirmesi esasına dayanan yöntem.

Karşılaştırmalı reklâm (Comperative advertisements)
 Bir markanın rakiplerine göre güçlü yönlerini öne çıkaran reklâmdır.

Kat Altı (Below The Fold)
Bir web sayfasının ya da e-posta mesajının, tarayıcıda ancak aşağıya doğru kaydırma yapılarak görülebilen kısmıdır.

Kat Üstü (Above The Fold)
"Bir web sayfasının ya da e-posta mesajının, tarayıcıda aşağıya doğru kaydırma yapılmadan bir bakışta kolayca görülebilen kısmıdır. Terim günlük gazetelerden esinlenerek türetilmiştir. Bir gazetenin kat yerinden açmadan görebildiğiniz kısmına da denir.

Katalogdan perakende satış (Catalog retailer)
 Müşterilerle posta ile doğrudan iletişim kuran ve dükkânı / mağazası olmayan perakende satış türü.

Kategori - Yaşam döngüsü (Category life cycle)
 Bir ürün kategorisinin zaman içindeki satış seyrinin değişmesidir.

Kategori (Category)
 Müşterinin birbirlerinin yerine geçebilir olarak gördüğü ürünlerin çeşitlemesi.

Kategori Geliştirme Endeksi (CDI)
Bir ürün kategorisinin bölgesel bir pazardaki satışlarının ulusal satışlarına oranının, bölge nüfusunun ülke nüfusa oranıyla karşılaştırılmasıdır.

Kategori katili (Category Killer)
 Bir kategorideki ürün çeşitlerinin tümünü bir arada satan ve böylece müşteri açısından elektronik eşya, büro malzemeleri, kırtasiye gibi belirli bir kategoriye hâkim olan ucuz fiyatlı perakendeci. 

Kaynak
 İletileri yaratan kişi, küme, örgüt ya da aygıt kaynak olarak adlandırılır.

Kendine Reklam (House Ad)
Bir web sitesinde görüntüleyecek ticari reklam olmadığında görüntülenen ve sitenin kendi ürünlerini tanıtan ya da “buraya reklam verin” mesajı içeren reklamlara denir.

Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar
 Bir yıl içerisinde ödenmesi gereken borçlar.

Kıyaslama (Benchmarking)
 İşletmenin diğer kuruluşlarla kendini ve performansını karşılaştırması veya kıyaslaması sürecidir.

Kimliksiz (Anonymous)
İnternet’te gezinirken, bir kullanıcın her hareketi, IP adresi bazında takip edilebilir. Ancak, bazı sunucular, IP adresi tanınmadan ve görünmeden İnternet’te gezinti imkanı verirler. Bu şekilde İnternet’te gezinen kişilere “kimliksiz” denir. Bu İnternet kullanıcılarının takibini ve kampanyaların ölçümlenmesini zorlaştırır.

Kiraz toplama (Cherry picking)
 Bir dükkâna gelen ve yalnızca çok büyük ıskonto ile satılan ürünü satın alan müşteriler.

Kişilerarası İletişim
 Kaynağı ve hedefi insanların oluşturduğu iletişimlerdir.

Kişisel Alan
 İki arkadaşın konuşurken korudukları 25cm-1m arasında değişen uzaklıktır.

Kişisel satış (Personal selling)
 Bir ya da daha fazla sayıda potansiyel müşteriyle satış elemanının kurduğu sözlü iletişime dayalı bir tutundurma etkinliği.Şirketin satış temsilcisi ile müşteri arasında yüz yüze iletişimi içeren satış artırıcı çabanın boyutu.

Kişisel Satış Stratejisi
 Pazarlama karması kararları dikkate alınarak oluşturulan tutundurma karması elemanları.

Kişiselleştirme
Ürün ve hizmetin müşterinin özelliklerine göre sunulmasıdır.Sunulan ürün ya da hizmetin müşterinin faydası yönünde farklılaştırılmasıdır. Bu fayda fiyat, satınalma kolaylığı olabilir.

Kişiselleştirme (Personalization)
Kullanıcıların, bir yazılım, mesaj ya da web hizmetinde tercihlerine göre değişiklik yapabilmelerine denir. Kişiselleştirme etkileşimli pazarlamada önemli bir yere sahiptir. Kişiselleştirilebilen üye sayfaları, kişiselleştirilebilen masaüstü programları, kişiye özel e-posta mesajları... Bütün bunlar , eğer kullanıcıya somut bir fayda getirebiliyorsa, hedef kitlenin marka ile diyalogunu ve markaya duyulan sadakati olumlu yönde etkiler.

Kitle pazarlama (Mass marketing)
 Bir temel ürünü, müşteri kategorileri ve ihtiyaçları ayırımı gözetmeksizin büyük miktarlarda pazara sunma stratejisi.

Kitlesel Pazarlama
Bir ürünü müşteri kategorileri ve ihtiyaçları ayrımı gözetmeksizin büyük miktarda pazara sunma stratejisidir.

Kolayda mallar (Convenience goods)
 Sıklıkla ve kolaylıkla satın alınan ucuz tüketim malları.

Komisyon (Commission)
 Satışların belirli bir yüzdesi gibi sabit bir formüle bağlanmış ücretlendirme.

Komisyonlu Pazarlama Programları (Kickback Marketing)
Komisyona dayalı çevrimiçi pazarlama tekniklerinin genel adıdır. Komisyonlu pazarlama programlarına örnek olarak bağlı pazarlama programları, reklam değişim programları ve performansa bağlı ödeme yapılan kampanyalar verilebilir. (bkz. Reklam değişim programı, bağlı pazarlama programı) Komisyonlu pazarlama programlarının faydası, fazla çaba göstermeksizin İnternet’in doğasından yararlanarak potansiyel müşterilerin farklı marka ya da şirket siteleri arasında aktarılabilmesindedir. 

Komuta Birliği
 Personelin yalnızca bir üste bağlı olması hali.

Konserve sunuş (Canned presentation)
 Bütün müşteri adaylarına hiçbir değişiklik yapmadan söylenen ezberlenmiş, standart satış mesajı.

Konsinye mallar (Consignment goods)
 Perakendecinin satıncaya kadar tedarikçiye ödeme yapmadığı, nihai satış yapılıncaya kadar üzerine almadığı mallardır. Satılmadığında tedarikçisine iade edilir.

Konsorsiyum
 Değişik ülkelerdeki büyük işletmelerin teknolojik ve mali konularda ortaklaşa hareket ederek bir yatırım projesini hayata geçirmeleridir.

Kontrol Alanı
 Organizasyonda bir üste kaç astın bağlı olacağına ilişkin karar.

Konuma Göre Reklam (Location Based Advertising)
Kişilerin o anda bulundukları mekana uygun reklam yapılmasıdır. Bir gencin alışveriş merkezinin önünden geçerken cep telefonuna o alışveriş merkezinde mağazası bulunan bir markanın spor ayakkabılarında indirimin başladığını bildiren bir kısa mesaj gelmesi buna örnektir.

Konumlandırma
 Bir ürünün Pazar konumu, onun rakip ürünlere göre müşterinin zihnindeki nispi yeridir.

Konumlandırma
Ürünü ya da firmayı, seçilen pazar bölümleri ve işletmenin imkanları bakımından en uygun yere yerleştirmede tüketicinin algılarını tutumlarını ve ürün kullanma alışkanlıklarını belirleme ve uygulama sürecidir.

Konumlandırma (Positioning)
 Müşterinin aklında ürünün veya perakendecinin rakiplerine kıyaslayabileceği ve üstün olarak algılanacağı bir imaj yaratmak için bir tanıtım, tutundurma ve satış geliştirme programının tasarlanması ve uygulanmasıdır.


Nano Marketing
Konuşmalı pazarlama olarak adlandırabileceğimiz conversation marketing’de bir markayla ilgili
konuda ağızdan ağza yayılacak bir fısıltı başlatmak amacıyla yaratılmış eğlenceli ve dikkat çekici
reklamlar, ilginç cümleler, e-postalar, organizasyonları veya çeşitli tanıtım araçları yer alır.

Kooperatif reklâm (Cooperative advertising)
 Bir tedarikçi tarafından kendi ürünlerinin promosyonunun maliyetinin tümünü veya bir kısmını karşılamayı kabul ederek yürütülen tanıtım programıdır.

Kooperatif satınalım (Cooperative buying)
 Bir grup bağımsız perakendecinin tek bir satıcıdan büyük miktarlarda toplu satın alım için birlikte çalışmasıdır.

Koruyucu Ana Baba Benlik
 Karşısındaki kişi kaç yaşında olursa olsun, onun sağlığını ve çıkarlarını korumaya yönelik benlik türüdür.


Kota (Quota)
 Uluslararası pazarlamada bir ürünün ülkeye girmesine ya da ülkeden çıkmasına getirilen miktar kısıtlamasıdır.Bir ülkeye ithal edilecek malların miktarına kısıtlama getirilmesi. Belirlenen miktarın üzerinde bir malın ithal edilememesidir.

Kredi (Credit)
 Perakendeci, toptancı, banka, finansman kurumu veya diğer kuruluşlar tarafından bir müşterinin kullanımına, tahsis edilmiş bulunan para. Müşteriye ödeme için vade tanıma, açık hesap 

Kritik Olaylar Tekniği
 İnsan davranışları hakkında gözlemlerin toplanması ve gözlemlerin yaşanan problemlerin çözümüne yardımcı olacak prosedürler dizisinden oluşan tekniktir.

Kullanım Değeri
Ürünün ortaya koyduğu fonksiyona verdiğimiz değerdir. Bir kullanımı, işi veya hizmeti başarılı kılan, performansını arttıran ve satılabilirliğine katkıda bulunan nitelik ve özelliklerin parasal ölçüsüdür.

Kupon (Coupon)
 Mağazadan satın alımlarda belirli ürünlerin fiyatında indirim sağlayan basılı kâğıt.

Kur Riski
 Uluslararası pazarlamada satış sözleşmesinin imzalanma zamanı ile ödemenin fiilen yapılma zamanı arasında paranın piyasa değerinde meydana gelen değişikliğin beraberinde getirdiği risk.

Kuramsal Fiyat (Normal Fiyat)
 Değişik pazar koşullarına bağlı olarak gerçekleşen arz ve talep dengesine göre oluşması gereken fiyat.

Kurum Kimliği
Bir kuruluşun görsel ve fiziksel özellikleriyle kurum kültürü, kurum felsefesi gibi soyut niteliklerinin oluşturduğu kimlik. Kurumun logosu, amblemi, diğer tanıtıcı işaretleri, binalarının tasarımı, iç ve dış düzeni, reklam ve diğer iletişim etkinlikleri, tabela ve pano gibi dış cephe işaretleri, flamaları, arabaları, çalışanlarının giysileri, tanıtım kitapçıklarında yer alan kurum felsefesi, kimliği oluşturan öğelerin yalnızca birkaçıdır.
Kurumsal Halkla İlişkiler (CPR)
Kurum yada kuruluşun muhatap olduğu ve olacağı bütün hedef kitleler ile ilişkileri düzenleyerek, bu kitlelerin kuruma karşı olan bilgisizliklerini, bilgiye, ilgisizliklerini ilgiye ve de sempatilerini kurumsal kimliğe dönüştürme çabalarının bütünüdür.

Kurumsal reklâm (Institutional advertising)
 Bir organizasyonun imajını ve felsefesini tanıtan, benimseten reklâm.Kurumun felsefesini, rolünü, topluma katkısını, kurumun başarılarını anlatmak ve böylece imaj ve itibar oluşturmak için yapılan reklam.

Kültür (Culture)
 Bir toplumun üyelerinin çoğunluğu tarafından paylaşılan inanç ve değerler sistemi.

Lisans Verme
 Bir işletmenin kendi marka ismini, teknolojisini veya ticari bilgisini kullanma hakkını bir ücret karşılığında yazılı bir sözleşmeye bağlı olarak başka işletmeye vermesidir.

Lisans Verme (perakende)
 Bir mağazanın kendi marka ismini, teknolojisini veya ticari bilgisini kullanma hakkını bir ücret karşılığında yazılı bir sözleşmeye bağlı olarak başka işletmeye vermesidir.

Liste fiyatı (List price)
 Bir katalogda yazılan ya da bir satış elemanı tarafından şirketin resmi ve nihai satış fiyatı olarak ifade edilen fiyat.

Logo - Amblem
İki veya daha fazla tipografik karakterin sözcük şeklinde okunacak biçimde bir araya getirilmesinden oluşturulan simgedir.Bir şirket ismi, ticari bir marka ya da bir kısaltmanın grafik bir anlatımı ya da bir sembolü vs.. Genellikle markanın tanınmasını kolaylaştırmak için benzersiz olarak tasarlanmıştır.

Lojistik
 Müşteri gereksinimlerini karşılamak amacı ile üretim ve tüketim noktaları arasında ürünlerin, hizmetlerin ve bunlarla ilgili bilgilerin depolanmasını ve akışını ileriye ve geriye doğru etkin ve verimli bir biçimde planlayan, uygulayan, yürüten ve denetleyen tedarik zinciri sürecinin önemli bir halkasıdır.Ürünlerin üreticiden tüketiciye maliyet ve zaman açısından en etkin şekilde ulaştırılması süreci.

Lojistik fonksiyonlar (Logistic functions)
 Çeşitli ürünleri bir araya getirmek, onları depolamak, onları gruplandırarak küçük birimler halinde müşterilere sunmak ve perakende raflarına yerleştirmek.



İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.