- MODEL Sıfır kar;işte karlılık yoksa sektörü terk et veya farklılaş.
- MODEL Kara dönüş modeli;karlılık düşüşünde yeni iş dizaynı yapın ve müşterilerin keşfedilmemiş gereksinmelerini bulun.
- MODEL Bir noktada kesişme;rakiplerle aynı pazarda yoğunlaşılırsa rekabeti kuvvetlendir ve rakiplerini başka sahalara it.
- MODEL Orta yolun sonu;gerektiğinde ekstremlere giden siz olun.
- MODEL Teknoloji zemini kaydırıyor;güç nerede oluşuyorsa oraya gidin.
- MODEL Değer zinciri sıkışması;Performansınızı komşularınızdan daha hızlı iyileştirin.Yeni girişleri teşvik ederek komşuların güçlerini zayıflatın.
- MODEL Kar kayması;müşteri karlılık sistemi kurun ve müşterilerinizi karlılıklarına göre rota edin.Bu sistemi sık sık güncelleştirin.Fiyat,hizmet ve yatırım seviyelerini buna göre yeniden belirleyin.
- MODEL Yeniden tanımlama;daha karlı müşteri bulmaya bakın ve iş dizaynınızı bunlara göre yapın.
- MODEL Kanal çoğalması;eğer üretici iseniz yeni kanalları erken kullanın.
- MODEL Üründen çözüme;müşterinizin sistem ekonomisini çalışın,bunu onlardan daha iyi bilin.Onların sistemlerini iyileştirmek için benzersiz çözümler bulun.
- MODEL Sadakate ödül;sadık müşterilerinizi her zaman koruyun ve ilişkinizi sürdürebilir kılın.
- MODEL Mikro katmanlaştırma;desteği daha hızlı kesin.En karlı katmanları(segment) belirleyin.Bunlara daha fazla butik opsiyonlar sunun sonra bunların etrafında çit oluşturun ki rakipleriniz bu alanlara girmeyi çok pahalı bulsunlar.
- MODEL Üründen müşteri bilgisine;işlemleri takip edin.Müşteriyle yaptığınız işlemler müşteriniz hakkında ne diyor,iyi dinleyin.Mesajı duyun ve yakalayın.Bu bilgileri yeni iş modelleri dizaynı için,yeni sunumlar oluşturmak,yeni sistemler geliştirmek ve sistem ekonominizi iyileştirmek için kullanın.
- MODEL Önemli beceriler yer değiştiriyor;değişimi izleyin.Müşterilerinizin ne şekilde değiştiğine bakın.Yatırım becerilerini belirleyin ve bugünden bunları geliştirmek için yatırım yapın.Rakiplerinize göre üstünlük oranınız bire üç olana kadar durmayın.
- MODEL Piramitten Ağa(network) dönüş;gerekli örgütsel değişiklikleri yapın,dışa açıklığınızı maksimize edin.Buna uygun yapılanın.
20 Ekim 2012 Cumartesi
OKUDUKLARIMDAN NOTLAR:KAR MODELLERİ(PROFIT PATTERNS)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.