- Sağlıklı bir büyüme yakalamak isteyen şirketlerin asıl işlerine (core business) odaklanmaları gerekir.Gerçek büyüme hem şirket karlılığının hem de şirket ortaklarının sahip olduğu hisse değerlerinin artışıdır.
- Sürekli büyüme için uzun vadeli yatırımlara ağırlık verilmelidir.
- Başarılı,sağlıklı,sürekli büyümeyi yakalayabilmek için birbiriyle ilişkili,benzer alanlardaki işlere yatırım yapmak gereklidir(mevcut işe yakın işler).
- Asıl işteki rekabet yeteneklerinizi güçlendirin(core competencies).
- Büyümenin diğer bir yolu mevcut müşteri tabanınızı değerlendirerek yeni iş alanlarınıza girmektir(çapraz satış-cross selling/müşteri veri tabanını başka işte de başka mal satmak için kullanmak).
- Müşterinizi kendinize ait diğer şirketlerinizle paylaşın.Maliyet ve varlıklarınızı diğer iş kollarınızla paylaşın,onları diğer işlerinizde de kullanın.Buradaki ince nokta maliyet paylaşımıdır.
- Şirketin büyüklüğü sürekli büyümeyi etkileyen bir faktör değildir.Her ölçekteki şirket sürekli büyüme sağlayabilir.
- Büyümenin ve başarının arkasındaki en önemli faktör yönetimdir.Diğer faktör ekonominin gidişatıdır.Ekonomi büyüyorsa sizin de büyüme kapasiteniz artar.
- Mevcut ürün yelpazenizin müşteri segmentlerini ve kanallarının potansiyelini çok iyi tanımalısınız.Maliyet yönetimi ve pazara girişte doğru zamanlama yapmalısınız.
- Müşteri sadakati konusuna önem vermelisiniz ve doğru stratejiler izlemelisiniz.
- Kendinizi rakiplerinizden farklılaştırmalı ve rekabet yeteneklerinizi sürekli geliştirmelisiniz.
Sürekli büyüyen şirketlerin temel karakteristik özellikleri
- (Core business) strateji
- Çapraz satış
- İyi yönetim
- İnsan kaynakları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.