UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:AĞ PAZARLAMASI

1 Kasım 2012 Perşembe

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:AĞ PAZARLAMASI


Ağ (Network) Pazarlaması

Internet ve World Wide Web (www)’in 1990’lı yıllardaki gelişimi bununla
birlikte bilginin ve kaynakların global anlamdaki paylaşımı, geleneksel pazarlamayı etkisiz hale getirmiştir. Internet ve World Wide Web (www), firmaların müşteriye yaklaşımlarını ve müşteri ile olan ilişkilerini değiştirmektedir. Ayrıca, internet firmaların pazar fırsatlarını, bilgi teknolojisini ve ağ (network) alt yapısını değiştirecektir.Yine internet firmaların işletme modelini, yeni pazar fırsatlarının ortaya çıkmasını ve müşteri ilişkilerinin yeniden tanımı gibi şeyleri etkilemektedir. Internet sadece iş dünyasında değil devlet ofislerinde ve üniversiteler arasında bilgi alış verişini de sağlamaktadır. Sonuçta internet, bütün dünyaya hızlı bir şekilde yayılmıştır. Firmalar internet’in hızlı yayılmasından yararlanarak, kendi ürünlerini dünyanın bir başka yerine satmaya başlamışlardır. Bu sayede firmalar istedikleri pazarlara rahatlıkla girmeyi başarmışlardır.

İnternet, hem büyük, küçük birçok firma arasında rekabeti arttırmış hem de işletmenin reklam, satış yeri gibi maliyetlerini azaltmıştır. İnternet sayesinde firmalar kendi müşterileri ile daha yakın iletişim kurmaya başlamışlardır. Ayrıca, internetten pazarlama stratejisi mantığı altında bulunan bütün iletişim araçlarını kullanarak müşterilerine veya gelecekte müşteri olması ihtimal olan kişilere ulaşmaya çalışmaktadırlar.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.