UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: KISA KISA PAZARLAMA

1 Kasım 2012 Perşembe

KISA KISA PAZARLAMA


Pazarlama
Kişilerin ya da örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Pazarlama üretimi tamamlayıcı bir role sahip olup zaman, yer ve mülkiyet faydaları yaratan faaliyetler bütünüdür.Hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin (ürün / hizmet, fiyat, dağıtım ve tutundurma) planlanması, yönetimi ve denetimi çabalarıdır.






Perakende Pazarlama
Kişilerin ya da örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Perakende Pazarlama üretimi tamamlayıcı bir role sahip olup zaman, yer ve mülkiyet faydaları yaratan faaliyetler bütünüdür.



Amaca Yönelik Pazarlama  
Amaca yönelik pazarlama, işletmelerin sosyal sorunları ele almaları ve ürünlerinin/markalarının satış gelirleriyle bu sorunların çözümüne katkıda bulunurken kendilerine de imaj geliştirme, marka bağlılığı yaratma gibi olumlu katkılar sağlamalarıdır.İşletmenin sosyal bir konu, dava ya da fikre destek olduğunu pazarlama mesajlarında işlemesi ve bu süre içinde elde edilen satış gelirinin bir bölümünü bu sosyal konu, fikir veya davanın gerçekleşmesine çaba gösteren tarafa bağlanmasıdır.







Arama Motoru Pazarlaması (Search Engine Marketing - SEM)
Doğal arama sonuçlarında görünme sırasını geliştirme veya ücretli gösterim yoluyla arama motorlarında kullanıcıların görmesini sağlayarak bir marka ya da hizmet web sitesinin pazarlanmasıdır.

Bağlı Pazarlama Programı (Affiliate Marketing Program)
Çevrim içi reklam verenler ve yayıncılar / mecra sahipleri arasındaki bazı performans değerleri karşılığı yapılan ve komisyona dayalı pazarlama tekniğidir. Bu performans değerleri, satış rakamları, tıklama sayısı, toplam kayıt olan kullanıcı sayısı olabileceği gibi bunlardan bazılarından oluşan melez bir model de olabilir. Bağlı pazarlamanın faydalarından biri reklam sürecinin büyük bir bölümünü (başvuruların kabulü ve onayı, farklı satış bağlantıları oluşturulması, sonuçların takibi ve raporlanması gibi) otomasyona bağlamasıdır Bir diğer avantajı ise sadece istenilen sonuçlar elde edildiğinde ödeme yapılmasıdır. Örneğin aylık 1000 sipariş ön şartı koyulup bu hedefe ulaşıldığında mecra sahibine ödeme yapılabilir. Sadece performans karşılığı ödeme yapmak reklam riskini reklam verenden yayıncıya aktarır. Bağlı pazarlama pek çok çevrim içi şirketin doğmasına da sebep olmuştur. Gerek Türkiye’deki, gerekse yurt dışındaki pek çok e-perakendeci tarafından bağlı pazarlama programları yoğun olarak kullanmaktadır.

Bire Bir Pazarlama

Müşterinin, şirkete ne dediğine ve şirket çalışanlarının müşteri hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak, istekli biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir. Amaç, müşteri ile şirket arasında sağlıklı, verimli, karlı ve güvene dayalı uzun süreli bir ilişkinin oluşturulmasıdır.

Bire-bir Perakende Pazarlama 

Bireysel müşterinin, işletmeden ve istediklerine ve çalışanlarının müşteriler hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak, gönüllü biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir.



Bölgesel pazarlama (Regional marketing)
Belirli bir bölgenin insanlarının özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama anlayışı.Belli bir bölgede yaşayan insanların özel ihtiyaçlarını odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama yöntemidir.



Bulaşıcı Pazarlama (Viral Marketing)
Bulaşıcı pazarlama kulaktan kulağa pazarlamanın yeni şeklidir. Tek farkı, bulaşıcı pazarlamanın Internet ortamında yer almasıdır. Oluşturulan bir etkileşimli pazarlama kampanyasıyla tüketicilerin sizin pazarlama mesajınızı diğer insanlara iletmesi / tavsiye etmesi ve sonuç olarak da bu mesajın çok geniş kitlelere iletilmesine dayalı pazarlama tekniğine denir. Örneğin markanızın karakterine uygun olarak hedef kitlenizin ilgisini çekecek ücretsiz bir e-kitap yayınlarsanız, kişiler konuya ilgisi olan başka kişilere bu e-kitabı çekinmeden yollayacaklardır. Internet ortamında ücretsiz hizmetler çok çabuk bir şekilde yayılır. Bulaşıcı pazarlama burada devreye girer. Bu da sizin marka web sitenizin, dolayısıyla da markanızın, reklamının yapılmasına yardımcı olacaktır. Bulaşıcı pazarlama için mutlaka ücretsiz bir ürün/hizmet olması gerekmez. Eğer web siteniz veya yarattığınız uygulama yaratıcı ve kullanıcı dostu bir tasarıma ve aynı zamanda ziyaretçilerin ilgisini çekecek bir içeriğe sahipse, (yarışmalar, oyunlar , v.b.) İnternet kullanıcıları bunu pek çok kişiyle paylaşacağından, markanız adeta bir Virüs gibi yayılacaktır.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Müşteriler, hedef tüketici grupları, hissedarlar, çalışanlar ve diğer ilgili gruplara gönderilen mesajlar ile bu grupların yada bu gruplar ile birlikte kuruluşun ürününün, markanın topluma gönderdiği tüm mesajların stratejik olarak denetlenmesini ve bu mesajlara etki edilmesini sağlayan, karşılıklı olarak yararlı, çift yönlü ve uzun süreli bir iletişim sürecidir.



Çok Katlı Pazarlama
Satışçıların, iki farklı faaliyetleri sonucunda kazanç elde edebildikleri bir doğrudan satış türüdür. Bunlardan birincisi, kişisel olarak yaptıkları satışlardan doğan kazanç; diğeri de, uygulanan plana göre, ekiplerine kayıt ettikleri kişilerin ve sonra da bu kişilerin kayıt ettiklerinin satışlarından doğan kazanç. Bu nedenle çok katlı pazarlama, kişiye kendi bağımsız işini kurma ve geliştirme şansını sunan bir olanaktır.



Deneyimsel Pazarlama
Ürünün fonksiyonel özellikleri ve faydaları yerine, müşterinin deneyimlerini anlamaya odaklanan pazarlama yaklaşımıdır.Pazarlama yapmak için ürünün faydalarından ziyade müşterinin deneyimlerinden yararlanmayı esas alan bir anlayıştır.

Doğrudan Pazarlama

Herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye ve / veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile, bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir pazarlama sistemidir.
Doğrudan pazarlama (Direct marketing) 1- Herhangi bir aracının olmadığı dağıtım kanalı. 2- Doğrudan satış, doğrudan postalama, telefonda pazarlama ve benzeri yöntemlerle tüketiciden sipariş alma yöntemi.

Düşey pazarlama sistemi (Vertical marketing systems)

Dağıtım kanalı boyunca maliyet tasarrufları sağlamak ve en yüksek düzeyde etki yaratmak amacıyla tasarlanan, merkezi olarak koordine edilen ve profesyonelce yönetilen pazarlama kanalları sistemidir.



E - Pazarlama
Pazarlama bileşenlerinin elektronik ortama uygun olarak planlanması ve hedef kitle ile online ve sürekli bir etkileşimin kurulmasına dayanan pazarlama stratejisidir. E–pr, e–markalama, e–reklam, e–crm, vb. kavramlar bu stratejinin bir gerekliliği olarak ortaya çıkmıştır.

İlişki pazarlaması (Relations marketing)

Mevcut müşteriler arasında bağlılığı yaratmak ve sürdürmek amacıyla tasarlanan pazarlama çabalarıdır.



İlişkisel Pazarlama
Firmaların müşterileri ve ilişki içinde olduğu diğer gruplarla (tedarikçiler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, rakipleri, aracıları vb.) karşılıklı bağlılık, işbirliği ve uzun dönemli kar elde etmek amacıyla, her iki tarafında kazanması için geliştirilen bir pazarlama stratejisidir.Müşteri sadakatini ve müşteri tatminini artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan, mevcut müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla iş ve sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.

İlişkisel Perakende Pazarlama

Müşteri sadakatini ve müşteri tatminini artırmaya, korumaya ve geliştirmeye yönelik olarak uygulanan, mevcut müşterileri elde tutmayı, onlarla ilişkileri geliştirmeyi ve daha fazla iş ve sipariş almayı amaçlayan stratejik bir eğilimdir.

İzinli Pazarlama (Permission Marketing)

İzinli pazarlama, hedef kitleden onunla iletişim kurabileceğinize ilişkin izni almaya, bireyleri birer yabancı olarak görmeyip birebir ilişkileri başlatmaya, bu ilişkiler esnasında yine izinli olarak elde edilen bilgileri pazarlama hedefleri için kullanmaya dayanan bir müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlama stratejisidir. İzinli pazarlamanın amacı pazarlama iletişimi faaliyetlerine gönüllü olarak katılan bireyler oluşturmaktır.Tüketicinin gönüllü olarak pazarlama etkinliğine katılmasıdır. Tüketiciler ile izin alarak ilişkinin başladığı; uzun vadeli, manalı (kişinin ilgi alanına giren), kişisel ve etkileşimli pazarlama stratejisidir.

Kanallararası Pazarlama (Cross-channel Marketing)

Şirketlerin iletişim kanallarından birini bir diğer iletişim kanalıyla paslaşarak, entegrasyon içerisinde kullanmasıdır. Örneğin; bir şirket, web sitesi kanalıyla duyurduğu bir etkileşimli pazarlama iletişimi mesajından çağrı merkezine yönlendirme yapabilir, çağrı merkezini arayan bir müşteri, cep telefonuna gelen bir şifreyi telefondaki çağrı merkezi çalışanına söyleyerek kampanyadan yararlanabilir, bütün kanalları desteklemek ve promosyon mekanizmasının nasıl çalıştığını hedef kitleye detaylı olarak anlatmak için web sitesine yönlendiren bağlantılar içeren bir e-posta mesajı atılabilir...

Kitle pazarlama (Mass marketing)

Bir temel ürünü, müşteri kategorileri ve ihtiyaçları ayrımı gözetmeksizin büyük miktarlarda pazara sunma stratejisi.

Komisyonlu Pazarlama Programları (Kickback Marketing)
Komisyona dayalı çevrimiçi pazarlama tekniklerinin genel adıdır. Komisyonlu pazarlama programlarına örnek olarak bağlı pazarlama programları, reklam değişim programları ve performansa bağlı ödeme yapılan kampanyalar verilebilir. Komisyonlu pazarlama programlarının faydası, fazla çaba göstermeksizin İnternet’in doğasından yararlanarak potansiyel müşterilerin farklı marka ya da şirket siteleri arasında aktarılabilmesindedir. 



Mobil Pazarlama

Pazarlama iletişimi çözümlerinde, mobilitenin gücünü kullanarak hedef kitleye kolay ulaşımı sağlayan, etkin ve anında geri dönüş mekanizmalarına sahip yeni ve güçlü pazarlama faaliyetidir. MMS, SMS, WAP vb.



Niş pazarlama (Niche marketing)
Gereksinimleri tam olarak karşılanmayan küçük bir müşteri grubunun istemlerini daha iyi karşılayabilmek için belirlenen çok dar kapsamlı, küçük bir pazar bölümüne yönelik yapılan pazarlamadır. Pazarlama karmasının unsurlarını tek ve özel bir pazar bölümünü ele geçirmek için sistemli olarak bir araya getirmek.

Organizasyon pazarlama (Organization marketing)

Üyeleri, bağış verenleri, katılımcıları ve gönüllüleri belirli bir organizasyona çekmek amacıyla tasarlanan ve uygulanan, kâr amacı gütmeyen reklam.

Öğrenen Pazarlama

Hedef kitledeki bireyi daha yakından tanımlayarak, bilgiyi yaratan, elde eden, aktaran ve eylemlerini yeni bilgileriyle düzenleyen bir pazarlama kavramıdır.

Radikal Pazarlama
Pazarlama çalışmalarına çok büyük kaynaklar aktarmadan, belli bir müşteriye yönelik ve uzun vadeli bir anlayışa sahip pazarlamadır.

Radikal Perakende Pazarlama

Çok fazla pazar araştırmasına dayanmayan, reklam ajanslarına ve marka müdürlerine gereksinim duymayan pazarlama yaklaşımıdır.


Stratejik pazarlama (Strategic marketing)

Belirli stratejileri kullanarak yürütülen pazarlama çabaları.Firmanın belirli bir hedef pazardaki hedeflerine ulaşması için gerekli kaynak ve metotların planlanmasıdır. İşletmenin tüm birimlerinin koordinasyonu ile oluşturulacak stratejik pazarlama planı firmanın tek ürünü ile değil tüm ürünlerini dikkate alınarak yapılır.

Uluslar arası pazarlama (International marketing)

Ürünlerini ülke dışına satmayı amaçlayan pazarlama stratejilerini geliştirme ve bunların farklı ülkelerdeki uygulamalarını bütünleştirme süreci.



Veri Tabanlı Pazarlama
Mevcut ve olası müşterilerin geçmişleri ile ilgili verilerin, satın alma alışkanlıkları yada statüleri hakkındaki değişiklikleri sürekli araştırmak ve bu verileri sürekli olarak gözden geçirmek ve bu verileri kullanarak müşteriler ile ilişkilerin geliştirilmesi ve açıkça pazarlama stratejilerinin oluşturulması için sistematik olarak biriktirilmesi sürecidir.Pazarlama çabalarını geliştirme, genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin potansiyelini değerlendirme amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına olanak tanıyan bir tekniktir.

Veritabanlı Perakende Pazarlama

Perakende Pazarlama çabalarını geliştirme, genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin potansiyelini değerlendirme amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına olanak tanıyan bir tekniktir.

Viral Pazarlama

Daha sonra salgın bir hastalık gibi kişiden kişiye yaylısın diye planlı bir şekilde bir fikrin ye da bir ürünün bir virüs gibi serpilerek pazarlamasıdır.Bulaşıcı pazarlama.



Yeniden Pazarlama (Remarketing)
Talebi düşen bir malın talebini canlandırmak amacıyla alınan düzeltici pazarlama faaliyetleridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.