1. İçerik (Content)
2. Etkileşim (Interaction)
3. Birleştirme (Unification)
4. Kişiselleştirme (Customization)
5. Eğlenceye Çevirme (Entertaining)
6. Hikâye Anlatma (Story Telling)
Dijital Yaratıcılığın Kalıpları from Necati Turan
Sunudan Serdar Erdem notları
________________________________________________________
1 İÇERİK CONTENT
• Marka vaadine uygun içerik alternatiflerinin bir listesini yapın.
• İçeriğin nitelikli ve benzersiz olmasına özen gösterin.
• Yalnızca ürünleriniz hakkında bilgi vermeyin, ürünün çevresinde ihtiyaç duyulabilecek içeriklere de yer verin. Bu, markayı kategorisindeki rakiplerinden ayırır.
• Kullanıcıların da içerik havuzuna eklemeler yapmasını sağlayın.
2 ETKİLEŞİM INTERACTION
• Mesajı netleştirin.
• Mesajınızın doğruluğunu destekleyen bir sorun, test veya küçük bir oyun planlayın.
• Basit ve anlaşılır olmalı, merak uyandırmalı. Ürünün faydasına vurgu yapmalı.
• Bulduğunuz plan için uygun dijital aracı seçin; banner, microsite, advergame, sosyal ağlar...
3 BİRLEŞTİRME UNIFICATION
• Mesajı oluşturan bileşenlerin bir listesini hazırlayın.
• Olası dijital mecraların fiziksel özelliklerini (renk, biçim, boyut v.s.) listeleyin.
• Dijital mecranın bileşenlerine, mesajınıza uygun ve mesajınıza hizmet edecek yeni görevler atamayı deneyin.
• Mesajınızı en uygun taşıyabilecek olan bileşene yeni görevini verin.
4 KİŞİSELLEŞTİRME CUSTOMIZATION
• Ürün veya hizmetinizin en belirgin ya da önemsiz bir faydasına odaklanın.
• Bu fayda sayesinde kullanıcıların ne tür yaratıcılıklar sergileyebileceklerini belirleyin.
• Mesajınıza uygun bir tasarım platformu hazırlayın.
• Kullanıcıları, yaratıcılıklarını sergilemeleri için teşvik edin.
5 EĞLENCEYE ÇEVİRME ENTERTAINING
• Mesajınızı netleştirin.
• Mesajınızla ilintili hiç akla gelmeyecek, eğlenceli durum veya olaylar planlayın.
• En uygun olabilecek “Mesaj – Eğlenceli Durum” ikilisini belirleyin.
6 HİKAYE ANLATMA STORY TELLING
• Mesajınızı netleştirin
• Mesajınızdaki faydaya yönlendirecek, hiç beklenmedik ve çok abartılı bir öykü düşünün.
• İzleyicilere verilecek rollerle birlikte hikaye örgü tekniklerine göre hikayenizi oluşturun.
Sunudan Serdar Erdem notları
________________________________________________________
1 İÇERİK CONTENT
• Marka vaadine uygun içerik alternatiflerinin bir listesini yapın.
• İçeriğin nitelikli ve benzersiz olmasına özen gösterin.
• Yalnızca ürünleriniz hakkında bilgi vermeyin, ürünün çevresinde ihtiyaç duyulabilecek içeriklere de yer verin. Bu, markayı kategorisindeki rakiplerinden ayırır.
• Kullanıcıların da içerik havuzuna eklemeler yapmasını sağlayın.
2 ETKİLEŞİM INTERACTION
• Mesajı netleştirin.
• Mesajınızın doğruluğunu destekleyen bir sorun, test veya küçük bir oyun planlayın.
• Basit ve anlaşılır olmalı, merak uyandırmalı. Ürünün faydasına vurgu yapmalı.
• Bulduğunuz plan için uygun dijital aracı seçin; banner, microsite, advergame, sosyal ağlar...
3 BİRLEŞTİRME UNIFICATION
• Mesajı oluşturan bileşenlerin bir listesini hazırlayın.
• Olası dijital mecraların fiziksel özelliklerini (renk, biçim, boyut v.s.) listeleyin.
• Dijital mecranın bileşenlerine, mesajınıza uygun ve mesajınıza hizmet edecek yeni görevler atamayı deneyin.
• Mesajınızı en uygun taşıyabilecek olan bileşene yeni görevini verin.
4 KİŞİSELLEŞTİRME CUSTOMIZATION
• Ürün veya hizmetinizin en belirgin ya da önemsiz bir faydasına odaklanın.
• Bu fayda sayesinde kullanıcıların ne tür yaratıcılıklar sergileyebileceklerini belirleyin.
• Mesajınıza uygun bir tasarım platformu hazırlayın.
• Kullanıcıları, yaratıcılıklarını sergilemeleri için teşvik edin.
5 EĞLENCEYE ÇEVİRME ENTERTAINING
• Mesajınızı netleştirin.
• Mesajınızla ilintili hiç akla gelmeyecek, eğlenceli durum veya olaylar planlayın.
• En uygun olabilecek “Mesaj – Eğlenceli Durum” ikilisini belirleyin.
6 HİKAYE ANLATMA STORY TELLING
• Mesajınızı netleştirin
• Mesajınızdaki faydaya yönlendirecek, hiç beklenmedik ve çok abartılı bir öykü düşünün.
• İzleyicilere verilecek rollerle birlikte hikaye örgü tekniklerine göre hikayenizi oluşturun.
________________________________________________________
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.