UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: DİJİTAL YARATICILIĞIN KALIPLARI

31 Ocak 2013 Perşembe

DİJİTAL YARATICILIĞIN KALIPLARI

TÜRK REKLAMCILIĞINDA DİJİTAL YARATICILIĞIN KALIPLARI 
1. İçerik (Content) 
2. Etkileşim (Interaction) 
3. Birleştirme (Unification) 
4. Kişiselleştirme (Customization) 
5. Eğlenceye Çevirme (Entertaining) 
6. Hikâye Anlatma (Story Telling)





Dijital Yaratıcılığın Kalıpları from Necati Turan

Sunudan Serdar Erdem notları
________________________________________________________


1 İÇERİK CONTENT

• Marka vaadine uygun içerik alternatiflerinin bir listesini yapın.

• İçeriğin nitelikli ve benzersiz olmasına özen gösterin.

• Yalnızca ürünleriniz hakkında bilgi vermeyin, ürünün çevresinde ihtiyaç duyulabilecek içeriklere de yer verin. Bu, markayı kategorisindeki rakiplerinden ayırır.

• Kullanıcıların da içerik havuzuna eklemeler yapmasını sağlayın.


2 ETKİLEŞİM INTERACTION

• Mesajı netleştirin.

• Mesajınızın doğruluğunu destekleyen bir sorun, test veya küçük bir oyun planlayın.

• Basit ve anlaşılır olmalı, merak uyandırmalı. Ürünün faydasına vurgu yapmalı.

• Bulduğunuz plan için uygun dijital aracı seçin; banner, microsite, advergame, sosyal ağlar...


3 BİRLEŞTİRME UNIFICATION

• Mesajı oluşturan bileşenlerin bir listesini hazırlayın.

• Olası dijital mecraların fiziksel özelliklerini (renk, biçim, boyut v.s.) listeleyin.

• Dijital mecranın bileşenlerine, mesajınıza uygun ve mesajınıza hizmet edecek yeni görevler atamayı deneyin.

• Mesajınızı en uygun taşıyabilecek olan bileşene yeni görevini verin.


4 KİŞİSELLEŞTİRME CUSTOMIZATION

• Ürün veya hizmetinizin en belirgin ya da önemsiz bir faydasına odaklanın.

• Bu fayda sayesinde kullanıcıların ne tür yaratıcılıklar sergileyebileceklerini belirleyin.

• Mesajınıza uygun bir tasarım platformu hazırlayın.

• Kullanıcıları, yaratıcılıklarını sergilemeleri için teşvik edin.


5 EĞLENCEYE ÇEVİRME ENTERTAINING

• Mesajınızı netleştirin.

• Mesajınızla ilintili hiç akla gelmeyecek, eğlenceli durum veya olaylar planlayın.

• En uygun olabilecek “Mesaj – Eğlenceli Durum” ikilisini belirleyin.


6 HİKAYE ANLATMA STORY TELLING

• Mesajınızı netleştirin

• Mesajınızdaki faydaya yönlendirecek, hiç beklenmedik ve çok abartılı bir öykü düşünün.

• İzleyicilere verilecek rollerle birlikte hikaye örgü tekniklerine göre hikayenizi oluşturun.

________________________________________________________
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.