UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: ÖRGÜT TASARIMI

16 Şubat 2013 Cumartesi

ÖRGÜT TASARIMI

organizasyon,yönetim,kademeleri
Organizasyonun 5 temel bölümü şunlardır

Operasyonel Kademe 
Üretim için gerekli girdiyi sağlarlar.Girdiyi çıktıya dönüştürürler.Çıktıları dağıtırlar.Girdi, dönüşüm ve çıktı fonksiyonlarına doğrudan destek sağlarlar.

Tepe Yönetim 
Kaynakları tahsis eder.İş emirlerini yayınlar. Temel kararları verir. Anlaşamazlıkları çözer.Organizasyonu tasarlar.Çalışanların performansını izler.Çalışanları motive eder ve ödüllendirir. Nüfuzlu kişilerle iletişim kurar, onları bilgilendirir.İş anlaşmaları yapar. Önemli müşterileri karşılar, törenlere katılır, organizasyonu temsil eder. Organizasyonun stratejisini belirler.

Orta Kademe Yönetim 
Tepe yönetim ile iletişim kurar.Doğrudan gözetim.Karar alma.Plan ve programları uygulama,Kaynak tahsisi.Performans değerlendirme.
Anlaşmazlıkları çözümleme. Diğer yöneticiler, teknik yapı ve destek personeli ile koordinasyonda bulunur. Biriminin stratejisini belirler.

Teknik Yapı Uyum
Organizasyonu çevresel değişimlere uyum sağlayacak şekilde değiştirme.
Kontrol – Organizasyondaki davranış kalıplarını standardize etme. 
İş analistleri – İş süreçlerini standardize ederler.
Planlama ve kontrol analistleri – Çıktıları standardize ederler (Planlamacılar, kalite kontrol mühendisleri, muhasebeciler). 
Personel analistleri – Becerileri standardize ederler.

Destek Personeli 
Hizmetlerin kontrolünü sağlar.Dış kaynakların belirsizliğini kaldırır. Adli müşavir Halkla ilişkiler Endüstriyel ilişkiler Araştırma ve geliştirme Kafeterya vb.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.