UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: FİYAT

13 Mart 2013 Çarşamba

FİYAT

BU SAYFAYI OKURKEN BLOGDAKİ ÇEVİR DÜĞMESİNİ KULLANABİLİRSİNİZ,İHTİYAÇ VARSA TABİİ...

Fiyatın önemi fiyat pazarlama karmasının önemli elemanıdır çünkü: 
Doğrudan doğruya 
-Fiyat genellikle toplam ciro oluşması ile yakından ilgilidir
-Fiyat  hasılat doğuran tek pazarlama karması unsurudur, diğerleri maliyetlerdir.
Dolaylı olarak 
-Fiyat satılan malın miktarının önemli bir belirleyicisi olabilir
-Fiyat satılan miktar üzerindeki etkisi ile toplam maliyeti etkiler
Sembolik olarak 
-Fiyatın müşteriler üzerinde bir psikolojik etkisi vardır
-Fiyat yükseltilmesi ile ürünün kalitesi vurgulanabilir
-Pazarlamacılar Fiyat  düşürerek bir pazarlık vurgusu yapabilir




Sekizinci BöLüM from Nirmala last

SUNUDAN SERDAR ERDEM ALINTILARI


Fiyat ve Rekabet 
Fiyat rekabeti,pazarlamacılar için bir sorun olarak vurgulanan ve sonuç olarak ya rakiplerine uydukları  veya rakiplerin fiyatlarına vurdukları politikadır. Fiyat dışı rekabet bir satıcının fiyat üzerine odaklanmadığı yerine  diğer faktörlere vurgu yapmayı seçtiği bir politikadır.

Fiyat dışı rekabet

Non price competition is done in the following ways: 
- Reinforcing the quality image of the product 
- Reinforcing the desirability of the product benefits 
- Using extended warranty to help customers think they are getting more for their money 
- Emphasise the longer term cost saving derived from using this product with the cheaper competition 
- Customer loyalty cards 
- Incentives for purchasing off-peak, or out of season 
- Internet shopping 
- Home delivery systems

When Setting Prices Internal Factors Pricing Decisions External Factors Target Market Positioning Objectives

External Factors that affect Pricing Decisions The Market and Demand Pricing in Different Types of Markets Consumer Perceptions of Price and Value Price-Demand Relationship Price Elasticity of Demand Competitors’ Costs, Prices and Offers Other External Factors

External influences on pricing Customers and consumers : demand & elasticity; price sensitivity Channels of distribution : need to cover costs, value added to products; desired margins Competitors : pricing under different market structures Legal and regulatory : freedom to set prices, unfair pricing practices: sales taxes, VAT and their impact on prices

Internal & External Influences on Pricing Internal factors - Marketing strategies . Targeting .positioning and .marketing mix strategy -Financial strategies .the cost base of fixed & variable costs .the financial objectives of the organisation External factors -Types of customers .customer perception of value of the product .elasticity of demand -the competitiveness of the market place .perfect competition .monopolistic .oligopolistic .pure monopoly

Marketing Mix Variables that Affect Pricing Decisions Marketing-Mix Strategy Product Design and Quality Distribution Promotion Non-Price Factors

Internal Factors Affecting Pricing Decisions Marketing Objectives Marketing-Mix Strategy Costs Organizational Considerations

Fiyatlandırma Hedefleri Cari karın maksimizasyonu Hedef kar Pazar Payı (pazara derinliğine girme) Satış gelirlerinin maksimizasyonu Pazarın kaymağını alma

Fiyatlandırma Kararlarını etkileyen Çeşitli çıkar grupları Aracı kuruluşlar Rakipler Üretim faktörleri sahipleri Hükümet İşletmenin diğer bölüm yöneticileri

Fiyatlandırma sürecinde gözönünde tutulması gereken faktörler Mamulün üretim veya alım maliyeti Mamule olan talep, Rekabet durumu, Hedef alınan Pazar payı, Pazarın kaymağını alma veya pazarın derinliğine girme stratejisi Pazarlama karmasının diğer unsurları

Fiyatlandırma yöntmleri Maliyete yönelik fiyatlandırma Talebi temel alan fiyatlandırma Rekabete yönelik fiyatlandırma

Maliyete yönelik fiyatlandırma Maliyet artı usulü Değişken maliyet esası Tam maliyet esası Hedef fiyatlandırma (sabit kar hedefli)

Breakeven Analysis 200 400 600 800 1,000 1,200 10 20 30 40 50 Total Revenue Total Cost Fixed Cost Target Profit ($200,000) Sales Volume in Units (thousands) Cost in Dollars (thousands)

Demand Curves Price Quantity Demanded per Period A. Inelastic Demand - Demand Hardly Changes With a Small Change in Price. P 2 P 1 Q 1 Q 2 Price Quantity Demanded per Period P’ 2 P’ 1 Q 1 Q 2 B. Elastic Demand - Demand Changes Greatly With a Small Change in Price.

Talebe yönelik fiyatlandırma Maliyet değil alıcı, daha doğrusu alıcının malın değerine ilişkin değerlendirmesi esas alınır.

Rekabete yönelik fiyatlandırma Cari fiyat (piyasa fiyatını) esas alma Kapalı zarf usulü

Psikolojik fiyatlandırma taktikleri ve uygulamaları Küsüratlı fiyatlandırma Sabit fiyatla fiyatlandırma Prestij fiyatlandırma Miktar indirimi yoluyla fiyatlandırma

Tutundurucu fiyatlandırma Fiyat liderleri, Özel-olay fiyatlaması Nakit iadesi veya bir mamul verme, Özel-faizli ödeme planı Suni indirim veya psikolojik iskonto

Farklılaştırılmış fiyatlama (fiyat farklılaştırması Tüketici esasına göre, Mamul esasına göre, İmaj esasına göre, Yer esasına göre, Zaman esasına göre,

Price-Adjustment Strategies Adjusting Prices for Psychological Effect. Price Used as a Quality Indicator. Temporarily Reducing Prices to Increase Short-Run Sales. i.e. Loss Leaders, Special-Events Adjusting Prices to Account for the Geographic Location of Customers. i.e. FOB-Origin, Uniform-Delivered, Zone Pricing, Basing-Point, & Freight-Absorption. Adjusting Prices for International Markets. Price Depends on Costs, Consumers, Economic Conditions & Other Factors. Psychological Pricing Promotional Pricing Geographical Pricing International Pricing

İndirimli fiyatlar ve diğer fiyat farklılaştırma taktikleri Nakit iskontoları Miktar iskontoları Fonksiyonel iskontolar Mevsimlik iskontolar, Coğrafi farklılaştırma, FOB fiyat Tek teslim fiyatı Bölge teslim fiyatı

Price-Adjustment Strategies Price Adjustment Strategies Discount & Allowance Reducing Prices to Reward Customer Responses such as Paying Early or Promoting the Product. Segmented Adjusting Prices to Allow for Differences in Customers, Products, or Locations. Cash Discount Quantity Discount Functional Discount Seasonal Discount Customer Product Form Location Time Trade-In Allowance

Initiating and Responding to Price Changes Initiating Price Increases Competitor Reactions to Price Changes Initiating Price Cuts Buyer Reactions to Price Changes Price Changes

Value-Based Pricing Cost-Based Pricing Value-Based Pricing Product Cost Price Value Customers Customer Value Price Cost Product
28. Yeni mamulü fiyatlandırma stratejileri Pazarın kayağını alma stratejisi Pazar derinliğine girme

Mamul hattının fiyatlandırılması Mamul hattı, kullanımında ve fiziksel özelliklerinde benzerlik olan mamullerden oluşur Bağıntılı talep; bir malın talebinin diğer malın talebini etkilemesi halinde bu iki malın talebi bağıntılıdır. Bağıntılı maliyet; bir malın üretimindeki bir değişme diğer malın maliyetini etkiliyorsa bu malların maliyetleri bağıntılıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.