UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: 2014 YILI BAŞINDAKİ ŞARTLARDA BÜYÜME STRATEJİLERİ

12 Ocak 2014 Pazar

2014 YILI BAŞINDAKİ ŞARTLARDA BÜYÜME STRATEJİLERİ


büyüme,büyüme stratejisi
Sakın ola büyüme deyince aklınıza hemen yeni sektörlere ve farklı alanlara yatırım gelmesin.Tam tersine firmalar bilmedikleri sektörlerden uzak durmalı ve bildikleri işe odaklanarak bu işlerin çevresinde fırsatlar aramalıdırlar.Kısacası karlı büyüme bilinen pazara odaklanarak daha hızlı gerçekleştirilebilinir,hele yaşadığımız belirsizlik ve ekonominin içindeki şartlarda.Peki bunu nasıl yaparız ?

  • Değer zincirinizin yeniden yapılandırılması bir strateji seçeneğidir.Satış kanallarınızı yeniden yapılandırabilir,marka yatırımı yapabilirsiniz.Örneğin toptancılığını yaptığınız ürünlerde çarpıcı bir perakende mağaza yapılanmasına gidebilirsiniz.
  • Var olan müşterilerinize yeni ürünler ve hizmetler sunabilirsiniz.Bunun için mutlaka pazarınıza göre ürün karmalarını yeniden ele almalısınız.Örneğin şirketinizde bilişim teknolojisine yatırım yaparak hizmet sürelerini kısaltabilirsiniz;eş zamanlı sipariş almak ve sevkiyat gibi faaliyetleri geliştirebilirsiniz...
  • Yeni dağıtım kanallarına yayılabilirsiniz.Örneğin perakende firmalarına mal satarken küçük imalata dayalı ve daha karlı bir sektör olan yeme içme işletmelerine odaklanarak tahsilat riskini azaltabilirsiniz ki aynı zamanda bir müşteride oluşan risk ortalaması da bu işletmelerde daha düşük olacaktır.
  • En akıllı büyüme stratejilerinden biri de yaptığınız işte yeni coğrafyalara,bölgelere yayılmak ve bu yolla büyümektir.
  • Büyüme stratejinizi yeni müşteri segmentleri bularak da kurabilirsiniz.Örneğin yeme içme sektörüne mal satan bir firma ürünlerinin gıda sanayinde kullanıldığını fark ederek endüstriyel satış bölümü oluşturmuş ve kısa zamanda daha hacimli satışlara erişmiştir.
  • Kendi işinizdeki niş alanlarını keşfederek bu alanlara odaklanıp büyüme ve karlılık yakalayabilirsiniz.Örneğin catering sektörüne mal satan bir firma dondurmacıları niş alan olarak kabul etmiş ve bu alanda çok karlı ve yüksek düzeyde büyüme kaydetmiştir.
  • Yine etkin bir büyüme stratejisi de mal ve hizmet sattığınız firmaların satın alma davranışlarını ve satın aldıkları ürünleri analiz ederek yeni ürün satma politikaları geliştirip toplam pazar cirosunu yükseltebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.