UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PASTANENİZDE MÜŞTERİ İLETİŞİMİ NASIL OLMALIDIR

21 Ocak 2017 Cumartesi

PASTANENİZDE MÜŞTERİ İLETİŞİMİ NASIL OLMALIDIR






Müşteriyi tanımak ve anlamak sadece PASTACILIK DA değil tüm sektörlerde önem taşır. Müşterinizin taleplerini, şikayetlerini ya da önerilerini anlayabilirseniz, kendi eksiklerinizi görür ve kısa zaman içinde verdiğiniz hizmet kalitesini arttırabilirsiniz. Müşteriyi anlamanın ilk yolu ise onu dinlemekten geçmektedir.

Peki siz müşterinizi dinliyor Muş'unuz?
Bir şikayet ve öneri toplama sisteminiz var mı ?

PASTANENİZE gelen müşteriniz bazen servis personeline,tezgahtara en iyi ürünü ya da hangi
pastayıi seçmesi gerektiğini sorabilir. Tezgahtarın, müşterinin yüzüne dahi bakmadan en pahalı ürünü işaret etmesi oldukça rahatsız edici ve güvensiz bir ortam oluşturur. Servis personeli müşterisini tanımalı ve yardımcı olmalıdır. “Çikolatalı ürünlerini sever misiniz, şeker oranı nasıl olmalı, ne kadar süreniz var, meyveliolursa hangi meyveleri tercih edersinizr” gibi sorular sormalı ve aldığı bilgiler doğrultusunda yönlendirme yapmalıdır. İstediği tavsiyeyi alan müşteri artık doğru bir yerde olduğunu hisseder. Böyle bir ortamda da kendisini personele teslim etmekten çekinmez. Bu noktadan sonra müşterinize istemese dahi limonata da da satar, asta öncesi börek sunabilirsiniz. Pastane bu satıştan istediği kârı elde etmiştir ama esas önemli olan , doğru ve dürüst iletişim sayesinde kazandığınız müşterinizin yarın da pastanenize gelme ihtimalidir.

Peki siz tezgahtarlarınızı mesleki eğitime tabi tutuyor musunuz ?
Servis personelinizin müşteri ile olan diyaloğunu her daim takip edin ve henüz hazır olduğunu düşünmediğiniz çalışanınızın servise girmesine kesinlikle izin vermeyin.

Masaya giren servis personeli tebessüm ederek, yumuşak bir ses tonuyla iletişime geçmelidir.
Müşteri ile konuşurken devamlı göze bakmalı ve dik bir duruş sergilenmelidir.

Müşteriye güven verilmelidir.

Servis personeli ürünlere hakim olmalı ve hangi ürünün ne ile gittiğini, yanındaki içecekleri tanımalıdır.
Servis personeli satıcı kimliğinden sıyrılmalı ve sunduğu ürüne odaklanmalıdır.
Upselling kurallarına hakim olmalı ama bunu yaparken agresif olmamalıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.