UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ O-Ö-P

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ O-Ö-P


Okur Katsayısı (RPC)
Bir yayının sayı başına okur sayısı, derginin ortalama baskısını gören veya okuyan farklı kişi sayının derginin toplam tirajına bölünmesiyle elde edilir.

Olgunluk aşaması (Maturity stage)
 Ürünün yaşam evrelerinden ürün satışlarındaki artışın durduğu, kararlı kaldığı ve giderek azalmaya başladığı dönem.


Oligopol (Oligopoly)
 Az sayıda büyük firmanın pazarın çok büyük bir kısmını kontrol ettiği rekabetçi pazar yapısı

Operasyon Yönetimi
 Perakendeci işletmelerin hizmet üretiminde dönüştürdüğü kaynakların kullanımını en etkin duruma getirmek.

Operasyonel CRM
Müşteri hizmetleri, sipariş yönetimi, faturalama, satış ve pazarlama otomasyonu gibi süreçleri kapsayan CRM çözümleridir.Satış, pazarlama, müşteri ilişkileri, call center gibi operasyonel süreçleri destekleyen sistemdir.

Operasyonel planlama (Operational planning)
 İş birimleri için genellikle bir yıl ya da daha kısa bir dönemdeki hedeflerini ve stratejilerini oluşturma.
Oportünist (fırsatçı) planlama (Opportunist pricing)
 Rakiplerden daha düşük fiyat belirleyerek müşteri çekme girişimidir. 

Organizasyon
 Belli bir amaç doğrultusunda bir takım düzenleme ve faaliyette bulunmak, organize etme faaliyetinden sonra ortaya çıkan ya da bilinçli olarak gerçekleştirilen, bir düzen içeren yapı.

Organizasyon pazarlama (Organization marketing)
 Üyeleri, bağış verenleri, katılımcıları ve gönüllüleri belirli bir organizasyona çekmek amacıyla tasarlanan ve uygulanan, kâr amacı gütmeyen reklam.

Organize Etme
 Amaçlara ulaştırıcı faaliyetleri, anlamlı ve etkili şekilde gruplamak, bu grupları belirli organizasyon kademe ve mevkileri haline getirmek ve personeli bu mevkilere atamak.

Ortalama Sipariş Değeri (Average Order Value)
Bir etkileşimli pazarlama projesi veya da kampanyasından elde edilen cironun toplam sipariş miktarına bölünmesiyle elde edilen, etkileşimli pazarlama ölçümlemesinde kullanılan bir performans değeridir.

Outlet mağaza (Outlet store)
 Bir imalatçıya ya da büyük mağazalar zincirine bağlı olan ve düşük fiyatlarla satış yapan perakende mağazası.

Outlet merkezi (Outlet center)
 Sezon dışı veya ihracat (kota) fazlası ürünlerin indirimli fiyatlarla satıldığı büyük zincir mağazaların ve imalatçıların kendi dükkânlarının bir arada bulundukları alışveriş merkezi.
Outsourcing (Outsourcing)
 Daha önce çalışanlar tarafından şirket içinde yürütülen faaliyetlerin etkinlik, hız, kalite, maliyet gibi nedenlerle dışarıdaki daha küçük işletmelere sözleşmeyle aktarılmasıdır. 

Ödeme hesapları (Accounts payable)
 Stokta bulunan mallar nedeniyle tedarikçilere borçlu olunan paranın miktarı.

Öğrenen İlişki
 Firma ve müşteri arasında kurulan ve her türlü müşteri verisinin müşteri bağlılığını arttıracak şekilde faydalı bilgiye dönüştürülüp firmanın gereken aksiyonları alındığı ve sürekliliğin sağlandığı anlayıştır.

Öğrenen Örgüt
 Deneyimlerin sürekli test edildiği ve bu deneyimlerin bütün organizasyonun ulaşabileceği bir şekilde ve ana amaca uygun olan bilgiye dönüştürüldüğü organizasyondur.

Öğrenen Pazarlama
Hedef kitledeki bireyi daha yakından tanımlayarak, bilgiyi yaratan, elde eden, aktaran ve eylemlerini yeni bilgileriyle düzenleyen bir pazarlama kavramıdır.

Öğreten İlişki
Firma ve müşteri arasında kurulan ve her türlü müşteri verisinin müşteri bağlılığını arttıracak şekilde faydalı bilgiye dönüştürülüp firmanın gereken aksiyonları aldığı ve sürekliliğini sağladığı anlayıştır.

Ölçek ekonomisi (Scale economy)
 Bir perakendecinin büyüklüğünden ve iş hacminden dolayı elde ettiği maliyet avantajları.

Ön Reklam (Hypersititial)
Bir web sitesinin tarayıcıya yüklenme süresi bitene kadar önceden gösterilen reklamlardır. Gözden kaçmaları ya da yok sayılmaları kolay değildir.

Ön sipariş (Advance order)
 İstenen sevkiyat zamanından çok daha öncesinde verilmiş sipariş. Gerçek satın alma sezonundan önce verilen ön sipariş satıcının işlerinin durgun olduğu sezonda ana kazanç sağladığı için daha düşük fiyat avantajı yaratır. 

Öncü Kullanıcılar
Tanımlanmamış yeni teknolojik çözümleri rekabet avantajı için kullanan ilk uygulayıcılar.

Örgüt Kültürü
 Bir örgütün etkin bir biçimde çalışabilmesi için gerekli olan ve yeni üyelerce de kabul gören, dışa karşı bütünleşme ve içsel bütünleşmeyi ve içsel uyumlaşmayı sağlamaya yönelik temel yaklaşımlardır.

Örümcek (Spider)
Her arama motoru, belirli aralıklarla web sitenizi ve diğer tüm web sitelerini dolaşan programcıklar kullanır, bu programcıklara "örümcek" adı verilir. Her arama motoru farklı bir örümcek yazılımı geliştirmiştir. Örümceklerin amacı web sitelerini arama sonuçlarında sıralayabilmek için web sitelerinin içeriği hakkında bilgi toplamaktır. Tamamen otomatik yazılımlar olan örümcekler web sitenize girdikten sonra ulaşabildikleri bütün sayfaları tek tek dolaşarak topladıkları bilgileri kendi arama motorlarının veritabanlarında tutulmak (indekslenmek) üzere kayıt ederler.

Öz Sermaye
 İşletme sahiplerinin ya da hisse senedi sahiplerinin işletmeye yatırdığı sermaye.

Özel Etiket
Tedarikçiler tarafından perakende endüstriye sağlanan, perakendecisine göre onun mağazasının markasını veya yaratılmış başka bir ismi taşıyan ürün çeşitlerini tanımlamak için kullanılır.

Özel Mağazalar
 Bir ya da birbirleriyle bağlı birkaç ürün çeşidini satan iş yerleridir.

Özel Marka
Perakendecilerin idari ya da özel kullanım için yarattıkları ürün çeşitlerini tanımlar.

Özel markalama (Private branding)
 Toptancı veya perakendeci firmanın adı altında satılmak üzere üretilen ürünlerdir.

Özelleştirme (Customization)
Ürün ve hizmetlerin müşterilere yönelik olarak, onların tercihlerine göre özelleştirilebilmesine genel olarak verilen addır. Kitlelere yönelik çok sayıda üretilen ürün ve hizmetler, günümüzde etkileşimli pazarlama yaklaşımı ve teknolojileri sayesinde özelleştirilebilmektedir (mass-customization). Web sitesinden bütün detaylarını belirttiğiniz bir arabanın sizin isteklerinize göre üretilip en yakın bayiye gönderilmesi özelleştirme işlemine örnek olarak verilebilir.

Özellikli ürün mağazaları (Speciality store)
 Sınırlı sayıda ve genellikle birbirini tamamlayıcı nitelikte ürün kategorileri üzerinde yoğunlaşan ve üst düzeyde hizmet sunan mağazalardır.

Özellikli ürünler (Speciality goods)
 Bir müşterinin bulmak ve satın almak için özel çaba harcamasını gerektiren ürünlerdir. 

Para Piyasaları
 Kısa vadeli fon ihtiyacı olan ekonomik birimlerle, fon fazlası olan ekonomik birimlerin karşılaştığı piyasa.

Pareto İlkesi
80:20 ilkesi olarak da adlandırılır. Genel olarak firmaların gelirlerinin %80’nini müşterilerinin % 20’si sağladığını ifade eder. Daha genel ifadelerle sonuca etki eden girdilerin tüm girdiler içindeki dağılımı oransal olarak yarattıkları çıktıların tüm çıktılar içindeki dağılımına benzer olmayabilir.

Pasifler
 Tatminsizlik durumunda pasif veya sessiz kalmayı tercih eden müşteri grubudur.

Patent
 Yetkili kurucular tarafından bir ürünün veya ilgili teknolojinin üretimi için özel haklarının bir işletmeye verilmesidir.

Pay / Share
Belirli bir programı, kanalı veya şebekeyi izleyen veya dinleyenlerin toplam izleyen / dinleyenler içindeki yüzdesidir.

Pazar (Market)
 Belirli bir ihtiyacı ve isteği paylaşan, o isteği ve ihtiyacı doyurmaya istekli olan ve değişimi gerçekleştirmeye etkisi olan alıcılar topluluğudur.Belirli bir ürünü ya da hizmeti satın alma arzusuna ve gücüne sahip kişiler ve kurumlar.

Pazar (piyasa) fiyatı (Market price)
 Müşteri tarafından gerçekte ödenen fiyattır.

Pazar Analizi
 İşletmelerin(Mağazaların) tüketici ve üretici pazarlarına yönelik pazarlama karmalarını planlayıp pazarın özellikleri doğrultusunda konumlandırılmaları, pazarın sayısal ve sayısal olmayan yönleriyle ölçülüp tanımlanması.

Pazar Bölümleme / Segmentasyon
Heterojen büyük pazar ortamlarını, benzer gereksinimleri olan ya da pazarlama karması etkinliklerine benzer şekilde cevap veren homojen alt gruplara ayırmaktır. Pazarın farklı ürün gruplarına ya da farklı pazarlama karmalarına yönelen tüketici gruplarının ortak demografik, ekonomik ve psikografik özellikleri doğrultusunda bölümlendirilmesidir.

Pazar geliştirme stratejileri (Market growth strategies)
 Mevcut ürünleri yeni müşterilere satarak büyümeyi amaçlayan stratejiler.Var olan ürün ile yeni pazar oluşturmaktır.

Pazar Kategori Modeli
Bir satıcının hakim olmayı hedeflediği bir pazar ye da pazar segmentidir.

Pazar payı (Market share)
 Bir organizasyonun ürünlerinin satışının aynı ya da benzer ürünlerin tüm satışına oranlanması - (yüzde değer olarak ifadesi).Bir işletmenin hedef aldığı tüm pazarın bir bölümünde sahip olduğu satış miktarı.

Pazar potansiyeli (Market potential)
 İncelenen pazarda beklenen toplam talep. Belirli bir dönemde, belirli bir düzeyde pazarlama aktivitesi ile belirli bir segmentte müşterilerin satın alabileceği toplam ürün miktarı.

Pazar testi (Market test)
 Bir ürünün deneme amaçlı olarak sınırlı sayıda pazara sürülmesi.

Pazara nüfuz etme stratejileri (Penatration strategies)
 Bir organizasyonun mevcut ürünlerinin daha fazlasını mevcut müşterilere satarak büyümeyi amaçlayan stratejiler.

Pazarlama
 Kişilerin ya da örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Pazarlama üretimi tamamlayıcı bir role sahip olup zaman, yer ve mülkiyet faydaları yaratan faaliyetler bütünüdür.

Pazarlama
Hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin (ürün / hizmet, fiyat, dağıtım ve tutundurma) planlanması, yönetimi ve denetimi çabalarıdır.

Pazarlama Araştırması
Pazarlama ile ilgili problemlerin tespiti ve çözümü ile pazarda mevcut fırsatların ortaya çıkarılmasında pazarlama yöneticilerine karar vermede yardımcı olacak bilgilerin sistematik ve objektif bir biçimde tespiti, toplanması, analizi ve dağıtım sürecidir.

Pazarlama Bilgi Sistemi
Pazarlama karar vericilerince ihtiyaç duyulan doğru ve zamanlı bilgilerin toplanması, tasnifi, analizi, değerlendirilmesi, ve dağıtımını sağlayan kişiler, teçhizat ve süreçlerden oluşan genel bir sistemdir.

Pazarlama Çevresi
Firmanın hedef pazardaki tüketiciler ya da alıcılar ile olan ilişkilerini başarılı bir şekilde sürdürmek ve geliştirmek için sahip olduğu imkan ve yetenekleri etkileyen ulusal ve uluslararası baskı unsurları (politika, ekonomi, teknoloji, ekoloji, sosyo-kültürel yapı, vb.) ve oyuncular (tüketiciler, rakipler, tedarikçiler, aracılar, çalışanlar, vb.) bütünüdür.

Pazarlama İletişimi
Hedef kitlede arzu edilen tepkiyi uyandırma amacıyla uyarıcılar sunmak, mevcut işletme mesajlarını değiştirmek ve iletişim olanakları yaratmak amacıyla, kurulu iletişim kanalları aracılığıyla, pazardan mesajları alma, açıklama ve o doğrultuda hareket etme sürecidir.

Pazarlama Karması (4P)
Seçilen hedef pazardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda müşteri tatminini sağlamak amacıyla işletmenin kontrolünde olan ve 4P (product / ürün, price / fiyat, place / yer, promotion / tutundurma) diye adlandırılan bileşenlerden oluşan karmadır.

Pazarlama karması (Marketing mix)
 Pazarlama yöneticisinin kontrolünde olan ve hedef pazardan arzulanan tepkiyi elde etme amacıyla kullanılan pazarlama değişkenleri. Ürün, fiyat, yer ve tutundurma dörtlüsünü içeren stratejilerin birleşimidir.

Pazarlama Kültürü
 İşletmede müşteriyi odak noktası olarak ele alan ve pazara duyarlı yönetim üzerinde duran ortak bir değer sistemidir.

Pazarlama Planı
Firmanın hedef pazarları ve bu pazarlara ait pazarlama karmasına (ürün, fiyat, tutundurma ve yer-dağıtım) ilişkin pazarlama stratejisinin uygulanmasına yönelik planlamadır.

Pazarlama planı (Marketing plan)
 Belirli bir hedef pazara ulaşmak için tasarlanan belirli bir strateji.

Pazarlama verimliliği (Marketing productivity)
 Pazarlama performansının yapılan tüm maliyetlere oranlanması.

Pazarlama Yönetimi
Örgütsel amaçlara ulaşmak için firma ile hedef alıcılar (müşteriler) arasında faydalı değişimlerin oluşumunu veya gerçekleşmesini sağlamak ve devam ettirmek amacıyla tasarlanmış pazarlama programların analizi, planlanması, uygulanması ve kontrolüdür.

Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler (Marketing PR)
Satışı ve müşteri memnuniyetini teşvik eden, şirketleri ve ürünleri tüketicilerin istekleri, ihtiyaçları, çıkarları ve özel ilgi alanları ile özleştiren, inanılır, güvenilir, bilgi ve etkileşim iletişimini kullanan toplam bir planlama, yürütme ve değerlendirme programı sürecidir.

Pazarlamama (Demarketing)
Talebin arzı aştığı durumlarda, işletmenin pazarlama faaliyetlerini durdurmasıdır.

Penetrasyon Stratejisi
Var olan pazara var olan bir ürünle girmektir

Perakende Pazarlama Kültürü
 İşletmede müşteriyi odak noktası olarak ele alan ve pazara duyarlı yönetim üzerinde duran ortak bir değer sistemidir.

Perakende Pazarlama 
 Kişilerin ya da örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Perakende Pazarlama üretimi tamamlayıcı bir role sahip olup zaman, yer ve mülkiyet faydaları yaratan faaliyetler bütünüdür.

Perakendeci (Retailer)
 Nihai tüketicilere satış yapan aracı kişi ya da kuruluş. Perakendeciliği uğraş edinmiş olan ve en son tüketicilere doğrudan satış yapan kişi.

Performans Değerlendirme
 Satış elemanlarının şirket hedefleri doğrultusunda etkin bir şekilde çalışmalarını sağlayacak araçların ve yaklaşımların geliştirilmesi ve kullanılması esası. Performans yönetimi sisteminin ana unsuru, satış gücünün performansının takibini ve geliştirilmesini amaçlayan performans değerlendirmesi sistemidir.

Performans Değerlendirme Süreci
 Satış gücü performans değerlemesi kapsamında; temel hedef ve politikaların ortaya konulması, değerlemeler için zemin seçilmesi, performans standartlarının saptanması, gerçekleşen performans ile standartların kıyaslanması ve değerlemelerin satış elemanı ile tartışılmasından oluşan beş aşamalı bir program.

Periyodik yeniden sipariş sistemi (Periodic reorderin systems)
 Stokları gözden geçirme ve eksikleri sipariş verme dönemlerinin sabit kaldığı, fakat sipariş miktarlarının değişebildiği bir stok yönetim sistemi.

Personel Bulma
 Personel ihtiyacını karşılamak üzere gerekli bilgi, beceri, yetenek ve motivasyona sahip adayların araştırılması ve işletmeye başvurmalarının sağlanması süreci.

Personel Devir Hızı
 Belli bir dönemde işten ayrılanların aynı dönemde çalışan ortalama personel sayısına oranı.

Planogram
 Mağaza alanlarının bölümlendirilmesinde kullanılan grafikler.

Platin Müşteriler
 Bu gruptaki müşteriler toplam müşterilerin küçük bir kısmına karşılık gelir ama bize toplam karın yaklaşık dörtte birine yakın bir karlılık sağlarlar.

Podyayın (Podcasting)
Ses ve görüntü dosyalarını İnternet üzerinden dağıtmaktır. Popüler bir MP3 çalar olan iPod ve “yayıncılık” kelimelerinden türetilmiştir. Web sitelerinde yayınlanan yeni ses ve görüntü dosyalarından haberdar olup bunları dinleyebilmemiz veya izleyebilmemiz ve hatta (iPodder, Doppler gibi) yardımcı yazılımlar ile düzenli olarak bilgisayarımıza indirebilmemiz mümkün olabilmektedir. Sistemin kurucusu olarak görülen, Adam Curry, "bu sadece İnternet’ten ses yayını yapmanın bir yolu, ama radyo demek de mümkün" diyor. BBC ekonomi muhabiri Steven Envans ise Podyayın için şöyle diyor: “Podyayın, iyisiyle kötüsüyle hem küresel, hem demokratik hem de kontrolü mümkün olmayan bir teknoloji... ”

Politika
 Yönetimsel kararlara temel oluşturan genel ve geniş kapsamlı rehber.

Prestij fiyatlandırma (Prestige pricing)
 Müşterilerin çok düşük olduğunu düşündükleri fiyatlarda satılan malları ve hizmetleri satın almayacakları varsayımına dayanan bir fiyatlandırma sistemi.

Pro-Aktif Halkla İlişkiler
Pro-aktif halkla ilişkilerin en önemli rolü ürün tanıtımları (lansmanı) ve var olan ürün yelpazesinde meydana gelen değişikliklerinde oynamaktadır. Pro-aktif halkla ilişkiler diğer pazarlama iletişimi unsurlarını bütünleştirerek ürün / hizmet lansmanına bir haber özelliği ve değeri katmaktadır. Genel olarak pazarlama ile iletişimin birlikteliğini içermektedir. Defansif olmaktan çok ofansif eğilimlidir.

Proaktif strateji (Proactive strategy)
 Bir ürün geliştirmek için uygun fırsatları araştırmak amacıyla büyük kaynakların ayrıldığı iddialı yenilik stratejisidir. 

Promosyon (Promotion)
 Bir perakendecinin mağazası veya perakende karması hakkında müşterilerini bilgilendirmek ve satın almaya özendirmek için yaptığı aktiviteler.

Psikografik bölümlendirme (Psychographic segmentation)
 Tüketicilerin yaşam tarzı kategorilerine, aktivitelerine, ilgi alanlarına ve fikirlerine dayalı olarak yapılan pazar bölümlendirmesidir.

Psikografik Değişkenler
Tüketicilerin tutumlarına ve kişisel değerlerine göre sınıflandıran bir bölümlendirme sitemidir. En çok kullanılan Değerler ve Yaşam Tarzları sistemidir.

Psikolojik fiyatlandırma (Psychological pricing)
 Bir fiyatın müşteriye daha çekici gelmesi için uygulanan bazı taktiklerdir.

Psikolojik ihtiyaçlar (Psychological needs)
 Müşterilerin satın almaktan, alışveriş yapmaktan veya bir ürüne sahip olmaktan sağladıkları kişisel tatmin duygusu ile bağlantılı ihtiyaçlar.





İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.