UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ R-S-Ş

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ R-S-Ş


Radikal Pazarlama
Pazarlama çalışmalarına çok büyük kaynaklar aktarmadan, belli bir müşteriye yönelik ve uzun vadeli bir anlayışa sahip pazarlamadır.

Radikal Perakende Pazarlama 
 Çok fazla pazar araştırmasına dayanmayan, reklam ajanslarına ve marka müdürlerine gereksinim duymayan pazarlama yaklaşımıdır.


Rating
 Belirli bir pazarda belirli bir radyo ya da televizyon kanalını izleyen hanelerin oranı.

Re-Aktif Halkla İlişkiler
Herhangi bir kurum yada kuruluşun karşı karşıya kaldığı negatif durumları (kötü imaj, imaj kaybı, pazar kaybı, vb.) başarıyla atlatabilmesine yönelik giriştiği halkla ilişkiler çabalarıdır. Kriz durumlarına yönelik etkinlikleri içerir.


Referanslı pazarlama olarak adlandırabileceğimiz referral programs, ürün ya da hizmet
memnuniyetinin yayılımının hızlanması için araçlar geliştirmeyi ifade eder. Ürün besleme yönteminin karşılığı olan product seeding; doğru ürünü, doğru zamanda, doğru kişiye doğru bilgilerle tanıtmayı amaçlar. Marka bloglama yöntemi; sadakat, şeffaflık ve paylaşım mantığı üzerine bloglar yaratmak ve bunlara katılım gerçekleştirmek mantığını güder.

Referans grup (Reference group)
 Bir kişinin kendi inançlarını, duygularını ve davranışlarını karşılaştırma amacıyla esas aldığı bir veya daha fazla sayıda insan.

Rekabet
 Bağımsız olarak hareket eden ve çeşitli yollarla birbirlerinden üstün gelmeye çalışan iki ya da daha çok yanı gösterdikleri çaba.

Rekabet analizi (Competition Analysis)
 Rakiplerin kendi stratejilerini başarılı bir şekilde uygulamak için izleyecekleri yolu, yöntemleri ve yetenekleri incelemek.

Rekabetçi davranış (Competitive rivalry)
 Rakiplerin eylemlerine verilen tepkilerin sıklığı ve yoğunluğu.

Rekabetçi reklâm (Competitive advertisements)
 Belirli bir markanın özelliklerini ve üstünlüklerini öne çıkararak tanıtan ve rekabetçi üstünlük sağlamayı amaçlayan reklamlardır. 

Rekabetçi üstünlük (Competitive advantage)
 Rakiplere göre özgün bir güç sağlayan ve kalite, tasarım, maliyet, zaman gibi bir boyutta üstünlük sağlayan farklılıktır. 

Rekabete Dayalı Fiyatlama
 Rakiplerin davranışlarını temel alarak fiyatların belirlenmesi.

Rekabete yönelik fiyatlandırma (Competitive oriented pricing)
 Bir perakendecinin fiyatları belirlerken maliyet-talep gibi faktörleri değil rakiplerin fiyatlarını gösterge olarak kullandığı bir fiyatlandırma yöntemi.

Reklam
 Malların, hizmetlerin ve düşüncelerin geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır.

Reklam
Tüketicileri veya alıcıları bir mal veya markanın varlığı hakkında bilgilendirmek ve tüketici veya alıcıların ilgili malı, markayı, hizmeti veya kurumu tercih etmesini sağlamak amacıyla göze ve / veya kulağa hitap eden mesajların hazırlanması ve bu mesajların ücretli olarak reklam araçları aracılığıyla iletilmesidir.

Reklâm (Advertisement, Commercial)
 Bu sinerjiyle, tüketici ve müşterileri bir markadan haberdar etmek, bilgi vermek, psikolojik kabul yaratmak suretiyle, olması gerekeni ona vermek ve satış noktalarına çekip davranışsal kabul yaratılmasına ikna edip, markayı hatırlatıp, marka bağlılığı yaratarak, alışkanlıklarını değiştirerek, parasının değerine uygun yarar sağlayacağına inandırarak, hayat tarzına uygunluğuna ikna ederek katkıda bulunabilmektedir.

Reklâm (Advertising)
 Belirli bir hedef kitlenin üyelerini bilgilendirmek veya ikna etmek amacıyla mesaj içeriğinde tanımlanan organizasyonlar tarafından çeşitli medyanın kullanılmasıyla bir bedel karşılığında yürütülen kişisel nitelikte olmayan iletişim türüdür.

Reklâm ajansı (Advertising agency)
 Başka organizasyonlar için reklam kampanyalarının planlanması ve hazırlanması işini yürüten bir firma.İşletmenin (mağazanın)reklamlarını hazırlayan, geliştiren ve uygun bir reklam aracıyla yayınlayan bağımsız uzman firma.

Reklâm Bütçesi (Advertising budget)
 Belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirebilmek için gerekli olan kaynakların tümüdür.

Reklam Değişim Programı (Banner Exchange Program)
Reklam başlıklarının takas edildiği, mali harcamaya gerek duymadan web sitelerinin, ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılmasına olanak veren bir uygulamadır. Programa dahil olan her üye kendi sitesinde diğer üye ya da üyelerin reklam başlıklarını yayınlar. Bu tür programlar reklamverene bir reklamı pek çok sitede yayınlayabilme olanağı verir. Her üye, reklamını belli oranda ve kurallarda yayabilir. Örneğin, kendi sitesinde barındırdığı başka üyeye ait her iki reklam için kendi reklamı bir kez diğer üyelerden biri tarafından yayınlanır. Ancak bu programlar segmentasyon kaygısı olmadan uygulandığında günümüzün kişiye özel reklam teknolojilerinin yanında ilkel ve verimsiz kalmakta, “reklama duyarsızlık” oluşturabilmektedir.

Reklam Engelleme (Ad Blocking)
Reklam engelleme uygulamaları kullanıcıların İnternet’te reklama maruz kalmadan gezinebilmelerini sağlar. Bu uygulamalar, reklam özelliği taşıyan reklam panolarının ve bağlantılarının tarayıcıda görünmesini otomatik olarak engeller.

Reklam Kalabalığı
Bir reklam aracında bulunan reklam ve program dışı içerik malzemesinin miktarıdır.

Reklâm Kampanyası (Advertising Campaign)
 Reklam planının hazırlanması ve bütçelenmesi, üretimi, uygulanma ve denetimidir. 

Reklam Ortamı (Advertising media)
 TV, sinema, radyo, gazete, dergi, postalama, duran (billboard, pano) ve gezici vb. reklam vasıtalarıdır.

Reklam Üretimi (Advertising production)
 Reklam öğelerini (başlık, metin, görüntü, slogan, logo) düzenleme (layout), film senaryosunu hazırlama ve çekme, seslendirme vb.dir.

Reklama Duyarsızlık (Banner Blindness)
Tecrübeli İnternet kullanıcılarının farkında olmadan reklam başlıklarını yok saymalarına ve ilgi göstermemelerine denir. Reklama duyarsızlık düşük tıklanma oranlarının başlıca sebebidir. Bu durumdaki kullanıcılar banner onları ilgilendiren bir hizmet ya da ürüne ait bile olsa bunu fark edemeyebilirler.

Reklamlı Yazılım (Adware)
Yazılım bedeli reklam geliriyle karşılanan ve ücretsiz dağıtılan yazılımlardır. Bu programlar çalışırken tarayıcı; yönlendirme, açılır pencereler oluşturma ya da programın arayüzünde banner görüntüleme yoluyla kullanıcının reklamı görmesini sağlar.

Reklamveren
Reklamını yayınlatmak için belirli bir ücret ödeyen kişi ya da kurumdur.

RFID
Radyo frekansı ile tanımlama anlamına gelen RFID sistemi; etiket, okuyucu, ve bilgi akışını düzenleyen bir bilgisayardan oluşur. Etiket ve okuyucu arasındaki veri alışverişinin radyo frekansı ile meydana geldiği sistem, nesne ve eşyalar arasında sessiz bir iletişime imkan tanır. Birbirlerini görmeden ve uzak mesafelerden haberleşen uçak biletleri, konser veya sezonluk maç biletleri, kayak merkezlerinde lift geçişleri gibi uygulama alanlarında RFID etiketleri ile hızlı ve hatasız kontrol sağlanmakta, sahte biletlere veya izinsiz geçişlere kesin çözüm getirmektedir. RFID etiket ve okuyucuları, araç güvenliğinden (immobilizer), perakende satış takibinde, otoyollardaki otomatik ödeme sistemlerinden, kütüphane uygulamalarına kadar günlük hayatın birçok alanında kullanılabilirler.

Rol Oynama
 Eğitim metotlarının en önemlilerinden biridir. Satış elemanlarına; müşteriyi karşılamanın, onlarla ilgilenmenin ve satışı gerçekleştirmenin en etkili yollarını göstermek için kullanılan çok değerli bir araç. Diğer eğitim metotlarından farklı olarak, rol oynama “aktiftir”. Rol oynama metodunda, eğitilen satış elemanları müşteri satış elemanı rollerinde uygulama yaparlar.

RSS
İnternet üzerinde ilgilendiğiniz içeriği tüm siteleri dolaşarak okumak yerine, bir takım programlar kanalıyla, seçeceğiniz haber, makale ve mesaj kaynaklarındaki yeni yazıların başlık ve özetlerini, sizin için bir araya toplayarak tek bir noktadan okumayı mümkün kılan yeni içerik besleme yöntemidir. İlginizi çeken bir habere tıkladığınızda, haber kendi sitesinden açılır. İlgi alanınıza göre kişiselleştirebileceğiniz RSS kaynaklarını, RSS okuyucu programları ile kendi bilgisayarınızdan ya da çevrimiçi RSS okuyucu hizmeti veren siteler aracılığı ile İnternet’in olduğu herhangi bir yerden takip edebilirsiniz.

Sabit giderler (Fixed costs)
 Belirli bir zaman diliminde satış hacmi ne olursa olsun değişmeyen harcamalar.

Sabit varlıklar (Fixed assets)
İşletmede bir yıldan daha uzun süre kullanılan, eskiyen, amortisman ayrılan ve bir yıldan daha uzun sürede nakde dönüşen alacaklar, makineler, demirbaşlar, iştirakler gibi işletme varlıkları. Nakde çevrilmesi bir yıldan daha uzun süre gerektiren varlıklar.

Sadakat
 Müşterinin gelecekte daha önceden bilinen veya önerilen ürün/hizmeti yeniden satın alma veya yeniden satın alma eğilimine yoğun biçimde yönelmesi ve katılmasıdır.

Sadakatsiz Müşteriler
 Özel bir ürün veya hizmet için bağlılık ve tekrar alma amacı olmayan müşterilerdir.

Sadık Müşteriler
 bir ürünü/markayı yeniden satın alan ve bu markayla ilgili bilgi aramayanlardır.

Satıcının pazarlık gücü (Bargaining power of vendors)
 Belirli sayıda satıcının belirli bir pazarda satılan malları kontrol edebilme derecesi.

Satınalma davranışı (Buying behaviour)
 Müşterilerin bir mal veya hizmet satın alırken yerine getirdikleri aktiviteler.

Satınalma gücü (Purchasing power)
 Bir müşterinin satın alımlarda bulunabilmesi için sahip olduğu finansal kaynaklar.

Satınalma koşulları (Terms of purchase)
 Satıcıyla yapılan bir satın alma anlaşmasında söz konusu olabilecek indirimler, taşıma maliyetleri vb. koşullardır.

Satınalma süreci (Buying process)
 müşterilerin mal veya hizmet satın alımlarında geçirdikleri aşamaların tümü.

Satış alanı (Selling space)
 Ürünlerin sergilenmesi, satış personeli ile müşteriler arasındaki etkileşimin gerçekleşmesi ve ürünün etkili sunumu için ayrılan alan.

Satış analizi (Sales Analysis)
 Şirketin tüm satış verilerinin bir araya getirilmesi, sınıflandırılması, karşılaştırılması ve üzerinde çalışılmasıdır. Belirli bölgeler, ürünler ya da satış görevlileri için on beş günlük, aylık ya da yıllık olarak tutulan satış bilgilerinin sistemli olarak incelenmesine ve karşılaştırılmasına dayanan pazar araştırması türü.

Satış Başı Komisyon (Pay Per Sale – PPS)
Bir reklam fiyatlandırma sistemidir. Reklamveren, bir reklam kampanyası tarafından yönlendirilen ziyaretçilerin yapmış oldukları alışveriş başına daha önceden belirlenen bir yüzdeyle ödeme yapar.

Satış Bölgesi
 Satış elemanlarının yeteneklerini de hesaba katarak o andaki ve olası müşterilerine daha iyi hizmet götürmek, onların istek ve gereksinmelerini daha iyi karşılamak ve böylece firmanın amaçlarına daha kısa sürede ulaşmak amacıyla oluşturulan alan. Böylece firmanın tüm planlama ve kontrol işlevleri daha etkin biçimde yerine getirilebilir.

Satış Bütçesi
 İleriki bir dönemin tahmini satışlarına göre yapılan bütçe; genellikle diğer pazarlama harcamalarını da içerir. Belirlenen bir dönem içinde satış bölümüne sağlanan fonlar üzerinde etkisi bulunmaktadır.

Satış Dönüşümü
Müşterilerin markalı ürün ye da hizmeti aldıkları, değer yaratma sürecinin üçüncü aşamasıdır.

Satış Eğitimi Felsefeleri
 Satış eğitimi gören kişilerin davranışlarının değişmesi ve satış doğrultusunda fonksiyonel hale getirilmesi. Sübjektif felsefe, eğitilen kişinin kişilik ve analiz yeteneklerinin gelişmesini sağlar.

Satış Evreleri
 Üretim, satış, pazarlama ve ortak hareket (ilişkisel) evreleri.

Satış Geliştirme
 Kişisel satış, reklam ve tanıtma çabaları dışında kalan, sürekli olmayan fuarlara katılma, sergiler v. b. devamlılığı olmayan diğer satış çabalarıdır.

Satış koşulları (Term of sale)
 Müşterilerle yapılan bir satış sözleşmesindeki değişiklik için ek ödemeler, teslimat, satış sonrası ve geri alma politikası ve benzeri koşullardır.

Satış kotası (Sales quota)
 Satış kotası satış eylemlerinin yönetiminde kullanılmak için bir pazarlama birimine ilişkin satış hacmi tahmini. Satış kotaları kısaca; satış eylemlerinin yönetimi, satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarının saptanması ve denetimine kadar tüm yönetsel işlevleri içeren geniş anlamda yönetsel işlevleri kapsar.Satışçıları ve satış çabalarını yönetmek için kullanılan satış hedefleridir.

Satış maliyeti (Sales costs)
 Bir şirket tarafından bir hesap dönemi içinde satılan malları üretmek veya elde etmek için yapılan toplam maliyet.

Satış planı (Sales plan)
 Satış amaçlarının ve stratejilerinin biçimsel olarak ifadesidir.

Satış promosyonları (Sales promotion)
 Belirli bir zamanda bir mağazayı ziyaret etmesi ve/veya alışveriş yapması için tüketicilere ek değerler ve özendiriciler teklif eden ve belirli bir bedel karşılığında yaptırılan kişisel olmayan iletişim aktiviteleri.

Satış Rotaları
 Satış elemanı için müşteri ziyaretlerinde bulunacağı zaman, kullanacağı yol planı (modeli). Satış elemanlarının önünde birbirinden farklı pek çok mümkün satış rotası bulunmaktadır. En ideal rotanın bulunması karışık ve zor bir iştir. Ancak, bir harita üzerinde müşterileri tespit ederek sırasıyla, en hızlı şekilde müşterilerin ziyaretinin sağlanabileceği temel bir model geliştirilebilir.

Satış süreci (Sales process)
 Müşterinin satın alma kararını kolaylaştırmak için satış elemanının yerine getirdiği bir dizi etkinlik.Doğru kararlar vermeleri için müşterilere yardımcı olma süreci. Hangi ürünleri ya da hizmetleri satın alacaklarına karar vermek için müşteriler genellikle yardıma ihtiyaç duyarlar. Müşterilerin yerinde bir karar verebilmesine yardımcı olmak için satış elemanları satış sürecinde kullandıkları çeşitli adımlar.

Satış Tahminleri
 Bir satış noktası, mağaza ya da bir şirketin belirli bir dönemdeki tahmini satış miktarı.

Satış Verimliliği
 Mağazada belirli bir ürün kategorisine ayrılacak alanın ürünün geçmişteki satışına göre belirlenmesi.

Satış verimliliği (sales productivity)
 Tipik olarak saatlik veya günlük satışlar olarak ölçülen satış elemanının etkinliği.

Satış Yarışmaları
 Kısa dönemler için satış elemanlarının dikkatini belirli noktalara yoğunlaştırmak amacıyla kullanılan araçlardan biri. Yarışmalar ile satış elemanlarının yeni ürünlerin satılması, problemli ürünlere ağırlık verilmesi, müşterilere daha iyi hizmet sunulması, vb. amaçlara yönelmesi sağlanabilir. Çoğu satış elemanı sadece bu tür yarışmaları kazanmak için çok çalışır. Çünkü yarışmada kazandıkları onlar için güçlü bir teşviktir.

Satış Yönetimi
 Profesyonel anlamda, potansiyel alıcıları bulma, onlara bilgi vererek satın almada yardımcı olma, onları ikna etme, onların sorunlarına yardımcı olma ve alıcılarla satış sonrası dostluğu sürdürme sanatı.

Satışçı (Salesman - salesperson)
 Muhtemel müşterileri ve onların ihtiyaçlarını araştıran, firmanın satış politika ve prosedürlerine uygun olarak ürün ya da hizmetleri sunan, müşteriyi ikna eden, itiraz ve endişeleri ile baş eden ve onu satın alma kararını vermesine yardımcı olan profesyonel iş insanıdır. 

Satışı Kapatmak
 Müşterinin ürün ya da hizmeti satın almayı kabul etmesi ve alması.

Sayfa Sıralama Değeri (Page Rank)
Sayfa değeri, birçok arama motorunun arama sonuçlarını düzenlemek ve sıralamak için kullandığı bir sistemdir. Mesela bir site Google’da özgünlüğüne, aldığı karşılıksız bağlantı sayısına, sayfa sayısına, ne sıklıkta güncellendiğine, ne kadar süredir yayında olduğuna ve henüz açıklanmayan birçok özelliğe göre 10 üzerinden not alıyor. Sayfa değeri algoritması sürekli yenilenmekte ve güncellenmektedir.

Sayfa Vuruşları
 Web siteden kaç sayfanın indirildiği veya kaydedildiğini gösterir.

Sayfa Ziyareti (Page Visit)
Sayfa ziyareti bir ziyaretçinin tam olarak bir sayfayı tarayıcısında görüntülemesi ve incelemesidir. Bir sayfada bulunan resmin başka bir sitede gösterilmesi sadece “hit”i etkiler, sayfa ziyareti anlamına gelmez.

Sayısal İmza (Digital Signature)
Yazılı dokümanlarda kullandığınız imzalar gibi, gönderilen e-posta veya elektronik verinin yazarının tanımlanması için de sayısal imzalar kullanılır. Sayısal imzalar, sayısal sertifikalar kullanılarak yaratılır ve onaylanır. Bugün, uluslararası hukuk kurumları sayısal imzaların yazılı olanlar gibi yasal bağlayıcı ve uluslararası kabul edilir olması için hukuki altyapıyı hazırlamaktadır. Sayısal imza kullanımında, bilgiyi imzalamak ve güvenli bir işlem gerçekleştirmek için kendi özel sayısal sertifikanıza ihtiyacınız vardır.

Sayısal Sertifika (Digital Sertificate)
Sayısal sertifikalar, ya da diğer adıyla sayısal kimlikler, gerçek hayattaki ehliyet, pasaport veya üyelik kartlarının elektronik ortamdaki benzerleridir. Sayısal sertifikanızın elektronik olarak gösterilmesiyle kimliğinizi, çevrimiçi bilgi veya hizmetlere erişme izninizi kanıtlayabilirsiniz. Sayısal sertifikalar kişi ya da kurumların kimliğini, sayısal bilgiyi imzalamak ve şifrelemek için kullanılan bir çift elektronik anahtara bağlar. Sayısal sertifikalar, kişi ve kuruluşların ticari ve kişisel işlemlerini iletişim ağları üzerinde güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlar. Alıcı, satıcı ve aracıların iddia ettikleri kişiler olduklarını kanıtlamaları gerçek hayatta karşılıklı kimlik ibrazıyla elektronik ortamda ise dijital sertifikalar yardımıyla yapılmaktadır.

Self servis perakendeci (Self service retailer)
 En düşük düzeyde müşteri hizmeti veren perakendecidir.

Serbest Düzenleme
 Mağaza içerisinde tezgâh ve rafların açısının, müşteriyi bölüm içinde tutacak şekilde ayarlanabildiği mağaza içi düzenleme tarzı.

Sermaye Piyasası
 Orta ve uzun vadeli fon arz ve talebinin karşılaştığı piyasalar.

Sert Sekme (Hard Bounce)
Var olmayan, hatalı ya da artık kullanılmayan e-posta adreslerine gönderilen mesajların yerine ulaşmaması, dolayısıyla geri dönmesidir. Etkileşimli pazarlama kampanyalarının istikrarı ve ölçümleme doğruluğu açısından bu gibi hataların oluşturulan veri tabanından temizlenmesi gerekir.

Shoplifting
 Bir alışveriş yerinden müşteri veya müşteri gibi davranan kişi tarafından malın çalınması eylemi.

Sıcak Nokta (Hot Spot)
Kablosuz hızlı İnternet bağlantısının yapılabildiği belirli bir coğrafi alana veya bölgeye verilen addır. Sıcak noktalar havaalanı, kafe, restaurant vb. kapalı alanlar veya kampüs alanları gibi taşınabilir bilgisayar kullanıcılarının bulunabileceği her yerde kurulabilir. Türk Telekom’un çalışmalarıyla ülkemizde başta İstanbul olmak üzere büyük kentlerde pek çok sıcak nokta kullanıma açılmıştır.

Sıklık (Frequency)
Önemli bir ölçüm parametresidir. Müşteriler ne sıklıkla pazarlama kampanyalarınıza katılıyor, ne sıklıkla web sitenizi ziyaret ediyor v.b. ölçümleme sonuçlarıyla ortaya çıkar.

Sıksimge (Favicon)
Sıksimge, tarayıcıların adres çubuğunda web sayfalarının adres kısmının başında bulunan minik logodur. Sayfa sık kullanılanlara eklendiği zaman sık kullanılanlar menüsünde site isminin yanında yer alır ve bulunmasını kolaylaştırır.

Site Bazlı Reklam (Run-of-Site)
Reklamverenlerin bannerlarının yayıncı sitelerde nasıl ve sitenin neresine yerleştirileceğini belirleme şansının olmadığı, reklamların site içinde herhangi bir sayfanın herhangi bir alanında gösterildiği web sitelerine denir.

SMS
Cep telefonları aracılığıyla 160 karakterle sınırlı düz metinden oluşan kısa mesajların gönderilip alınabilmesi özelliğidir. Bütün pazarlama iletişimi mesajları gibi, SMS mesajları da hedef kitle ile izinli pazarlama kuralları çerçevesinde iletişim kurmalıdır.

Soğuk tarama (Cold canvassing)
 Bir müşteri adayını telefon rehberinden veya diğer kaynaklardan belirleyip telefonla üzerine gitmek.

Sorumluluk
 Bir kimsenin kendisinden beklenen görevleri yerine getirme yükümlülüğü.

SOS (Share of Spending)
Bir markanın reklam harcamasının, içinde bulunduğu kategorinin toplam harcamasına oranıdır.

Sosyal çevre (Social environment)
 Demografik anlamda ve değerleri ile bir organizasyonun mevcut ve potansiyel müşterileri.

Sosyal sınıf (Social class)
 Aynı toplumsal saygınlığa sahip, birbiriyle sıkı ilişkileri olan ve davranışsal beklentileri benzer olan kişilerin oluşturduğu bir sosyal yapıdır.Benzer gelir düzeyi, refah, beceri ve güce sahip insanların oluşturduğu grup.

Sosyal sorumluluk (Social responsibility)
 Bir organizasyonun kendi karar ve eylemlerinden topluma karşı yükümlülüklerini kabullenmesi.

SOV (Share of Voice)
Bir markanın reklam medya ağırlığının (GRP), içinde bulunduğu kategorinin toplam performansına oranıdır.

Sponsorluk
Kuruluşun iletişim hedeflerine ulaşma amacıyla bağlantılı olan sportif, kültürel, sosyal alanlar gibi geliştirilmeye ihtiyaç duyulan alanlardaki kişi veya organizasyon için para veya araç-gereç desteğiyle aktivitelerin planlanması, organizasyonu, uygulanması ve kontrol edilmesidir.
SQL
SQL kısaca bir veritabanında veri eklemek, değiştirmek ve istenildiğinde veriye ulaşmak için kullanılan sorgulama dilidir. Mysql, Oracle, PostgreSql, Sybase ve Microsoft Sql Server gibi kullanılan birçok SQL veritabanı markası vardır. SQL sistemleri artık daha kullanıcı dostu ve
kullanımı kolay hale gelmiştir.

Stok
 İşletmenin(mağazanın) elinde bulundurduğu ileride kullanacağı ya da pazara sunacağı fiziksel ya da parasal değerle ölçülebilen ürün veya hammadde, malzeme grubudur.

Stok bulundurma birimi (Stok keeping unit)
 Stok kayıtlarını izlemeyi haklı gösterebilecek renk, biçim, büyüklük vb. özelliğe bağlı en küçük ürün grubu.

Stok Kayıpları
 Satın alınan mallara dayanılarak yapılan hesaplama olup, envanter kayıtları ile gerçek stoklar arasındaki farkın satış miktarına bölünmesi.

Stokta Tutma Maliyeti
 Satış beklentisiyle ürünlerin stokta tutulmasından kaynaklanan ve enerji, personel, finans, sigorta gibi unsurlardan oluşan maliyet.

Stokta Tutmama Maliyeti
 Satış imkânı olan ürünlerin stokta mevcut olamaması nedeniyle satış şansı ve müşterilerin elden kaçırılmasıyla sonuçlanan maliyet.

Strateji
 Bir işletmenin amaçlarına ulaşması için atılması gereken mantıklı, bilinçli ve tutarlı adımlar bütünü.Sürekli değişen dış çevrenin fırsatları ve tehditleri çerçevesinde mağazanın amacına nasıl ulaşacağına ilişkin düzeni ve tasarımlarıdır.

Stratejik Konumlama Modeli
Bir markadan sağlanan tatmini, bir müşteri segmenti ile bütünleştiren ve bir marka kanalına nasıl hükmedileceğini gösteren kavramsal yol haritasıdır.

Stratejik ortaklık (Strategic partnership-alliances)
 Tarafların her iki tarafın da kârlılığını artırmak amacıyla anlamlı ve büyük yatırımlar yaptıkları uzun dönemli ilişki.

Stratejik pazarlama (Strategic marketing)
 Belirli stratejileri kullanarak yürütülen pazarlama çabaları.Firmanın belirli bir hedef pazardaki hedeflerine ulaşması için gerekli kaynak ve metotların planlanmasıdır. İşletmenin tüm birimlerinin koordinasyonu ile oluşturulacak stratejik pazarlama planı firmanın tek ürünü ile değil tüm ürünlerini dikkate alınarak yapılır.

Stratejik pazarlama planlaması (Strategic marketing planning)
 1- Pazarlama amaçlarının ve stratejilerinin geliştirilmesi. 2- Pazarlama kaynaklarını (fiziki, beşeri ve mali), belirli bir gelecek süreye dönük olarak, pazarlama amaç ve hedefleri doğrultusunda pazarlama fırsatlarına tahsisini öngören bilinçli ve örgütsel bir karar ve seçim sürecidir.

Sunucu (Server)
Sunucu herhangi bir ağ üzerinde bir programı veya bir bilgiyi farklı kullanıcılara ve sistemlere paylaştıran ve dağıtan donanım veya yazılıma verilen genel isimdir.

Sunum (Presentation)
 Satış mesajının müşteriye iletilmesidir. Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesinden sonra satıcının müşteriyi bilgilendirmek ve ikna etmek için sözel ve görsel olarak yaptığı iletişim çabasıdır. 

Survey (Survey)
 Bir anket formunun kullanılması, yüz yüze görüşme, telefon, posta veya bunlardan birkaçı ile sürdürülen bir veri toplama yöntemidir.
Süper Market
 Temel olarak gıda ürünlerinin yanı sıra günlük ev gereksinimlerinin self servis anlayışıyla sunulduğu, birden fazla otomatik yazar kasa çıkışının olduğu, otopark alanına, genellikle tek katlı ve geniş bir yerleşim sahasına sahip alışveriş merkezidir.

Sürdürülebilir rekabetçi üstünlük (sustainable competitive advantage)
 Bir perakendeci işletmenin rakiplerine kıyasla sahip olduğu ve oldukça uzun bir zaman süresince koruyabileceği belirgin yetkinlik.

Süreklilik Programları
 İşletmeler tarafından müşterilerinin tekrarlı satın almalarını teşvik etmek üzere onları ödüllendirmesi.

Sürpriz Yumurta (Easter Egg)
Özellikle popüler programları yazanlar, programlarının içinde gizli bir yere ya hoş grafik-animasyonlar ya da isimlerinin geçtiği gösteriler koyarlar. Bunlara sürpriz yumurta adı verilir. Sürpriz yumurtalara genellikle kısayol tuşları ve mouse yardımıyla erişilir. Kullanıcılarda merak ve ilgi uyandıran bir konudur. Bir sürpriz yumurta keşfedildiğinde İnternet’te hızla yayılır. En güncel sürpriz yumurta Google ekibinin bir eseridir. Eğer Google’a “answer to life the universe and everything” yazarsanız - tırnak işaretleri olmadan- karşınıza çıkan ilk sonuç cevabın 42 olduğunu söyleyecektir. Bu soru “Otostopçunun Galaksi Rehberi” adlı filmde geçen bir sahne ile ilgilidir. Filmde ultra bilgisayara aynı soru sorulduğunda 42 yanıtını verir.

SWOT analizi (SWOT Analysis)
 Bir organizasyonun güçlü ve zayıf yönlerinin ve karşılaştığı fırsatların ve tehlikelerin sistematik değerlendirilmesi. KEFE  Kuvvetli-Eksik-Fırsatlar-Engeller

Şavcılık - Şifre Avcılığı (Password Harvesting Fishing - Phising )
Bir çeşit dolandırıcılık olan şavcılık, kişilerin kullanıcı şifreleri ve kredi kartı bilgilerini ele geçirmeyi hedefler. Şavcılık tekniğinde, kullanıcıya gönderilen elektronik posta ile bilgilerini güncellemesi istenir ve e-posta içinde hazırlanmış kutulara ya da tıklanınca açılan gerçek görünümlü sahte sitedeki formlara kullanıcı adı ve şifre gibi bilgilerini girmesi beklenir.

Şifreleme (Encryption)
E-ticaret yapılırken, bilgi bütünlüğü ve gizliliği için bazı yöntemler kullanılır. Bu şifreleme yöntemleri bilginin yalnızca doğru kişi tarafından okunmasını sağlar. Bilgi gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından okunabilir. Şifreleme yöntemleri, e-ticarette, bankacılık vb işlemlerde ve de güvenli e-posta haberleşmesinde kullanılır.

Şikayet Davranışı
 satın alma olayı hakkında negatif bir şeyin iletilmesini kapsayan davranışsal ve davranışsal olmayan ve satın alma ile ilgili algılanan tatminsizliği tetikleyen tepkiler grubudur.




İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.