Vadeli
Akreditif
Alıcının
belirlenmiş ileri bir tarihte amir bankaya ödeme yapmayı kabul ederek mülkiyet
hakkı belgelerini malların teslimini mümkün kılan akreditif türü. Bu akreditif
alıcıya ödeme için bir süre sağlar.
Veri
Madenciliği
Genellikle ilgisiz olarak görülen çok büyük
hacimlerdeki verilerden anlamlı örnekleri veya bilgileri seçip ayıran süreçleri
kapsayan bir sistemdir.
Veri Tabanlı
Pazarlama
Mevcut
ve olası müşterilerin geçmişleri ile ilgili verilerin, satın alma
alışkanlıkları yada statüleri hakkındaki değişiklikleri sürekli araştırmak ve
bu verileri sürekli olarak gözden geçirmek ve bu verileri kullanarak müşteriler
ile ilişkilerin geliştirilmesi ve açıkça pazarlama stratejilerinin
oluşturulması için sistematik olarak biriktirilmesi sürecidir.Pazarlama
çabalarını geliştirme, genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin
potansiyelini değerlendirme amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına
olanak tanıyan bir tekniktir.
Veritabanlı
Perakende Pazarlama
Perakende Pazarlama çabalarını geliştirme,
genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin potansiyelini değerlendirme
amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına olanak tanıyan bir
tekniktir.
Vesaik
Karşılığı Kabul
Banka belgeleri alıcıya ileri bir tarihte ödemenin
yapılacağını, garanti eden bir kambiyo senedinin ‘poliçenin’ kabulü
karşılığında teslim eder.
Vesaik
Karşılığı Ödeme
Banka belgeleri ithalatçıya sadece emredilen
para birimiyle nakit ödeme karşılığında teslim eder.
Viral ya da viritük pazarlama:
Bunlar arasında en çok bilineni olan viral ya da viritük pazarlama,genelde e-mail ya da internet üzerinden yapılan eğlendirici ya da bilgilendirici çalışmaları ifade eder.Pek çok yaklaşımda advergame ve türü oyunlar da bu kategoride değerlendirilir.
Viral ya da viritük pazarlama:
Bunlar arasında en çok bilineni olan viral ya da viritük pazarlama,genelde e-mail ya da internet üzerinden yapılan eğlendirici ya da bilgilendirici çalışmaları ifade eder.Pek çok yaklaşımda advergame ve türü oyunlar da bu kategoride değerlendirilir.
Viral Pazarlama
Daha
sonra salgın bir hastalık gibi kişiden kişiye yaylısın diye planlı bir şekilde
bir fikrin ye da bir ürünün bir virüs gibi serpilerek pazarlamasıdır.Bulaşıcı
pazarlama.
Vizyon
Örgütün gelecekte nereye ulaşmayı istediğini gösteren,
uzun vadeli bir yol haritası işlevi gören bir ifade.
WOW
Bir
eğlence deneyiminin satış önerisini tümüyle ye da kısmen çevreleyen öyküdür.
X kuşağı
1965–1976
yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri
sergileyen insanlar.
X kuşağı (X
Generation)
1965–1976
yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam
beklentileri sergileyen insanlar.
Y kuşağı
1977–1998
yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam
beklentileri sergileyen insanlar.
Y kuşağı (Y
Generation)
1977–1998
yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam
beklentileri sergileyen insanlar.
Yaklaşma
Satış sürecinde müşteri ile satış elemanının
ilk iletişim kurduğu aşama.
Yapay Davranış
Sadece sipariş almaya ve satış
gerçekleştirmeye yönelik işletme davranışı.
Yarar Sahipleri
Bir
markanın ye da marka üreticisi firmanın başarısından duygusal veya ekonomik
çıkarı olan bireyler, gruplar veya şirketlerdir.
Yaşam Biçimi
Modernizmin
bir kavramı olarak ''modern'' toplumlarda yaşayanların kendilerinin ya da
başkalarının davranışlarını tanımlamak için kullandıkları kavramdır. İnsanların
neler yaptıklarını, niçin yaptıklarını ve başkaları için ne anlama geldiğini
açıklamaya yarayan kavramdır.
Yaşam Boyu
Müşteri Değeri
Her müşteriyi değerlendirmek için kullanılan
yaygın ölçümdür.
Yaşam tarzı
(Life style)
Bireysel
müşterilerin veya ailelerin (hane halkının) yaşama, paralarını ve zamanlarını
harcama tarzları, katıldıkları aktiviteler, içinde yaşadıkları dünya hakkındaki
fikirleri, tutumları.
Yaşam tarzı
perakendeciliği (Life style retailing)
Müşterilerin
yaşama tarzlarına dayalı olarak geliştirilen perakende formatı.
Yaşlanma
Bir
malın stokta bulunduğu sürenin uzunluğu.
Yeni Müşteri
İşletmenin daha önce satış yapmadığı
tüketicidir.
Yeni ürün (New
product)
Pazarlamayı
yapan şirket için herhangi bir şekilde yenilik ifade eden ürün.
Yeniden
Pazarlama (Remarketing)
Talebi
düşen bir malın talebini canlandırmak amacıyla alınan düzeltici pazarlama
faaliyetleridir.
Yeniden sipariş
noktası (Reorder point)
Yeni
siparişin verilmesini gerektirdiği kabul edilen stok düzeyi.
Yenilik
(Innovation)
Fiziksel,
işlevsel özellikleri daha önce bilinmeyen, ekonomik değeri olan bir ürün ya da
hizmeti ortaya çıkarma süreci
Yetişkin Benlik
Kişiliğimizin akılcı yanını oluşturan yetişkin
benlik durumu, algılama, bellekte tutma, veri-işleme ve benzeri bilişsel
etkinliklerle ilgilidir.
Yetki
Yöneticinin emir verme ve personelden bu emrin
yerine getirilmesini bekleme hakkı.
Yoğun Dağıtım
Ürünün satılabileceği her satış noktasında
bulundurulması için yapılan dağıtım şekli.
Yoğunlaştırılmış
(Niş) Pazarlama Stratejisi
İşletmenin (mağazanın)tüketicilere en iyi hizmeti
verebilmek amacıyla bir tek pazar bölümü üzerinde durması ve o pazar bölümüne
sonradan girmek isteyen rakip işletmeleri engellemek için strateji
geliştirmesidir.
Yoğunluk –
yığılma (Congestion)
İnsanların
ya da araçların sayısının belirli bir yerde sıkışıklık oluşturacak düzeyde
artması.
Yönetim
Kurulu
Kanun ve ana sözleşme hükümleri içinde işletme
faaliyetlerini yöneten ve onu temsil eden icra organı.
Yuppies
Şehirli
genç profesyoneller.
Yüzde Bire
Erişim Maliyeti (CPP)
Hedef
kitlenin yüzde birine erişim maliyetidir.
Zaman serileri
analizi (Time series analysis)
Gelecekteki
durumu tahmin etmek için geçmişteki verileri kullanan istatistiksel yöntem.
Zaman Yönetimi
Pek çok yönetici için kendisinin ve satış elemanlarının
zamanını yönetme görevi. Satış elemanlarının kısıtlı olan zamanlarını iyi
değerlendirmeleri, üretken zamanlarını maksimize etmeleri ve satışla ilgili
olmayan boş zamanlarını minimize etmelerinin sağlanması. Satış elemanlarının
çalışma zamanlarının sadece yarısının satış için harcandığını unutmamak
gerekir.
Zincir Mağaza
Bir merkezden yönetilen ve ortak bir mülkiyet
altında birden çok perakende satış yerinin toplanmasıyla oluşan mağazalar
topluluğu.
Zorunlu Kalite
Müşterinin üründen mutlak beklentilerini ifade
eder.İLGİLİ YAZILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.