UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ V-W-X-Y-Z

9 Eylül 2012 Pazar

PAZARLAMA,SATIŞ DÜNYASI TERİMLERİ V-W-X-Y-Z


Vadeli Akreditif
 Alıcının belirlenmiş ileri bir tarihte amir bankaya ödeme yapmayı kabul ederek mülkiyet hakkı belgelerini malların teslimini mümkün kılan akreditif türü. Bu akreditif alıcıya ödeme için bir süre sağlar.

Veri Madenciliği
 Genellikle ilgisiz olarak görülen çok büyük hacimlerdeki verilerden anlamlı örnekleri veya bilgileri seçip ayıran süreçleri kapsayan bir sistemdir.
Veri Tabanlı Pazarlama
Mevcut ve olası müşterilerin geçmişleri ile ilgili verilerin, satın alma alışkanlıkları yada statüleri hakkındaki değişiklikleri sürekli araştırmak ve bu verileri sürekli olarak gözden geçirmek ve bu verileri kullanarak müşteriler ile ilişkilerin geliştirilmesi ve açıkça pazarlama stratejilerinin oluşturulması için sistematik olarak biriktirilmesi sürecidir.Pazarlama çabalarını geliştirme, genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin potansiyelini değerlendirme amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına olanak tanıyan bir tekniktir.


Veritabanlı Perakende Pazarlama 
 Perakende Pazarlama çabalarını geliştirme, genişletme, yeni pazarlar ya da yeni ürünlerin potansiyelini değerlendirme amacıyla dışsal ve içsel tüm bilgilerin kullanımına olanak tanıyan bir tekniktir.

Vesaik Karşılığı Kabul
 Banka belgeleri alıcıya ileri bir tarihte ödemenin yapılacağını, garanti eden bir kambiyo senedinin ‘poliçenin’ kabulü karşılığında teslim eder.

Vesaik Karşılığı Ödeme
 Banka belgeleri ithalatçıya sadece emredilen para birimiyle nakit ödeme karşılığında teslim eder.

Viral ya da viritük pazarlama:

 Bunlar arasında en çok bilineni olan viral ya da viritük pazarlama,genelde e-mail ya da internet üzerinden yapılan eğlendirici ya da bilgilendirici çalışmaları ifade eder.Pek çok yaklaşımda advergame ve türü oyunlar da bu kategoride değerlendirilir.

Viral Pazarlama
Daha sonra salgın bir hastalık gibi kişiden kişiye yaylısın diye planlı bir şekilde bir fikrin ye da bir ürünün bir virüs gibi serpilerek pazarlamasıdır.Bulaşıcı pazarlama.

Vizyon
 Örgütün gelecekte nereye ulaşmayı istediğini gösteren, uzun vadeli bir yol haritası işlevi gören bir ifade.

WOW
Bir eğlence deneyiminin satış önerisini tümüyle ye da kısmen çevreleyen öyküdür.

X kuşağı
1965–1976 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergileyen insanlar.

X kuşağı (X Generation)
 1965–1976 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergileyen insanlar.

Y kuşağı
1977–1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergileyen insanlar.

Y kuşağı (Y Generation)
 1977–1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergileyen insanlar.

Yaklaşma
 Satış sürecinde müşteri ile satış elemanının ilk iletişim kurduğu aşama.

Yapay Davranış
 Sadece sipariş almaya ve satış gerçekleştirmeye yönelik işletme davranışı.

Yarar Sahipleri
Bir markanın ye da marka üreticisi firmanın başarısından duygusal veya ekonomik çıkarı olan bireyler, gruplar veya şirketlerdir.

Yaşam Biçimi
Modernizmin bir kavramı olarak ''modern'' toplumlarda yaşayanların kendilerinin ya da başkalarının davranışlarını tanımlamak için kullandıkları kavramdır. İnsanların neler yaptıklarını, niçin yaptıklarını ve başkaları için ne anlama geldiğini açıklamaya yarayan kavramdır.

Yaşam Boyu Müşteri Değeri
 Her müşteriyi değerlendirmek için kullanılan yaygın ölçümdür.

Yaşam tarzı (Life style)
 Bireysel müşterilerin veya ailelerin (hane halkının) yaşama, paralarını ve zamanlarını harcama tarzları, katıldıkları aktiviteler, içinde yaşadıkları dünya hakkındaki fikirleri, tutumları.

Yaşam tarzı perakendeciliği (Life style retailing)
 Müşterilerin yaşama tarzlarına dayalı olarak geliştirilen perakende formatı.

Yaşlanma
 Bir malın stokta bulunduğu sürenin uzunluğu.

Yeni Müşteri
 İşletmenin daha önce satış yapmadığı tüketicidir.

Yeni ürün (New product)
 Pazarlamayı yapan şirket için herhangi bir şekilde yenilik ifade eden ürün.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)
Talebi düşen bir malın talebini canlandırmak amacıyla alınan düzeltici pazarlama faaliyetleridir.

Yeniden sipariş noktası (Reorder point)
 Yeni siparişin verilmesini gerektirdiği kabul edilen stok düzeyi.

Yenilik (Innovation)
 Fiziksel, işlevsel özellikleri daha önce bilinmeyen, ekonomik değeri olan bir ürün ya da hizmeti ortaya çıkarma süreci

Yetişkin Benlik
 Kişiliğimizin akılcı yanını oluşturan yetişkin benlik durumu, algılama, bellekte tutma, veri-işleme ve benzeri bilişsel etkinliklerle ilgilidir.

Yetki
 Yöneticinin emir verme ve personelden bu emrin yerine getirilmesini bekleme hakkı.

Yoğun Dağıtım
 Ürünün satılabileceği her satış noktasında bulundurulması için yapılan dağıtım şekli.

Yoğunlaştırılmış (Niş) Pazarlama Stratejisi
 İşletmenin (mağazanın)tüketicilere en iyi hizmeti verebilmek amacıyla bir tek pazar bölümü üzerinde durması ve o pazar bölümüne sonradan girmek isteyen rakip işletmeleri engellemek için strateji geliştirmesidir.

Yoğunluk – yığılma (Congestion)
 İnsanların ya da araçların sayısının belirli bir yerde sıkışıklık oluşturacak düzeyde artması.

Yönetim Kurulu
 Kanun ve ana sözleşme hükümleri içinde işletme faaliyetlerini yöneten ve onu temsil eden icra organı.

Yuppies
 Şehirli genç profesyoneller.

Yüzde Bire Erişim Maliyeti (CPP)
Hedef kitlenin yüzde birine erişim maliyetidir.

Zaman serileri analizi (Time series analysis)
 Gelecekteki durumu tahmin etmek için geçmişteki verileri kullanan istatistiksel yöntem.

Zaman Yönetimi
 Pek çok yönetici için kendisinin ve satış elemanlarının zamanını yönetme görevi. Satış elemanlarının kısıtlı olan zamanlarını iyi değerlendirmeleri, üretken zamanlarını maksimize etmeleri ve satışla ilgili olmayan boş zamanlarını minimize etmelerinin sağlanması. Satış elemanlarının çalışma zamanlarının sadece yarısının satış için harcandığını unutmamak gerekir.

Zincir Mağaza
 Bir merkezden yönetilen ve ortak bir mülkiyet altında birden çok perakende satış yerinin toplanmasıyla oluşan mağazalar topluluğu.

Zorunlu Kalite
 Müşterinin üründen mutlak beklentilerini ifade eder.




İLGİLİ YAZILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.