SANAL TOPLULUK KAVRAMI Pazarlama sürecinde etkin olarak kullanılan iletişim süreci,sanal topluluklar etrafında daha Küresel bir düzeyde gerçekleşmektedir.Birey ilgilendiği herhangi bir konuda ,sanal topluluklarla interaktif bir ilişkiye girdiği zaman bu gruplarla sosyal etkileşim ve bilgi kaynağı olarak tekrarlayan bir iletişime girme isteği duyar. Örneğin bir kuruluş tarafından gerçekleştirilen bir araştırmada ,tüm internet kullanıcılarının %84’ünün Herhangi bir online grubla iletişim kurduğunu,%79’unun belli bir grupla bağlantısını koruduğunu Ve 23 milyon internet kullanıcısının haftada birkaç kez e-posta alışverişinde bulunduklarını ortaya koymuş.
Geleneksel olarak topluluk kavramı,bilgi teknolojisinin gelişimi ile kapalı bir sistem halinden açık bir sistem haline dönüşmeye başlamıştır.Sanal toplulukların oluşumunda insan ihtiyaçları önemli bir etkendir. Örneğin;sağlık problemi yaşayan biri bilgi ihtiyacını karşılamak için interneti kullanabilir.Başlangıçta pasif olarak katılım gösteren kişi,sanal topluluk içinde aktif katılıma geçerek yaşadığı deneyimleri paylaşma ve aynı probleme sahip insanlarla iletişim kurma ihtiyacını gidermeye çalışır. BU AÇIDAN SANAL TOPLULUKLAR KİŞİLERİN ORTAK BİLGİLERİ VE PAYLAŞIMLARI SONUCU DOĞMAKTADIR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.