9 Şubat 2013 Cumartesi
MAVİ OKYANUS STRATEJİSİ
KIRMIZI OKYANUS STRATEJİSİ NEDİR?
Pazar pastasının sabit olduğu,çok sayıda şirketin aynı pastadan pay almak ve karlı şekilde büyümek için yoğun rekabet gösterdiği endüstriler ve pazarlardır. Firmalar, müşterilerine sundukları mal ve hizmetlerde daha iyisi için daha az ödeme vaadinde bulunurlar,farklılaşırlar veya birbirleriyle çatışırlar ve bu konuda birbirleriyle kıyasıya mücadele içerisindedirler.
SUNUDAN SERDAR ERDEM NOTLARI
_________________________________________________________
Geleceğin önde gidecek firmaları rakipleriyle mücadele ederek değil,büyüme vakti gelmiş çekişmesiz Pazar alanlarını yaratarak/keşfederek başarılı olacaktır. Bu Pazar alanlarına biz kısaca “mavi okyanuslar” diyoruz.
Endüstriler hiç bir zaman durağan değildir.Pazarlar genişler işletmeler gelişir.Bazıları yok olurken yepyeni sektörler ve pazarlar ortaya çıkar. Teknolojik gelişmelerin artması,endüstriyel verimliliği oldukça geliştirmiş görülmemiş ürün ve hizmet çeşitliliği ortaya çıkarmıştır.Talepten çok arzın ve çok sıkı rekabetin olduğu pazarlar ortaya çıkmıştır.Küreselleşme eğiliminin artması iletişimin kolaylaşması ülkeler ve bölgeler arasında fiyat farkını anlamsızlaştırmıştır.
Yapılan araştırmalarda pazarlarında sıradışı başarılar kazanan ve büyüyen firmaların temel stratejik davranışları arasında ilişkiler bulunmuş, buradan hareketle “Mavi Okyanus Stratejisi"nin temelleri ortaya atılmıştır.
Mavi okyanusların yaratılmasında ve sürdürülen yüksek performansın açıklanmasında şirket veya endüstrinin değil de sadece –doğru- stratejik hamlenin ele alınması önemli olduğu görülmektedir.
Stratejik hamle :Pazar yaratan büyük iş sunumunun yapılmasıyla ilgili yönetimsel eylemler ve kararlar dizisidir.
KIZIL OKYANUS STRATEJİSİ Mevcut Pazar alanında rekabet, Rekabette galip gelme, Mevcut talebi kendisi için kullanma, Değer-maliyet değiş tokuşu yapma, Bir şirketin faaliyetlerinden oluşan bütün sistemi farklılaştırma veya düşük maliyet arasında stratejik tercihle uyumlu hale getirmektir.
MAVİ OKYANUS STRATEJİSİ Çekişmesiz Pazar alanı yaratma, Rekabeti anlamsız kılma, Yeni talep yaratma ve elde etme, Değer maliyet değiş tokuşunu yıkma, Farklılaştırma ve düşük maliyet gerçekleştirmeye çalışırken ,şirketin faaliyetlerinden oluşan bütün sistemi uyumlu hale getirmektir.
_______________________________________________________________
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.