UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BAĞLI PAZARLAMA

9 Ocak 2013 Çarşamba

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BAĞLI PAZARLAMA

komisyona dayalı pazarlama
(Affiliate Marketing Program)

Çevrim içi reklam verenler ve yayıncılar / mecra sahipleri arasındaki bazı performans değerleri karşılığı yapılan ve komisyona dayalı pazarlama tekniğidir.Bu performans değerleri, satış rakamları, tıklama sayısı, toplam kayıt olan kullanıcı sayısı olabileceği gibi bunlardan bazılarından oluşan melez bir model de olabilir. Bağlı pazarlamanın faydalarından biri reklam sürecinin büyük bir bölümünü (başvuruların kabulü ve onayı, farklı satış bağlantıları oluşturulması, sonuçların takibi ve raporlanması gibi) otomasyona bağlamasıdır Bir diğer avantajı ise sadece istenilen sonuçlar elde edildiğinde ödeme yapılmasıdır. 

Örneğin aylık 1000 sipariş ön şartı koyulup bu hedefe ulaşıldığında mecra sahibine ödeme yapılabilir. Sadece performans karşılığı ödeme yapmak reklam riskini reklam verenden yayıncıya aktarır. 

Bağlı pazarlama pek çok çevrim içi şirketin doğmasına da sebep olmuştur. Gerek Türkiye’deki, gerekse yurt dışındaki pek çok e-perakendeci tarafından bağlı pazarlama programları yoğun olarak kullanmaktadır.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.