UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:ETKİLEŞİMLİ PAZARLAMA

7 Ocak 2013 Pazartesi

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:ETKİLEŞİMLİ PAZARLAMA

Bir işletmenin gelişmesinde ve işletmenin pazarlama aktivitelerinde müşterilerle, üreticilerle, aracılarla ve diğer alt yapısal ortaklarla pazar şartlarından dolayı bütünleşmek istemesi ilişki pazarlamasının uygulanması gereğini doğurmaktadır. İşletmelerin kendi müşterileri ile yakınlaşmak için uyguladığı ilişkisel yaklaşım, teknolojinin desteği ile etkileşimli pazarlamayı ortaya çıkarmaktadır. Etkileşimli pazarlama, ilişki pazarlaması kavramı içinde bulunan bir pazarlama stratejisidir. Müşteri ile işletme arasında karşılıklı
diyalog ile oluşan etkileşim bu pazarlama stratejisinin mantığını oluşturmaktadır

Müşteri ve firma arasında oluşan etkileşim, ilişki pazarlaması ile doğup, teknolojinin gelişmesi ile ilerlemektedir. İşletmeler müşterileri ile sürekli etkileşimde olma yolunu teknolojinin bütün araçlarını kullanarak uygulamaya çalışmışlardır. Firmaların kullandığı bu araçlar; cep telefonu, televizyon, internet, elektronik posta (e-mail adresleri)’dir.Teknolojinin bu gelişimi ile işletmeler kitlesel pazarlamadan bireye yönelik pazarlamaya yönelmişlerdir. İşletmeler ürün ve hizmetlerini müşterilerine günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan internet aracılığı ile müşterilerin e-maillerine göndermektedir. İşletmeler artık ürün ve hizmet bilgilerini müşterilere sesli ve görüntülü olarak yollamaya başlamışlardır. Bu uygulama gelecekte de en küçük işletmeye kadar yayılacaktır.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.