UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BULAŞICI PAZARLAMA

9 Ocak 2013 Çarşamba

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BULAŞICI PAZARLAMA

viral marketing
 (Viral Marketing)

Bulaşıcı pazarlama tavsiye pazarlamanın yeni şeklidir. Tek farkı, bulaşıcı pazarlamanın internet ortamında yer almasıdır. Oluşturulan bir etkileşimli pazarlama kampanyasıyla tüketicilerin pazarlama mesajını diğer insanlara iletmesi / tavsiye etmesi ve sonuç olarak da bu mesajın çok geniş kitlelere iletilmesine dayalı pazarlama tekniğine denmektedir.

Viral pazarlama terimi, içine networkler ile zenginleştirilmiş bir ağız yoluyla pazarlama tipi olarak tanımlanabilmektedir. Literatürdeki başka tanımların birinde ise, web siteleri veya kullanıcılar yoluyla, bir pazarlama mesajını
başka bir web sitesi ya da kullanıcıya geçirmek için kullanıp mesajın etkisini ve
görünürlüğünü arttırmayı amaçlayan bir pazarlama tekniğidir denilmektedir.

Örnek olarak bir marka, karakterine uygun olarak hedef kitlenin ilgisini çekecek ücretsiz bir e-kitap yayınlarsa, kişiler konuya ilgisi olan başka kişilere bu ekitabı çekinmeden yollayacaklardır. İnternet ortamında ücretsiz hizmetler çok çabuk bir şekilde yayılabilmektedir. Bulaşıcı pazarlama bu noktada devreye girmektedir.

Almanya’da Marketing trendlerinin kıyaslanmasına dair Robert & Horst ajansı
tarafından yapılan araştırmada 242 pazarlama yöneticisine “reklam kampanyanızda hangi pazarlama yöntemlerini kullanıyorsunuz” sorusu yöneltilmiştir. Bu çalışma ilk olarak 2003 yılında yapılmış ve daha sonra 2005 yılında tekrarlanmıştır. Araştırmada 2003 ve 2005 yılları arasındaki “Pazarlama Trend”lerinin birbirine karşı gösterdikleri ivme incelenmiş ve “Gerilla
Pazarlama” ve “Bulaşıcı Pazarlama” teknikleri en çok ivme gösteren pazarlama teknikleri olarak ortaya konulmuştur.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.