UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BÖLGESEL PAZARLAMA

23 Mart 2013 Cumartesi

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BÖLGESEL PAZARLAMA

Bölgesel pazarlama (Regional marketing)

Belirli bir bölgenin insanlarının özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına
odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama anlayışı.Belli bir bölgede yaşayan insanların özel ihtiyaçlarını odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama yöntemidir.



Lokal pazarlama from Haydar Özkömürcü

SUNUDAN SERDAR ERDEM ALINTILARI
Dikkat Edilmesi Gerekenler 
İçeriğinizi ilgilendiğiniz pazara ve bu pazardaki hedef kitleye uygun bir dilde hazırlamanız gerekir. Hazırlamak derken sadece yazmak değil, yazılı olan içeriğiniz için çevirme aşamasında profesyonel dil uzmanlarından destek almalısınız. Bölgesel dialektler ya da argo tanımlamaların dikkate alınması önemlidir. Kültürel açıdan da içeriğin hedef kitlenize uygun olması gerekir.

Şirketler mobil uygulamalarını, her bölgesel pazara göre uygun hazırlamalılar. Kültürel nüanslar, bölge dilinin özelliklerini taşıyan tanımlamalar, mobil uygulama sayfalarında kullanılacak görsel ve grafikler üzerinde titizlikle çalışılmalı. Hedef nokta ‘‘yerel’’ bir deneyim yaratmak olmalıdır.

 iOS, Android, Blackberry ve Windows gibi farklı platformlarda mobil uygulama hazırlarken hedef pazarın hangilerinde yoğun kullanıldığını da önceden belirlemek gerekir. Örneğin Çin’de en yüksek pazar payını Samsung alırken, Apple 5.sırada yer alıyor. iOS’da sunulacak bir uygulama bu bölgede ne kadar etkileşim yaratabilir? Bunu önceden belirleyebilmek de ölçümlemeler sırasında daha verimli sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

Test aşaması belki de sizi zorlayacak en önemli adımdır.Uygulama süreci, uygulamanın farklı platformlarda nasıl çalıştığı ile ilgili temel verileri gösterirken, her birinde tutarlı çalışması da gözlemlenmelidir. Ayrıca uygulamada grafiklerin düzgün görünüp görünmediği, medya bağlantılarının çalışıp çalışmadığı, sayfaların düzeninde sorun olup olmadığı, kullanıcının veri girişinde sorun yaşayıp yaşamadığı gibi bir çok konuda da raporlama oluşacaktır. Tabii en önemli konu sayfa yüklemelerinin en kısa sürede gerçekleşmesi de değerlendirilmelidir.

Title ve Metatagları Lokal Pazarlamaya Yönelik Hazırlamak

Haritalar
• Google Maps 
• Bing Maps
• Yandex Maps
• Geo Sitemap

Mecralarda Lokal Pazarlama 
• Google Plus Lokal Pazarlama 
• Facebook Lokal Pazarlama 
• Twitter Lokal Pazarlama 
• Linkedin Lokal Pazarlama 
• Bing Local 
• Yahoo Local

Lokal Pazarlamayı Güçlendirme Yolları 
• Lokal Bloggerlarla Birlikte Çalışın 
• Lokal Çalışan Web Sitelerini Tarayın 
• Lokal Etkinliklerde Aktif Olun
• Twitter’da Lokal Tartışmaları Takip Edin 
• Lokal Monitoring Yapın
• Çevrenizde Yaşayan İnsanları Takip Edin


BÖLGESELPAZARLAMADA ŞUNLARI DA YAPALIM



  • Yerel gazete ve dergilerde yer al .
  • Yerel dergilere makaleler yaz .
  • Bilbord ‘lara , otobüs , taksilere reklam ver .
  • İyi dizayn edilmiş bir kartvizitin sürekli yanında olsun .
  • Yerel sarı sayfalarda görün .
  • Yerel aktivite alanlarına reklam ver , sponsor ol
  • Yerel tv , radyolara reklam ver .
  • İş toplantılarına katıl 
  • Logonun yer aldığı şapka , tshirt ve diğer etkileyici aksesuarları ücretsiz dağıt .
  • Katılımcıların sorular soracağı iş panelleri , forumlar düzenle .
  • Ürünlerini yerel yarışmalarda ödül olarak ver .
  • Ürünlerini okullarda ücretsiz dağıt .
  • Yerel web sitelerine reklam ver .







1 yorum:

  1. anunturi gratuite den selamlar. offff bu siteyi ben daha onceden nasil kesfedemedim.. uc bes yilda olsa sitenizde yuzlerce makaleyi romence diline ceviri[ tabii refarans linki de vererek anunturi gratuite sitesinden yayinlayacagim.

    YanıtlaSil

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.