UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BİRE BİR PAZARLAMA

16 Nisan 2013 Salı

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:BİRE BİR PAZARLAMA

one to one marketing
Bire Bir Pazarlama (One to One marketing)


Müşterinin, şirkete ne dediğine ve şirket çalışanlarının müşteri hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak, istekli biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir. Amaç, müşteri ile şirket arasında sağlıklı, verimli, karlı ve güvene dayalı uzun süreli bir ilişkinin oluşturulmasıdır.

Birebir pazarlama tüm stratejilerimizi müşteriden başlayarak oluşturduğumuz, her müşteriyi ayrı ayrı tanıyıp, ayrı ayrı muamele yaptığımız ve bunu

yapabilmek için ürünü değil müşteriyi düşündüğümüz bir stratejik anlayış, bir düşünce tarzıdır.Birebir pazarlama kitlesel medyanın tek taraflı reklâm iletişimini ortadan kaldırıp bireysel müşterilerle diyaloglar geliştirmektir.


Bire-bir pazarlama müşteri sadakatini, her bir müşteri ile “tek tek” ilişki kurarak gerçekleştirir. Her yeni ticari işlem ya da alışverişte bu ilişki tekrar edilir. Müşteri sadakati, müşterinin daha fazla ve sıklıkla satın alması, yaşam boyu değerini artırması ve maliyetleri denetim altına alma konularına özen göstermesi nedeniyle, bire-bir pazarlama vazgeçilmez bir uygulamadır.

Şimdi de bir alıntı yapalım:
Bire-bir pazarlamanın özelliklerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
- Müşteriyi elde tutma ve sürekli kılma üzerine odaklanma.
- Müşteriyi farklılaştırmak ve bu farklılıklara göre her müşteriye beklentileri yönünde hizmet sunmak.
- Sürekli bir müşteri ilişkisi oluşturma.
- Müşteri değeri ve müşteri tatmini üzerine odaklanma.
- Müşteri sadakati yaratma.
- Uzun dönemli bir bakış açısı oluşturma.
- Müşteri hizmetlerine özel önem verme.
- Müşteri beklentilerini karşılama.
- Tüm çalışanların kalite üzerinde odaklanmalarını sağlama.

Kaynak: http://notoku.com/bire-bir-pazarlama/#ixzz2QOArS0rX 
NotOku.com'a teşekkürler. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.