UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:VERİ TABANLI PAZARLAMA

7 Ocak 2013 Pazartesi

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:VERİ TABANLI PAZARLAMA

Veri tabanlı pazarlama ilişki pazarlaması ile bire bir ilişkisi içerisindedir.İşletmeler verimli bir müşteri ilişkisi için müşterileri hakkında veri ambarı oluşturarak ilişkisel bir pazarlama yaklaşımı gösterirler. Genel olarak veri tabanlı pazarlama müşteriler hakkındaki verinin bir koleksiyonu olarak tarif edilebilir. Bu koleksiyonda müşterinin ismi, adresi,alışveriş alışkanlıkları gibi müşteriler hakkındaki yararlı bilgiler bulunmaktadır.

Veritabanlı pazarlama günümüzde büyük firmalar tarafından uygulanan önemli bir pazarlama stratejisidir. Veritabanlı pazarlamanın dünyadaki öncüsü Amerikan Havayollarının başarı ile uyguladığı Amerikan Havayolları Avantaj Kulüp Kartı (American Airlines’ Advantage Club)’dır. Bu kart ile havayolu firması müşteri sadakati programı uygulayarak,müşterileri kendi firmasına bağlamaya çalışmaktadır. Bu kart ile havayolu firması müşterilerine bedava bilet imkanı sunmaktadır. Amerikan Havayolu Firması, veritabanında
bulunan müşterilerine firma hakkındaki bütün bilgileri, firmanın sunduğu avantajları en çabuk iletişim aracı olan internet ile müşterilerini bilgilendirmektedir.

Bir başka müşteri sadakat programını da ülkemizde Migros alışveriş merkezleri
uygulamaktadır. Müşterilerine verdiği Migros money Club Kart ile müşterilerinin Migros alışveriş merkezlerinde satılan bazı ürünleri indirimli alma fırsatı vermektedir. Migros money Club Kartları sayesinde işletme, müşteri profilini belirlemekte, müşteri istek ve ihtiyaçlarını öğrenebilmektedir.

Diğer örnek ise güncel bir örnektir. Koç Holding şirketleri tarafından geliştirilen ParoPOD sistemidir. Bu sistemin de tüketiciyle ilişkisi ParoPOD ekranları ve kupon üzerinden kurulmaktadır. Tüketiciyi kasada üye kartlarından anında tanıyan sistem, tüm kampanya, indirim ve promosyonları satış noktalarında kurulu ParoPOD ekranından duyurulmaktadır. Aynı anda tüketiciye ait bilgiler
ile alışveriş ettiği ürün bilgileri ParoPOD'lar aracılığı ile sistemin merkezine aktarılmaktadır.Paro veri ambarında toplanan bilgilerin analiz edilmesiyle oluşturulmuş "kişiye özel" kazanç fırsatları, ParoPOD ekranına yansımakta ve tüketici kampanya, indirim ve promosyonlara alışveriş anında sahip olmaktadır.

Sonuç olarak; veritabanlı pazarlamanın önemi verilen bu örneklerle gösterilmiştir.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.