UA-38825175-1 Google+ YAŞAMDAN SÜZÜLENLER: GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:DİKEY PAZARLAMA

19 Nisan 2013 Cuma

GÜNÜMÜZDE PAZARLAMA STRATEJİLERİ:DİKEY PAZARLAMA

Dikey pazarlama sistemi (Vertical marketing systems)

Dağıtım kanalı boyunca maliyet tasarrufları sağlamak ve en yüksek düzeyde etki yaratmak amacıyla tasarlanan, merkezi olarak koordine edilen ve profesyonelce yönetilen pazarlama kanalları sistemidir.Kısaca bir ürünün pazarlamasında Üretici, toptancı ve perakendecinin tek sistem gibi davrandıkları, ortak pazarlama
etkinlikleri geliştirdikleri pazarlama sistemidir.Genellikle karşılıklı sözleşmelerle oluşturulan bir yapıdır.

Dikey pazarlama sistemi özellikleri


  • Kanaldaki tüm üyelerin tek bir işletme gibi davranmaları, işbirliği yapmaları.
  • Artan rekabet işletmeleri ortak davranmaya sevk ediyor



Üç tür dikey pazarlama sistemi var :


  • İşletme dikey pazarlama sistemi:tüm dağıtım kanalı düzeyleri tek bir işletmenin mülkiyetindeki kurumlardan oluşur. 
  • Yönetsel dikey pazarlama sistemi Bir üyenin güç ve ölçek itibariyle tüm kanalı denetim altına alır
  • Sözleşmeli Dikey pazarlama sistemi üyeler sözleşme ile üretim ve pazarlama çabalarını birleştirebilir
Sözleşmeli dikey pazarlama sistemi üç şekilde işleyebilir:
  • Toptancı liderliğinde gönüllü zincirler:Bağımsız perakendecilerin toptancı etrafında işbirliği yapmaları
  • Perakendeci kooperatifleri:Perakendecilerin ortak bir işletme kurup, tedarik, tutundurma gibi işlevleri yapmaları
  • Franchising örgütleri (Lisanslı Perakendeciler):Ana işletme ile (franchisor) dağıtıcılar (franchisee) arasında bir bedel karşılığında ürün ve hizmeti satma hakkına dayalı yapılan işbirliğidir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesabı olmayan dostlar yorumlarında Anonim seçeneğini kullanmalıdırlar.